The Global Classroom Curriculum - Virtual and Real in the University of the Anthropocene

Aktivität: Wissenschaftliche und künstlerische VeranstaltungenKonferenzenTransfer

Beatrice John - Sprecher*in

    Wissensproduktion für Nachhaltige Entwicklung, Internationalisierung und Virtualität sind wichtige Herausforderungen an Universitäten der Zukunft, ihre Strukturen sowie an die Studierenden. Im Zentrum des Abends stehen die Video Keynotes von Debra Rowe und Michael Crow und das Podium, unter anderen mit Liviu Matei und Angela Franz-Balsen. Die internationalen Gäste diskutieren ihre Ideen und neue Visionen für die Universität des 21. Jahrhunderts mit dem Publikum. Präsentation und Ausstellung der Ergebnisse des 3-jährigen Global Classroom Projekts zu Curriculum Entwicklung rahmen und leiten den Abend. Diese Veranstaltung ist eingebettet in das Programm des Anthropocene Campus I The Technosphere Issue (Link) initiiert vom Haus der Kulturen der Welt in Berlin und dem Max-Planck Institut für Wissenschaftsgeschichte (Berlin). In diesem wird mit Nachwuchswissenschaftlern, Künstlern und Kulturschaffenden in experimentellen Lehrformaten zu neuen Wissensfeldern jenseits traditioneller disziplinärer Eingrenzungen ein exemplarisches Lehrformat erprobt.
    18.04.2016
    The Global Classroom Curriculum - Virtual and Real in the University of the Anthropocene

    Veranstaltung

    The Global Classroom Curriculum - Virtual and Real in the University of the Anthropocene

    18.04.16 → …

    Berlin, Deutschland

    Veranstaltung: Konferenz

    Zuletzt angesehen

    Forschende

    1. Pierangelo Maset

    Publikationen

    1. A cross-scale assessment of productivity–diversity relationships
    2. Impact assessment of emissions stabilization scenarios with and without induced technological change
    3. Process Analyses of Grounding in Chat-based CSCL
    4. Export Boosting Policies and Firm Performance
    5. Can Geodesign Be Used to Facilitate Boundary Management for Planning and Implementation of Nature-based Solutions?
    6. New developments in space technology
    7. Conception and analysis of Cascaded Dual Kalman Filters as virtual sensors for mastication activity of stomatognathic craniomandibular system
    8. Wie lang sollte eine Rollstuhlrampe sein?
    9. Heterogenitätssensible Hochschullehre
    10. Who’s afraid of the senses? Organization, management and the return of the sensorium
    11. A transdisciplinary evaluation framework for the assessment of integration in boundary-crossing collaborations in teacher education
    12. Robust Control as a Mathematical Paradigm for Innovative Engineering Applications
    13. Calculation of Physicochemical Properties for Short- and Medium-Chain Chlorinated Paraffins
    14. Hommage to the unknown viewers
    15. An indirectly controlled high-speed servo valve for IC engines using piezo actuators
    16. Me and AAC - Alternative and Augmented Communication in West Germany from a Biographical and Media Archaeological Perspective
    17. Does board composition have an impact on CSR reporting?
    18. Approaches and Lessons in Political Career Research
    19. Benchmarking question answering systems
    20. Mobilität
    21. Navigating in the Digital Jungle: Articulating Combinatory Affordances of Digital Infrastructures for Collaboration
    22. Design for the triple topline
    23. X Machina and the World of Tomorrow
    24. Lecture2Go
    25. An Indirectly Controlled Full Variable Valve Train System to Improve the Internal Combustion Phase Engines
    26. Nanoindentation of Poly(Ethylene Oxide) Nanofibers by Atomic Force Microscope (AFM)
    27. A Theory-Based Teaching Concept To Embed Sustainability In The Engineering Curriculum
    28. Planar multipole resonance probe