SusTelling in the Reception Lab – On How Young Adults Perceive Storytelling for Sustainability

Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

Authors

This chapter looks at how SusTelling is perceived and interpreted by young adults, and how storytelling can affect the need for information, media preferences, and the demand for better and more interesting communication formats – especially for young adults. Based on an explorative study, participants received a variety of media messages, ranging in modality and sustainability topic, after which they were asked how they experienced engaging with the content. Based on the results of this study, this chapter discusses elements of SusTelling that are important for making successful sustainability narratives in the target group of young adults, highlighting that SusTelling should be authentic and experiential, plausible and realistic, as well as differentiated and rich in perspective. Subsequently, a typology for the reception of SusTelling is assessed, distinguishing between explorers, visionaries, and enlighteners, who differ in reception mode and reception effects. At the end of this chapter, some limitations are discussed.
Original languageEnglish
Title of host publicationNarrating Sustainability through Storytelling
EditorsDaniel Fischer, Sonja Fücker, Hanna Selm, Anna Sundermann
Number of pages16
PublisherTaylor and Francis Inc.
Publication date08.12.2022
Pages45-60
ISBN (print)9781032352695, 9781032352701
ISBN (electronic)9781003326144
DOIs
Publication statusPublished - 08.12.2022

DOI

Recently viewed

Researchers

  1. Carla J. Maier

Activities

  1. Dekanat Fakultät Bildung (Organisation)
  2. Fakultät Kulturwissenschaften (Organisation)
  3. Re/Präsentation. Neue Formen politischer Ansprache und Fürsprache
  4. 31st IATUR Conference - IATUR 2009
  5. Theorien und Methoden feministischer Kunstwissenschaft SoSe 2023
  6. "Sippschaft eines interimistischen Zeitalters": Adoleszenz nach dem Ende der Moderne in Juli Zehs "Spieltrieb"
  7. CNI Spring 2011 Membership Meeting
  8. Möglichkeiten empirischer Erfassung und Beschreibung mathematischer (Teil-)Kompetenzen durch schriftliche Leistungstests
  9. Buchvorstellung & Diskussion: Für einen Umweltschutz der 99%
  10. Kompetenzorietiertes Feedback im Rahmen von large scale assessments
  11. Leuphana Universität Lüneburg (Organisation)
  12. Kaminabend der Bayerischen Akademie der Wissenschaften
  13. Air and Space Law (Fachzeitschrift)
  14. „Schöne neue Welt“ oder „System der Schande“? Perspektiven der Angewandten Psychologie auf Neoliberalismus [Discussion].
  15. Universität Neapel (Externe Organisation)
  16. Touristifizierung der Kultur oder Kulturalisierung des Tourismus?
  17. Schulinterne Lehrerfortbildung an der Oberschule am Wasserturm April 2017
  18. 4th International Conference on Higher Education for Sustainable Development - UNESCO Chair Conference 2011
  19. Die Wirkung eines Lehrertrainings auf die Rückmeldepraxis im Unterricht. Die vermittelnde Funktion von Rückmeldewissen und die moderierende Rolle von Selbstwirksamkeit
  20. Inter- und Transdisziplinarität in den Kulturwissenschaften: Das Modell des Kunstraum der Universität Lüneburg
  21. Licenciatura en Geografía - 2007
  22. What do doctors and nursing staff know about pharmaceutical residues in the water cycle and how do they handle them?
  23. Hans Blumenbergs Theorie des Mythos