Begleitung von Lehrenden bei der Implementierung von Forschendem Lernen: IMST Pilotierung "Inquiry-STEPS"

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Original languageGerman
Newspaper/Magazine/NewsletterIMST Newsletter
Volume71
Issue number50
Pages (from-to)32-35
Number of pages4
ISSN1814-1986
Publication statusPublished - 10.2020
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Contextualizing the relationship between self-commitment and performance
  2. Wissenschaftliches Schreiben im Zeitalter von KI gemeinsam verantworten
  3. Rainer Mühlhoff: Immersive Macht. Affekttheorie nach Spinoza und Foucault
  4. Externe Rotation, Begrenzung von Prüfung und Beratung sowie Joint Audits
  5. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern
  6. A framework for business model development in technology-driven start-ups
  7. Traditional and modern ageism as predictors of workplace discrimination
  8. «Mein Kompetenzprofil» - Stärken erkennen und Selbstlernprozesse anstoßen
  9. Property, personality rights and data protection with regard to biobanks
  10. Career Decision Making, Stability and Actualization of Career Intentions
  11. Somewhere over the Rainbow: Sexual Orientation Discrimination in Germany
  12. Exports and Profitability -First Evidence for German Manufacturing Firms
  13. Jugendhilfe-Ombudsstellen aus wohlfahrtsstaatssoziologischer Perspektive
  14. Portraits von Underdogs. Bd. I: Lebenswelt und Biografie von Jungarbeitern
  15. Identifying Global Challenges for Future Tourism and Tourism Management
  16. Ductility and fracture behavior of cold spray additive manufactured zinc
  17. Mobile technologies, from telecommunication to media, ed. by Gerard Goggin ...
  18. Contexts and pragmatic strategies of COVID-19 related cartoons in Nigeria
  19. Bill Yousman: Prime Time Prisons on U.S. TV. Representation on Incarceration
  20. Point, line, surface as plane. From notational iconicity to diagrammatology
  21. A two-step approach for the prediction of mood levels based on diary data
  22. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kommunalverwaltung
  23. Zur Internalisierung von Lebenslangem Lernen an europäischen Hochschulen.
  24. Lernprozesse in der Berufsausbildung Nachhaltigkeitsorientiert gestalten
  25. Zum Verhältnis von Emotionalität und Rationalität in der Sozialpädagogik
  26. Monitoring the Monitor? Selective Responses to Human Rights Transgressions
  27. An analytical approach to evaluating monotonic functions of fuzzy numbers
  28. Chemieunterricht in Bewegung – Forschendes Lernen am Thema „Chromatographie“
  29. IN DER UMWELT ABBAUBARE CHINOLON-ANTIBIOTIKA MIT HEMIAMINAL-STRUKTUREINHEIT
  30. Ökonomischer Ansatz und die Theorie des Self-Command bei Thomas Schelling
  31. "Global competence" - der neue Fokusbereich in PISA 2018. Ein holpriger Start
  32. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 23 [Entscheidungsverfahren]
  33. Mit Schätzaufgaben zu einem adäquaten Verständnis von Messungenauigkeiten
  34. Digital language teaching after COVID-19: what can we learn from the crisis?
  35. Studentische Perspektiven auf die digitale Transformation der Hochschulen
  36. Modeling Interactions and Dependencies in Production Planning and Control
  37. On Hypo-Real Models, or Global Climate Change: A Challenge for the Humanities