Lernmodul „Ressourcenreflexion”

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

Authors

Die Auszubildenden erfahren zunächst mit Hilfe der Achtsamkeitsmethode "Focusing", welche (Selbst-) Erkenntnisse sich durch die achtsame Auseinandersetzung mit den eigenen Gedanken und Gefühlen gewinnen lassen. Die verstärkte Achtsamkeit gegenüber den eigenen Empfindungen dient als Grundlage für die folgende Reflexion der an sie gestellten Anforderungen sowie ihrer individuellen Werte, Ziele, Grenzen und Belastungen. Auf dieser Basis erhalten die Auszubildenden in einem weiteren Schritt die Möglichkeit, mit Hilfe der Design-Thinking-Methode Ideen und mögliche Lösungen zur Verbesserung betrieblicher Prozesse zu entwickeln.
Original languageGerman
Title of host publicationNachhaltig(-keit) ausbilden mit „Pro-DEENLA”-Lernmodulen (2/2)
EditorsAndreas Fischer, Harald Hantke, Jens-Jochen Roth
Number of pages24
Place of PublicationLüneburg
Publication date2018
Publication statusPublished - 2018

Recently viewed

Publications

  1. Almost-invariant sets and invariant manifolds
  2. What makes online professional development effective?
  3. De-Anonymizing Anonymous
  4. Processes for green and sustainable software engineering
  5. General strategies to increase the repeatability in non-target screening by liquid chromatography-high resolution mass spectrometry
  6. Autonomie der Migration
  7. TALIS (GEW)
  8. Making transparency transparent
  9. Theater
  10. Counts of all walks as atomic and molecular descriptors.
  11. Exploring the potential of using priority effects during ecological restoration to resist biological invasions in the neotropics
  12. To help or not to help an outgroup member
  13. Datenmodellierung mit dem Entity-Relationship-Ansatz
  14. Ludic Interfaces
  15. Quantifying circular economy pathways of decommissioned onshore wind turbines: The case of Denmark and Germany
  16. Dogmatics
  17. Pesticide and metabolite fate, release and transport modelling at catchment scale
  18. Klassengröße
  19. Evaluating Introductory Lectures in Entrepreneurship
  20. Synthesis of Room-Temperature Ionic Liquids with the Weakly Coordinating [Al(ORF)(4)](-) Anion (R-F = C(H)(CF3)(2)) and the Determination of Their Principal Physical Properties
  21. Methodology for Integrating Biomimetic Beams in Abstracted Topology Optimization Results
  22. Portfolio optimisation of power futures market
  23. Series foreword of Series Editors
  24. Race and/as Technology; or, How to do Things to Race
  25. Ansparabschreibung durch Existenzgründer
  26. Modelling and simulation of dynamic microstructure evolution of aluminium alloys during thermomechanically coupled extrusion process
  27. Relationalität I+II
  28. Ästhetik und Kunst
  29. Transdisciplinary learning as a key leverage for sustainability transformations
  30. Fines for Absuse of Dominance in "High tech" Markets
  31. A Performance Motivator in one Country, A Non-Motivator in Another?