Globales Lernen und Biodiversität in der außerschulischen Bildung in Deutschland: Ausgewählte Ergebnisse einer empirischen Studie

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

In this article the authors analyse providers of non-formal education with regard to the topics of their educational opportunities, their target groups, core issues of education for sustainable development (ESD) and their sustainability management. Providers of Global Education are compared to institutions without a background in development policy. Particular attention is given to the subject of biodiversity.
Original languageGerman
JournalZEP - Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik
Volume33
Issue number2
Pages (from-to)4-9
Number of pages6
ISSN1434-4688
Publication statusPublished - 2010

Links

Recently viewed

Publications

  1. Pragmatism and new Directions in Social and Environmental Accountability Research
  2. Callcenter-Design - arbeitswissenschaftliche Planung und Gestaltung von Callcentern
  3. BP’s Solar Business Model - A Case Study on BP’s Solar Business Case and its Drivers
  4. Exports and Profitability -First Evidence for German Business Services Enterprises
  5. Videobasierte Kompetenzforschung im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht.
  6. Do chief sustainability officers and CSR committees influence CSR-related outcomes?
  7. Zur Deutung von 'Bildsamkeit' im Prozess der 'Kommunikationsspirale' des 'Ideenprofils'
  8. The Second Half of the UN Decade Education for Sustainable Development in Germany
  9. Unholy Affinity? – Free Trade Theory, Postmodernism, and the Multinational Enterprise
  10. Elemente eines betriebswirtschaftlich orientierten Ratings im Rahmen von Basel II
  11. Intergenerational knowledge transfer: What do we know, and where do we go from here?
  12. Cobalt in end-of-life products in the EU, where does it end up? - The MaTrace approach
  13. Volunteering in retirement motivation and design of use of Senior Expert Services
  14. How secondary-school students deal with issues of sustainable development in class*
  15. Der Zusammenhang zwischen Corporate Governance und Kapitalkosten des Unternehmens
  16. Techniques to Control Microbial Contaminants in Nonsterile Microalgae Cultivation
  17. Der Dialog zwischen Schöpfungsglaube und Naturwissenschaft aus christlicher Sicht
  18. Vorschläge für eine Verbindung kognitiver Stufenmodelle mit subjektiver Leseweisen
  19. Ordnungsgemäßer baubetriebswirtschaftlicher Nachweis von veränderten Bauumständen
  20. Do unfair perceived own pay and top managers’ pay erode satisfaction with democracy?
  21. Internationales kooperatives Lernen mit der fallbasierten Online-Lernplattform ICON
  22. Criticality and Values in Digital Transformation Research: Insights from a Workshop
  23. Das Grünbuch der EU-Kommission zur Abschlussprüfung aus prüfungstheoretischer Sicht
  24. Die Mutter-Verantwortlichkeit für Menschenrechtsverletzungen ihrer Auslandstöchter
  25. Introduction: Two Centuries of the Sublime in American Landscape, Art, and Literature
  26. Control of the inverse pendulum based on sliding mode and model predictive control
  27. Der Agrarsektor als Baustein vorsorgender Sicherheitsstrategien in der Sahelregion
  28. "to expose, to show, to demonstrate, to inform, to offer. Artistic Practices around 1990"
  29. Potentiale und Risiken der Nutzung von Methan aus Methanhydraten als Energieträger