- //
- Start
- //
- Publications
- //
- Seven years of the GAIA Masters Student ...
- //
Seven years of the GAIA Masters Student Paper Award
Research output: Journal contributions › Other (editorial matter etc.) › Research
Authors
Original language | English |
---|---|
Journal | GAIA |
Volume | 30 |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 1-1 |
Number of pages | 1 |
ISSN | 0940-5550 |
DOIs | |
Publication status | Published - 25.03.2021 |
- Sustainability education
Research areas
Related by journal
Gaining deep leverage? Reflecting and shaping real-world lab impacts through leverage points
Schäpke, N., Beecroft, R., Wanner, M., Wagner, F., Rhodius, R., Laborgne, P. & Parodi, O., 16.03.2024, In: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 33, Supplement 1, p. 116-124 9 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
Impacts beyond experimentation - Conceptualising emergent impacts from long-term real-world laboratory processes
Bernert, P., Weiser, A., Kampfmann, T. & Lang, D. J., 16.03.2024, In: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 33, Supplement 1, p. 18-25 8 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Impacts of real-world labs in sustainability transformations: Forms of impacts, creation strategies, challenges, and methodological advances
Schäpke, N., Wagner, F., Beecroft, R., Rhodius, R., Laborgne, P., Wanner, M. & Parodi, O., 16.03.2024, In: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 33, p. 4-9 6 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
Impacts of urban real-world labs: Insights from a co-evaluation process informed by structuration theory in Wuppertal-Mirke
Wanner, M., Augenstein, K., von Wirth, T. & Lang, D. J., 16.03.2024, In: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 33, Supplement 1, p. 102-109 8 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Exploring fruitful links between real-world laboratory and disciplinary research Introduction of the DKN Future Earth working group LinkLab
Weiser, A., Wanner, M., Stelzer, F., Lang, D. J., Berger, H., Förster, A., Liedtke, C., Micklitz, H. W., Niewöhner, J., Parodi, O., Potthast, T., Schneider, F., Sörgel, F., Ziehl, M. & Ziemer, G., 27.10.2023, In: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 32, 3, p. 335-337 3 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Other publications by the same author(s)
Student agency in a sustainability-oriented assessment process: exploring expansive learning in student-led rubric co-design
King, J., Brundiers, K. & Fischer, D., 2024, In: Assessment and Evaluation in Higher Education. 49, 6, p. 851-863 13 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg
Michelsen, G. (ed.), Barth, M. (ed.) & Fischer, D. (ed.), 16.10.2023, Leverkusen: Verlag Babara Budrich. 193 p. (Schriftenreihe Ökologie und Erziehungswissenschaft der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der DGfE)Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg
Barth, M., Fischer, D. & Michelsen, G., 16.10.2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Michelsen, G., Barth, M. & Fischer, D. (eds.). Leverkusen: Verlag Babara Budrich, p. 9-12 4 p. (Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für eine nachhaltige Entwicklung der DGfE).Research output: Contributions to collected editions/works › Other › Research
Disziplinäre Perspektiven erweitern: Nachhaltigkeit als Nebenfach (Minor Sustainability Science)
Fischer, D., Martín-López, B. & Keding, G., 16.10.2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Michelsen, G., Barth, M. & Fischer, D. (eds.). Leverkusen: Verlag Babara Budrich, p. 99-114 16 p. (Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für eine nachhaltige Entwicklung der DGfE).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
Exploring the role of intentions and expectations in continuing professional development in sustainability education
Casanova, C. R., King, J. A. & Fischer, D., 01.07.2023, In: Teaching and Teacher Education. 128, 104115.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
DOI
- https://doi.org/10.14512/GAIA.30.1.1
Final published version