Professur für Sportpädagogik und Sportwissenschaft

Organisation: Professur

Organisationsprofil

Im Arbeitsbereich Sportpädagogik und Sportdidaktik befassen wir uns mit Bewegung, Spiel und Sport in schulischen und außerschulischen Settings. Die Gestaltung von Lehr-Lernprozessen im Sportunterricht, in Ganztagssportangeboten oder im Sportverein wird mit Blick auf Bildungspotentiale beforscht und wieder in die Praxis transferiert. Gleiches gilt für die institutionelle Vernetzung von Sportakteur*innen in einer Bildungslandschaft (z.B. Kooperation Ganztagsschule und Sportverein), mit dem Ziel inter- und transdisziplinäre Zugänge auf bildungs- und sportpolitische Herausforderungen theoriegeleitet und empirisch fundiert zu begleiten und zu initiieren.

Zentrales Anliegen ist die Entwicklung einer diversitätssensiblen Sportpädagogik, die soziale Differenzkategorien wie Geschlecht, Behinderung sowie soziale und kulturelle Orientierungen in den Blick nimmt und so einen Beitrag für einen zeitgemäßen, nachhaltigen Sport in Schule und Gesellschaft leistet.

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. A systematic multi-step screening of numerous salt hydrates for low temperature thermochemical energy storage
  2. Reliability, factor structure, and measurement invariance of the dominic interactive across European countries
  3. Versorgungslogistik in der Zigarettenindustrie: Das Distributionskonzept der Reemtsma Cigarettenfabriken GmbH
  4. Impact of an Acceptance Facilitating Intervention on Patients’ Acceptance of Internet-based Pain Interventions
  5. eLearning als Alternative für die Lehrerbildung - Effekte neuer Medien und Möglichkeiten der Implementierung
  6. Preventive Emergency Detection Based on the Probabilistic Evaluation of Distributed, Embedded Sensor Networks
  7. Action and action-regulation in entrepreneurship: Evaluating a student training for promoting entrepreneurship
  8. Top-down biological motion perception does not differ between adults scoring high versus low on autism traits
  9. Verfahrensabläufe (§§ 15–19, 51 VgV, §§ 14, 15, 17, 18 SektVO, § 13 VSVgV, §§ 9–12, 14, 36 UVgO, § 3b VOB/A, § 3b EU VOB/A, § 3b VS VOB/A)
  10. Curriculum Hannover – webbasierte vs. analoge Durchführung der psychosomatischen Nachsorge und vs. Care as usual
  11. Resonating self-tracking practices? Empirical insights into theoretical reflections on a 'sociology of resonance'
  12. The most frequent phrasal verbs in English language EU documents - A corpus-based analysis and its implications
  13. Predicting Therapy Success and Costs for Personalized Treatment Recommendations Using Baseline Characteristics
  14. Does sustainable corporate governance have an impact on materiality disclosure quality in integrated reporting?
  15. Droege, Peter; Knieling, Jörg (Hrsg.) (2017): Regenerative Räume. Leitbilder und Praktiken nachhaltiger Raumentwicklung
  16. Förderung der körperlichen Aktivität bei Erwachsenen mittels der gamifizierten Trackinganwendung Healingo Fit
  17. How should we fund open access monographs and what do you think is the most likely way that funding will happen?
  18. PragmatiKK: Target Group-specific Approach in a web-based Stress Prevention Platform for Micro and Small Companies
  19. Anthropogenic nitrogen deposition alters growth responses of European beech (Fagus sylvativa L.) to climate change
  20. Assessment of physical strain in younger and older subjects using heart rate and scalings of perceived exertion
  21. Dolderer, Maya, u.a. (Hg.), O Mother, Where Art Thou? (Queer-)Feministische Perspektiven auf Mutterschaft und Mütterlichkeit
  22. Integrating indigenous and local knowledge in management and research on coastal ecosystems in the Global South
  23. Farmers’ perceptions and knowledge of natural enemies as providers of biological control in cider apple orchards
  24. A novel telecoupling framework to assess social relations across spatial scales for ecosystem services research
  25. Politiken der Naturgestaltung als Denk- und Handlungsräume für Anpassung, Kooperation, Widerstand und Alternativen
  26. The spillover effect of mimicry: Being mimicked by one person increases prosocial behavior toward another person
  27. Influence of socio-environmental risks on natural resource dependent socio-ecological systems in Central Himalaya
  28. Reduction of the Microbial Load of Digestate by the Cultivation of Galdieria sulphuraria Under Acidic Conditions
  29. Entwicklung eines Domänenmodells für ein nachhaltiges Wirtschaften kaufmännischer Auszubildender: Erste Einblicke
  30. Four Methods to Distinguish between Fractal Dimensions in Time Series through Recurrence Quantification Analysis