Ungleichheit und Differenz im Horizont von Gleichheit: Homogenität als kulturelle Fiktion und empirische Herausforderung

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationDiversität in der Pädagogik der frühen Kindheit : Im Spannungsfeld zwischen Konstruktion und Normativität
EditorsUrsula Stenger, Doris Edelmann, David Nolte, Marc Schulz
Number of pages17
Place of PublicationWeinheim und Basel
PublisherBeltz Juventa Verlag
Publication date2017
Pages56-72
ISBN (print)978-3-7799-3476-9
ISBN (electronic)978-3-7799-4543-7
Publication statusPublished - 2017

Recently viewed

Publications

  1. Von der Sorge um sich selbst
  2. Re-Collection
  3. Razzismo e specismo: un intreccio eugenetico
  4. This is my Fight Song
  5. Barley (Hordeum distichon L.) roots synthesise volatile aldehydes with a strong age-dependent pattern and release (E)-non-2-enal and (E,Z)-nona-2,6-dienal after mechanical injury
  6. Way Down We Go
  7. Differential reproductive responses to stress reveal the role of life-history strategies within a species
  8. Tourism in the Face of Environmental Risks
  9. Wie Menschen überflüssig gemacht werden
  10. Rockmusik Hip-Hop
  11. The Collaborative Production of Meaningful Measure(ment)s
  12. Industrielles Öko-Controlling
  13. Ein Ansatz zur Detektion emotionaler Erregung bei PKW-Fahrern mittels physiologischer Parameter
  14. Business Model Innovation for Sustainable Energy
  15. Konzeptionen des Sachunterrichts in Europa
  16. Ein Kriterium unter vielen
  17. Anthropogenic platinum fluxes
  18. Klimaschutz in Städten
  19. Materialexplosion und Avantgardeanspruch
  20. Corporate Biodiversity Management Handbook
  21. Empirical evidence of the disclosure and assurance of Integrated Reporting -
  22. Strukturanalyse des deutschen Reiseveranstaltermarktes
  23. Tag questions across Irish English and British English
  24. Teacher Education for Sustainable Development
  25. „Die sind nicht unbedingt auf Schule orientiert“
  26. Randlos in der Mehrheitskultur
  27. Promoting Resistance by the Emission of Antibiotics from Hospitals and Households into Effluent
  28. Partizipation von Studierenden in Studiengängen für beruflich Qualifizierte
  29. Diagnose- und Interventionsformen für einen selbständigkeitsorientierten Unterricht am Beispiel Mathematik