Foundation of digital badges and micro-credentials: demonstrating and recognizing knowledge and competencies

Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Authors

This edited volume provides insight into how digital badges may enhance formal, non-formal and informal education by focusing on technical design issues including organizational requirements, learning and instructional design, as well as deployment. It features current research exploring the theoretical foundation and empirical evidence of the utilization of digital badges as well as case studies that describe current practices and experiences in the use of digital badges for motivation, learning, and instruction in K-12, higher education, workplace learning, and further education settings.
Original languageEnglish
Place of PublicationCham
PublisherSpringer International Publishing AG
Number of pages530
ISBN (print)978-3-319-15424-4, 978-3-319-79218-7
ISBN (electronic)978-3-319-15425-1
DOIs
Publication statusPublished - 08.07.2016
Externally publishedYes

    Research areas

  • Educational science - micro-credentials, technology and the classroom, technology integration in learning and instruction, learning and instruction

Recently viewed

Publications

  1. Foundation of digital badges and micro-credentials
  2. Linguistische Grundlagen für den Sprachunterricht
  3. Battery as a mediating technology of organization
  4. Kurd Alslebens und Antje Eskes Konversationskunst
  5. Schematism, Imagination, and Pure Intuition in Kant
  6. Set oriented approximation of invariant manifolds
  7. Die kulturelle Dimension nachhaltiger Entwicklung
  8. (Sprach-)Philosophie der Liebe - Figuren des Sozialen
  9. This Changes Everything: Capitalism vs the Climate
  10. Sprache und Selbstverständnis der Deutschchilenen
  11. Place Studies in Art, Media, Science and Technology
  12. Children's Rights to Participate in Out-of-Home Care
  13. Nachhaltigkeitskommunikation und Bildungsprozesse
  14. Spuren, Graphé, Wissenskünste. Zur Episteme der Spur
  15. Culturally Aware Mathematics Education Technology
  16. Kindheit aus sozialwissenschaftlicher Perspektive
  17. Erfolgskriterien ökologieorientierten Managements
  18. Moving beyond unlearning unsustainable consumption
  19. Nachhaltigkeit als Treiber des Unternehmenserfolgs
  20. Digitisation and Sovereignty in Humanitarian Space
  21. On Software, or the Persistence of Visual Knowledge.
  22. Change and Continuity in Western Welfare Practices
  23. 3. Methoden-Muster: Austausch, Koordination, Abstimmung
  24. Denn die Geschichten der Opfer sind das Wichtigste
  25. Formen und Konstruktionsweisen von Tourismusräumen
  26. Sorge im Kontext einer "neuen Ontologie der Körper"
  27. Fabeln - ein prozess- und produktorientierter Zugang
  28. New York und die Ereignisse des 11. Septembers 2001
  29. Grenzenloses Wachstum in den Metropolen des Südens?
  30. EPOCHENWECHSEL - Plädoyer für einen grünen New Deal
  31. "Oh, You are a Scientist!" Elsa Glaser and Art History
  32. ›Kartographischer Impuls‹ und ›operative Bildlichkeit‹
  33. Iconography on Scientific Instruments. Introduction
  34. Kulturelle Dimension einer nachhaltigen Entwicklung
  35. Innovative Business Models for Offshore Wind Energy
  36. Bordering the Area of Spatial Relevance for Schools
  37. Wann ersetzen Stakeholder Marktprozesse durch Macht?
  38. Zukunft der Nachhaltigkeit in Staat und Unternehmen
  39. The Weinberg-Salam Model of Electroweak Interactions
  40. Cost and schedule overruns in large hydropower dams