Forschendes Lernen mit digitalen Medien – Ein Beitrag zur „Diklusion“

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationUnsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen : Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Virtuelle Jahrestagung 2021
EditorsSebastian Habig, Helena van Vorst
Number of pages4
Place of PublicationEssen
PublisherGesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik
Publication date2022
Pages72-75
DOIs
Publication statusPublished - 2022
Event48. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik - GDCP 2021: Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen - Online Veranstaltung, Bayern, Germany
Duration: 13.09.202116.09.2021
Conference number: 48
https://gdcp-tagung.de/
https://cdn.gdcp-tagung.de/wp-content/uploads/securepdfs/2021/09/GelbesBlatt_2021_150921.pdf

Recently viewed

Activities

  1. Nachhaltigkeitskompetenzen in der Lehrkräftebildung – eine Fallstudie
  2. When Algorithms are your Boss: Staying Human in Platform-Mediated Work
  3. 12th Annual Congress of the European Ecological Federation - EEF 2011
  4. The Public is Fine With Us: Idealized Value Mergers in Top Management
  5. Vortrag: National Ecology. Wholeness, Diversity and Balance around 1871
  6. Reformgeschwindigkeit als Wettbewerbsvorteil kompakter Universitäten
  7. Poster: Digitale Medien im Sportunterricht – ein systematisches Review
  8. Deutsche Vereinigung für Politikwissenschaft e.V. (Externe Organisation)
  9. Deutsche Vereinigung für Politikwissenschaft e.V. (Externe Organisation)
  10. Deutsche Vereinigung für Politikwissenschaft e.V. (Externe Organisation)
  11. Driving L'Arlésienne: Transporting Paintings during National Socialism
  12. Submission UK Government Consultation on the UK Outer Space Act 1986
  13. Activist Sense and Affective Relaying in Alternative Media Practices
  14. Universal Design for Learning als Zugang zum Verstehen von Barrieren
  15. Centrum für Lehrerbildung und Bildungsforschung (CeLeB) Konferenz - 2020
  16. Konzeptionen der Kompetenz und Möglichkeiten der Operationalisierung.
  17. Coauthoring direction when voices are many and authority is ambiguous
  18. “Toffee-Nosed”: The Rise of the Modern Slaughterhouse, Hygiene and Miasmas
  19. (Binding) European Values in the EU’s Common Security and Defence Policy
  20. 83rd Annual Meeting of the Pacific Sociological Association - PSA 2012
  21. 7th International Environmental Management Leadership Symposium - 2011

Publications

  1. Deutsches Case Law? - zur Anwendung englischen Rechts unter § 293 ZPO
  2. Integrating Ecosystem Services in Nature Conservation for Colombia
  3. Wissen. Wahrheit. Macht. Foucaults "Morphologie des Willens zum Wissen"
  4. Untersuchungen zur Struktur und Dynamik der Serrahner Buchenwälder
  5. Pre-service teachers’ ability to identify academic language features
  6. Hörbücher und das simultane Lesen und Hören im Deutschunterricht
  7. Informalisierung von governance am Beispiel des Großraums Gauteng
  8. The Internet as a Tool for Sustainability Accounting and Reporting?
  9. Minimal conditions of motor inductions of approach-avoidance states
  10. Introduction: Toward a business administration for the 21st century
  11. Die Bilanz des Can Atalay-Falls für die türkische Strafrechtspflege
  12. Vom antiken Sklavendienst zur modernen Dienstleistungsgesellschaft
  13. Oxygen dependence in the photoreaction of the pesticide metamitron
  14. Spillover of trap-nesting bees and wasps in an urban-rural interface
  15. The impact of nuclear accidents on provisioning ecosystem services
  16. Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development
  17. Managing Knowledge in Organization Studies Through Instrumentation
  18. Editorial 3/2017: Medien und Flucht – Medienpädagogische Perspektiven
  19. The nexus between top managers’ human capital and firm productivity
  20. Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung
  21. Verfassung ohne Rhetorik? – Zur neuen Gestalt der Europäischen Union
  22. On New Forms of Science Communication and Communication in Science
  23. Von Exellenz-Leuchttürmen, Glühwürmchen und anderweitig Erleuchteten
  24. Forschendes Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht
  25. Be(coming) an Ambassador of Transformative Change from the Inside Out
  26. Gender Impact Assessment der Angewandten Umweltforschung Bremen (GIA)