Use it or lose it? Die Nutzung von Mathematik im Alltag und ihr Zusammenhang mit mathematischer Kompetenz bei Erwachsenen

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Standard

Use it or lose it? Die Nutzung von Mathematik im Alltag und ihr Zusammenhang mit mathematischer Kompetenz bei Erwachsenen. / Duchhardt, Christoph; Ehmke, Timo; Neumann, Irene et al.
Beiträge zum Mathematikunterricht 2011: Vorträge auf der 45. Tagung für Didaktik der Mathematik. ed. / Reinhold Haug; Lars Holzäpfel. Vol. 1 WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2011. p. 215-218.

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Harvard

Duchhardt, C, Ehmke, T, Neumann, I & Knopp, E 2011, Use it or lose it? Die Nutzung von Mathematik im Alltag und ihr Zusammenhang mit mathematischer Kompetenz bei Erwachsenen. in R Haug & L Holzäpfel (eds), Beiträge zum Mathematikunterricht 2011: Vorträge auf der 45. Tagung für Didaktik der Mathematik. vol. 1, WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, pp. 215-218, 45. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik - GDM Tagung 2011, Freiburg, Germany, 21.02.11. https://doi.org/10.17877/DE290R-915

APA

Duchhardt, C., Ehmke, T., Neumann, I., & Knopp, E. (2011). Use it or lose it? Die Nutzung von Mathematik im Alltag und ihr Zusammenhang mit mathematischer Kompetenz bei Erwachsenen. In R. Haug, & L. Holzäpfel (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2011: Vorträge auf der 45. Tagung für Didaktik der Mathematik (Vol. 1, pp. 215-218). WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. https://doi.org/10.17877/DE290R-915

Vancouver

Duchhardt C, Ehmke T, Neumann I, Knopp E. Use it or lose it? Die Nutzung von Mathematik im Alltag und ihr Zusammenhang mit mathematischer Kompetenz bei Erwachsenen. In Haug R, Holzäpfel L, editors, Beiträge zum Mathematikunterricht 2011: Vorträge auf der 45. Tagung für Didaktik der Mathematik. Vol. 1. WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. 2011. p. 215-218 doi: 10.17877/DE290R-915

Bibtex

@inbook{69a7e217cc844fa9a7dd671bd7a5e9a7,
title = "Use it or lose it?: Die Nutzung von Mathematik im Alltag und ihr Zusammenhang mit mathematischer Kompetenz bei Erwachsenen",
keywords = "Empirical education research",
author = "Christoph Duchhardt and Timo Ehmke and Irene Neumann and Eva Knopp",
year = "2011",
doi = "10.17877/DE290R-915",
language = "English",
isbn = "978-3-942197-11-3",
volume = "1",
pages = "215--218",
editor = "{ Haug}, Reinhold and Lars Holz{\"a}pfel",
booktitle = "Beitr{\"a}ge zum Mathematikunterricht 2011",
publisher = "WTM - Verlag f{\"u}r wissenschaftliche Texte und Medien",
note = "45. Jahrestagung der Gesellschaft f{\"u}r Didaktik der Mathematik - GDM Tagung 2011 ; Conference date: 21-02-2011 Through 25-02-2011",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Use it or lose it?

T2 - 45. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik - GDM Tagung 2011

AU - Duchhardt, Christoph

AU - Ehmke, Timo

AU - Neumann, Irene

AU - Knopp, Eva

N1 - Conference code: 45

PY - 2011

Y1 - 2011

KW - Empirical education research

U2 - 10.17877/DE290R-915

DO - 10.17877/DE290R-915

M3 - Article in conference proceedings

SN - 978-3-942197-11-3

VL - 1

SP - 215

EP - 218

BT - Beiträge zum Mathematikunterricht 2011

A2 - Haug, Reinhold

A2 - Holzäpfel, Lars

PB - WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien

Y2 - 21 February 2011 through 25 February 2011

ER -

Links

DOI

Recently viewed

Publications

  1. A Social–Ecological Systems Framework as a Tool for Understanding the Effectiveness of Biosphere Reserve Management
  2. Not only biocidal products
  3. Cleansing procedures for overlaps and inconsistencies in administrative data. The case of German labour market data
  4. Qualitative system analysis as a means for sustainable governance of emerging technologies
  5. An empirical note on commuting distance and sleep during workweek and weekend
  6. Science teaching and learning in schools
  7. Two Mediterranean annuals feature high within-population trait variability and respond differently to a precipitation gradient
  8. Autonomy of migration?
  9. Mindfulness as self-confirmation? An exploratory intervention study on potentials and limitations of mindfulness-based interventions in the context of environmental and sustainability education
  10. Delegitimisation through Evaluation: Discursive Appraisal of the National Grazing Reserve Bill in Online Media Discourse
  11. Multitrophic diversity in a biodiverse forest is highly nonlinear across spatial scales
  12. Visualizers versus verbalizers
  13. Decision-making models for Robotic Warehouse
  14. International Master's Programme in sustainable development and management
  15. Local levers for change
  16. Spectra of the planar Multipole Resonance Probe determined by a Kinetic Model
  17. Is decoupling becoming decoupled from institutional theory?
  18. Alltagsorientierung im Mathematikunterricht
  19. How does collaborative governance evolve?
  20. International Master’s Programme in Sustainable Development and Management
  21. The New Media
  22. Erroneous Examples: A Preliminary Investigation into Learning Benefits
  23. Resisting alignment
  24. Measuring the diversity of what? And for what purpose?
  25. Digitized Evaluation of Academic Opportunities to Learn (OTLs) Concerning Linguistically Responsive Teaching (LRT)
  26. Same Play, Different Actors?
  27. Measuring institutional overlap in global governance
  28. Wir sind ihr
  29. Harmony at the Workplace