DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkräfte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden Fächer

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Standard

DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkräfte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden Fächer. / Vasylyeva, Tetyana; Ehmke, Timo; Gövert, Andre et al.
Mehrsprachigkeit in der Schule: Sprachbildung im und durch Sachunterricht. ed. / Eva Blumberg; Constanze Niederhaus; Anne Mischendahl. Stuttgart: Kohlhammer Verlag GmbH, 2024. p. 310-330.

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Harvard

Vasylyeva, T, Ehmke, T, Gövert, A, Kassem, A & Niederhaus, C 2024, DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkräfte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden Fächer. in E Blumberg, C Niederhaus & A Mischendahl (eds), Mehrsprachigkeit in der Schule: Sprachbildung im und durch Sachunterricht. Kohlhammer Verlag GmbH, Stuttgart, pp. 310-330.

APA

Vasylyeva, T., Ehmke, T., Gövert, A., Kassem, A., & Niederhaus, C. (2024). DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkräfte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden Fächer. In E. Blumberg, C. Niederhaus, & A. Mischendahl (Eds.), Mehrsprachigkeit in der Schule: Sprachbildung im und durch Sachunterricht (pp. 310-330). Kohlhammer Verlag GmbH.

Vancouver

Vasylyeva T, Ehmke T, Gövert A, Kassem A, Niederhaus C. DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkräfte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden Fächer. In Blumberg E, Niederhaus C, Mischendahl A, editors, Mehrsprachigkeit in der Schule: Sprachbildung im und durch Sachunterricht. Stuttgart: Kohlhammer Verlag GmbH. 2024. p. 310-330

Bibtex

@inbook{47bc5b9709ee49f29b9f1a8966d5a12f,
title = "DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkr{\"a}fte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden F{\"a}cher",
keywords = "Empirische Bildungsforschung",
author = "Tetyana Vasylyeva and Timo Ehmke and Andre G{\"o}vert and Amani Kassem and Constanze Niederhaus",
year = "2024",
month = mar,
day = "1",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-17-037202-3",
pages = "310--330",
editor = "Eva Blumberg and Constanze Niederhaus and Anne Mischendahl",
booktitle = "Mehrsprachigkeit in der Schule",
publisher = "Kohlhammer Verlag GmbH",
address = "Deutschland",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkräfte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden Fächer

