The Global Classroom Curriculum - Virtual and Real in the University of the Anthropocene

Aktivität: Wissenschaftliche und künstlerische VeranstaltungenKonferenzenTransfer

Beatrice John - Sprecher*in

    Wissensproduktion für Nachhaltige Entwicklung, Internationalisierung und Virtualität sind wichtige Herausforderungen an Universitäten der Zukunft, ihre Strukturen sowie an die Studierenden. Im Zentrum des Abends stehen die Video Keynotes von Debra Rowe und Michael Crow und das Podium, unter anderen mit Liviu Matei und Angela Franz-Balsen. Die internationalen Gäste diskutieren ihre Ideen und neue Visionen für die Universität des 21. Jahrhunderts mit dem Publikum. Präsentation und Ausstellung der Ergebnisse des 3-jährigen Global Classroom Projekts zu Curriculum Entwicklung rahmen und leiten den Abend. Diese Veranstaltung ist eingebettet in das Programm des Anthropocene Campus I The Technosphere Issue (Link) initiiert vom Haus der Kulturen der Welt in Berlin und dem Max-Planck Institut für Wissenschaftsgeschichte (Berlin). In diesem wird mit Nachwuchswissenschaftlern, Künstlern und Kulturschaffenden in experimentellen Lehrformaten zu neuen Wissensfeldern jenseits traditioneller disziplinärer Eingrenzungen ein exemplarisches Lehrformat erprobt.
    18.04.2016
    The Global Classroom Curriculum - Virtual and Real in the University of the Anthropocene

    Veranstaltung

    The Global Classroom Curriculum - Virtual and Real in the University of the Anthropocene

    18.04.16 → …

    Berlin, Deutschland

    Veranstaltung: Konferenz

    Zuletzt angesehen

    Publikationen

    1. From simulation to real-world robotic mobile fulfillment systems
    2. Do we fail to exert self-control because we lack resources or motivation? Competing theories to explain a debated phenomenon
    3. Species richness stabilizes productivity via asynchrony and drought-tolerance diversity in a large-scale tree biodiversity experiment
    4. The Timing of Daily Demand for Goods and Services
    5. Predicting Travel Patterns of Senior Citizens
    6. The effects of an Internet based self-help course for reducing panic symptoms-Don't Panic Online
    7. Introduction to General Ecology
    8. Calibrated Passive Sampling - Multi-plot Field Measurements of NH3 Emissions with a Combination of Dynamic Tube Method and Passive Samplers
    9. Exploring the uncanny valley effect in affective social robotics
    10. Security of web servers and web services
    11. Second International Workshop on Linked Data-driven Resilience Research 2023
    12. Analysis of Dynamic Response of a Two Degrees of Freedom (2-DOF) Ball Bearing Nonlinear Model
    13. Collaborative modelling for active involvement of stakeholders in urban flood risk management
    14. Young children spontaneously recreate core properties of language in a new modality
    15. Citizen relationship management
    16. Lizard distribution patterns in the Tumut Fragmentation "Natural Experiment" in south-eastern Australia
    17. Diverse values and a common utopia
    18. SemREC-SMART 2022
    19. Independence without control
    20. Reference wages and turnover intentions
    21. Social identity and place-based dynamics in community resilience building for natural disasters
    22. MindMatters