Die "Sustainable University" als informeller Lernkontext
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Authors
Die Bemühungen der Universität Lüne-burg um die Entwicklung einer am Leitbild der Nachhaltigkeit orientierten Lehr-, Lern- und Lebenskultur an der Hochschule sind bereits im Themenheft „Globales Lernen in Forschung und Lehre“ vorgestellt worden. In diesem Beitrag wird das dort angesiedelte Forschungs- und Entwicklungsprojekt „Su-stainable University – Nachhaltige Entwicklung im Kontext universitärer Aufgabenstellungen“ unter der Perspektive informellen Lernens in den Blick genommen.Abstract: The efforts of the University of Lüneburg concer-ning the development of a culture of learninng, teaching and living at the university geared to the approach of Sustainability have already been described in the ZEP-issue „Globales Ler-nen in Forschung und Lehre“. This article now focuses on the the perspective of informal learning within the research- and development-project „Sustainable University – Sustainable Development in the context of univerity tasks“ at the University of Lüneburg.
Original language | German |
---|---|
Journal | ZEP - Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik |
Volume | 30 |
Issue number | 4 |
Pages (from-to) | 9-12 |
Number of pages | 4 |
ISSN | 1434-4688 |
Publication status | Published - 2007 |
- Sustainability education