AU - Vasylyeva, Tetyana

AU - Ehmke, Timo

AU - Gövert, Andre

AU - Kassem, Amani

AU - Niederhaus, Constanze

PY - 2024/3/1

Y1 - 2024/3/1

KW - Empirische Bildungsforschung

UR - https://d-nb.info/1246383519

UR - https://shop.kohlhammer.de/mehrsprachigkeit-in-der-schule-37202.html#147=19

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-17-037202-3

SP - 310

EP - 330

BT - Mehrsprachigkeit in der Schule

A2 - Blumberg, Eva

A2 - Niederhaus, Constanze

A2 - Mischendahl, Anne

PB - Kohlhammer Verlag GmbH

CY - Stuttgart

ER -

Recently viewed

Activities

  1. Building Collective Institutional Infrastructures for Decent Platform Work: The Development of a Crowdwork Agreement in Germany
  2. Expansive Museality: Camila Caris Seguel in Conversation with Sebastián Eduardo Dávila on Museo del Mundo and the Garífuna Nation
  3. „Einführung“ in dem Interdisziplinärer Workshop „Ästhetische und Künstlerische Praktiken als Reorganisation von Wahrnehmungsweisen“
  4. Sustainability-oriented targets in executive compensation – Symbolic measures or significant catalyst for a sustainable transition?
  5. Assessing Key Competencies In Higher Education For Sustainable Devlopment: Insights From the Deployment Of Innovative Instruments
  6. Medienreflexion – Förderung von Medienkompetenz in der Lehrkräftebildung beim Einsatz multiperspektivischer Unterrichtsaufnahmen
  7. Sustainability-oriented targets in executive compensation – Symbolic measures or significant catalyst for a sustainable transition?
  8. Research Seminar at the Australian Centre for Entrepreneurship Research Exchange, Queensland University of Technology - ACERE 2013
  9. Ungleiche Partizipationschancen in heterogenen Lerngruppen. Eine ethngrafische Studie in Klassenräten inklusiver Grundschulklassen
  10. Power poles and tall trees adjacent to sunflower fields increase pest damage caused by the invasive Rose-ringed Parakeet in Israel
  11. Shortening the potential duration of unemployment benefits and labor market outcomes: Evidence from a natural experiment in Germany
  12. “You wanna be on top?” – (Critical) Findings of a Transcultural Television Analysis of America's Next Top Model and Germany's next Topmodel
  13. From Where I Stand meets Pact of Silence – How to break it? Institutional critique & instituting otherwise from a feminist perspective
  14. Gemeinsame Stellungnahme zum Entwurf des Runderlasses „Schulische Förderung von Mehrsprachigkeit und Interkulturalität“, i. d. F. 22.11.23
  15. Umwelt- und klimaverträgliche Entwicklung des Tourismus. Keynote beim Zukunftsdialog zur Entwicklung der nationalen Tourismusstrategie.
  16. Why Do School Teachers Engage with Sustainable Consumption? Exploring the Role of Personal, Group and Organizational Influence Factors
  17. Wirksamkeit eines Online Regenerationstrainings für hoch beanspruchte Berufstätige. Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie.

Publications

  1. Schreiben im Beruf und an berufsbildenden Schulen für sprachlichheterogene Zielgruppen – Anforderungen, Tendenzen und Ausblicke
  2. Towards the design of organosilicon compounds for environmental degradation by using structure biodegradability relationships
  3. Identification of ozonation by-products of 4- and 5-methyl-1H-benzotriazole during the treatment of surface water to drinking water
  4. Timing matters: Distinct effects of nitrogen and phosphorus fertilizer application timing on root system architecture responses
  5. REVIEW: Dangerous Mediations: Pop Music in a Philippine Prison Video, Áine Mangaoang, New York, NY: Bloomsbury, 2019, ISBN 9781501331534.
  6. Barley shoot biomass responds strongly to N:P stoichiometry and intraspecific competition, whereas roots only alter their foraging
  7. Using measures of reading time regularity (RTR) to quantify eye movement dynamics, and how they are shaped by linguistic information
  8. Cypionka, Anselm; Ehrentraut-Daut, Hans Peter; Deichmann, Carl; Müller, Eva (Hrsg.): Perspektiven Politischer Kultur in Thüringen. Erfurt, 2007
  9. Payment offers, suggestions to share expenses and payment negotiation sequences on initial dates in Germany and the United Kingdom
  10. Effects of daily static stretch training over 6 weeks on maximal strength, muscle thickness, contraction properties, and flexibility
  11. Colonization and extinction lags drive non-linear responses to warming in mountain plant communities across the Northern Hemisphere
  12. »keep the contemporaryartmuseum groovy – keep the home fires burning«. Zum Verhältnis von feministischer Kritik und Kunstinstitutionen
  13. E-Learning in PE-Teacher Education - Blended learning as a promising alternative to conventional academic teaching for sport pedagogy?
  14. A transdisciplinary evaluation framework for the assessment of integration in boundary-crossing collaborations in teacher education
  15. Daily breath-based mindfulness exercises in a randomized controlled trial improve primary school children’s performance in arithmetic
  16. Virtuelle Realitäten zur Kompetenzentwicklung und Reflexion in der universitären Lehrkräftebildung am Beispiel von Elterngesprächen
  17. Vereinbarungen zur Chancengleichheit von Frauen und Männern - Verbreitung und Determinanten in Niedersachsen, West- und Ostdeutschland
  18. Technology management and collaboration profile: virtual companies and industrial platforms in the high-tech biotechnology industries