Die Qualitätsoffensive Lehrerkräftebildung (QLB) an der Leuphana Universität Lüneburg: Modelle, Herausforderungen, Perspektiven

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

Veranstaltung

9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung - GEBF 2022: „Alles auf Anfang – Bildung im Digitalen Wandel“

09.03.2211.03.22

Bamberg, Bayern, Deutschland

Veranstaltung: Konferenz

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Understanding and Supporting Management Decision-Making: South-East-Asian Case Studies on Environmental Management Accounting
  2. Vom Ausgraben und Beerdigen der Fotografie. Memory Work und Archivkritik in den künstlerischen Arbeiten von Akram Zaatari
  3. Towards Inexperienced Leaders? Changing Prime Ministers’ Political Experiences and Career Profiles in European Democracies
  4. Preventing the collapse of sensemaking in organizations: On legitimizing digital innovations in established organizations
  5. Organisation des Symposiums "Phasen digital-gestützten individualisierten Übens im Fokus: Erkenntnisse aus dem CODIP-Projekt"
  6. 28th Annual Congress of the European Economic Association and 67th European Meeting of the Econometric Society - EEA 2013
  7. Introducing the Teacher Education Network In Lüneburg. Theory-Practice-Interrelation through Transdisciplinary Cooperation
  8. Biometric Imaginaries: European Funding and the Heterogeneous Project of (Non)digital Civil Status Registration in Senegal
  9. Nutritional Transition as Dietary Dispositif : An Inquiry on the Advent of Meat-Based Diet in the Nineteenth-Century West
  10. Transdisciplinary Integration in Teacher Education. Theoretical Foundations and Empirical Insights [Conference Canceled]
  11. Keeping drivers engaged in automated driving through maneuver control- effects on perceived control and responsibility
  12. Cultural Traits and Environmental Management Accounting for Staff Appraisal: Evidence from Australia, Germany and Japan
  13. Comfortable Time Headways in Adaptive Cruise Control: Does a Psychophysical Approach Provide an Incremental Assessment?
  14. The Story of Storytelling Effects in Sustainability Communication: A Systematic Literature Review on the Evidence-Base
  15. Künstliche Intelligenz trifft Fremdsprachenlernen und -lehren - Disruptive Technologien als Chance und Herausforderung
  16. Das Leuphana-College: ein in Europaeinzigartiges Hochschulmodell: Innovative hochschuldidaktische Veranstaltungsformate
  17. (W)Ende der Zensur?: Adaptionsschwierigkeiten ostdeutscher AutorInnen an die Literaturproduktion unter Marktbedingungen
  18. Organizational Practices for the Aging Workforce: Validation of an English Version of the Later Life Workplace Index
  19. Englisches und Romanisches Seminar der Leibniz Universität Hannover. Doktorandenkolloquium der Fremdsprachendidaktik
  20. Ressourcen und Anforderungen im Umgang mit schulischer Inklusion. Wahrgenommenes Belastungserleben von Lehrkräften
  21. Workshop/Lehrerfortbildung: Das Praxiserkundungsprojekt (PEP) als Instrument zur Unterrichtsentwicklung: Teil 1 - 2013
  22. Grundwassergefährdung durch biozide Wirkstoffe und ihrer Transformationsprodukte im urbanen Niederschlagsabfluss?
  23. Two degrees and the SDGs: A network analysis of interlinkages between transnational climate actions and the SDGs
  24. Förderung von Diagnose- und Interventionskompetenzen beim mathematischen Problemlösen: Eine Interventionsstudie
  25. Zum studentischen Wahlverhalten in überfachlichen Studienprogrammen: die KOMFOR-Studie – ein Triangulationsansatz
  26. Typische Unterrichtsmuster - Ansätze zur Beschreibung und Erklärung der Variabilität kaufmännischen Unterrichts
  27. Kommentar zu dem Vortrag »Die Materialität der Gewalt und die Möglichkeiten der Kultursoziologie« (A. Pettenkofer)
  28. Conference on "The European Electoral Heritage: Ten Years of the Code of Good Practice in Electoral Matters" 2012
  29. Comorbid depression in diabetes mellitus (cost-)effectiveness of this web-based intervention & mobile phone support
  30. Abschlusskonferenz des Mercator Forschungsverbundes Innovatives Soziales Handeln – Social Entrepreneurship 2012
  31. The Value Knowledge Grid - a new way of diagnosing the Culturally Non-Copyables: Building Blocks for Diagnostics
  32. Investigating the relationship between teachers' acceptance and use of educational technology and student data
  33. Working in Research-Practice-Partnerships: Empirical Findings on Motivation, Co-Construction and Learning Effects
  34. Music-Voice-Language: Aesthetics as a Communication: Theoretical Framing and Examples from Adult Music Education
  35. Modellierungsaufgaben – Der Einfluss von sprachlichen, innermathematischen Fähigkeiten und dem Aufgabenkontext
  36. From pushing levers to dancing with the system: Rethinking transformation for sustainability through metaphor
  37. Universitäre Auswahlverfahren für Bewerber*innen auf ein Lehramtsstudium. Der erste Schritt zum Studienerfolg
  38. Socio-Economic Analysis of Maintenance Measures for the Preservation of Open Landscapes (Case Lueneburg Heath)
  39. Ich sehe was, was du nicht siehst! Wahrnehmungs(in)kongruenz zwischen Führungskräften und älteren Beschäftigten
  40. COPERNICUS Alliance - European Network on Higher Education for Sustainable Developement (Externe Organisation)
  41. Vortrag: Sportspielvermittlung in der Grundschule: Synergien von TGfU und digital-gestützen Lehr-/Lernprozessen