Qualitative Auswertungsmethoden in digitalen Lernumgebungen: Ein Blended-Learning-Konzept im Praxistest

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

This article reflects on the development, implementation, and testing of a blended learning course on qualitative data analysis methods which are used in social sciences. The course was created and tested at Heinrich-Heine-University Düsseldorf in 2022. The e-learning offer is an online-based course whose modules can be integrated into face-to-face seminars but can also accompany independent learning processes by students. In addition to teaching qualitative data analysis methods, the course aims to provide students with first insights into the practice of qualitative data analysis. Summing up first experiences from the practical use of the e-learning offer, challenges and opportunities of teaching qualitative data analysis in digital learning environments are also discussed.
Translated title of the contributionQualitative Analysis Methods in Digital Learning Environments: Implementation of an E-Learning Course
Original languageGerman
JournalJournal für Psychologie
Volume31
Issue number2
Pages (from-to)109 - 130
Number of pages22
ISSN0942-2285
DOIs
Publication statusPublished - 2023
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Zur "Eigendynamik" in den langen Wellen des Bildungswachstums
  2. Responses of an arable crop rotation system to elevated [CO2]
  3. Social capital, voluntary associations and collective action
  4. Using work values to predict post-retirement work intentions
  5. No evidence for local adaptation in an invasive alien plant
  6. "Bildungspsychologie" als ersatz für "Pädagogische psychologie"?
  7. Distraktive Wirkungen der Smartphone-Nutzung beim Autofahren
  8. A never ending story - Entwicklungen in der Frauenhausarbeit
  9. Lebenswelt Hochschule als Erfahrungsraum für Nachhaltigkeit
  10. Las agencias de lo indígena en la larga era de globalización
  11. Maternal smoking and offspring inattention and hyperactivity
  12. Discourse Analyses in Chat-based CSCL with Learning Protocols
  13. Math-Bridge: Adaptive Plattform für Mathematische Brückenkurse
  14. Zeit- und Einkommensarmut von Freien Berufen und Unternehmern
  15. Il Rinascimento nella Kunstwissenschaft intorno al Novecento
  16. Ikonisches Erzählen als Einheit von Realität und Imagination
  17. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  18. Global assessment of the non-equilibrium theory of rangelands
  19. Action tendencies and characteristics of environmental risks
  20. Anknüpfungspunkte in der Verwaltung der Universität Lüneburg
  21. Polizei und Jugendliche in der Geschichte der Bundesrepublik
  22. "... ein ungeheuerliches Ding mit plumpen, ungeschickten Gliedern"
  23. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  24. GeR/GeRS (Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen)
  25. Expérimentation et évaluation du portail TELL ME MORE CAMPUS
  26. Nationale und internationale Kooperationen und Dissemination
  27. Naturwissenschaftlichen Unterricht inklusiv gestalten (Nawi-In)
  28. Wildnisgebiete-Möglichkeitsräume für nachhaltige Entwicklung?
  29. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  30. Sustainable Balanced Scorecard in der Flughafen Hamburg GmbH