ZDEMO/GIGA Professur für Vergleichende Politikwissenschaft

Project: Research

Project participants

Description

Die Professur wird zu gleichen Anteilen vom GIGA (German Institute of Global and Area Studies – Leibnitz Institut) und der Leuphana Universität finanziert.Der Inhaber der Professur wird in der Forschung am Afrika-Regionalinstitut (GIGA) im Forschungsbereich “Legitimität und Effizienz politischer Systeme” sowie am Zentrum für Demokratieforschung tätig sein. Zugleich wird er Lehrveranstaltungen im Bereich der Vergleichenden Politikwissenschaft an der Leuphana Universität erbringen.
StatusFinished
Period01.10.1202.01.18

Recently viewed

Publications

  1. The Financial Environment of Layoffs
  2. COVID-19-Related Health Literacy of School Leaders in Hong Kong
  3. Engaging with justice in integrated landscape approaches
  4. Subjectivity and fairness in bonus plans
  5. Unternehmerische Nachhaltigkeitskommunikation
  6. Warum brauchen wir eine Forschungsethik? Moralisches Entscheiden
  7. Direct comparison of capillary electrophoresis and capillary liquid chromatography hyphenated to collision-cell inductively coupled plasma mass spectrometry for the investigation of Cd-, Cu- and Zn-containing metalloproteins
  8. Negotiating With Yourself and Winning
  9. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergärten
  10. Drought effects on root and needle terpenoid content of a coastal and an interior Douglas fir provenance
  11. R&D Activities and Extensive Margins of Exports in Manufacturing Enterprises
  12. How to measure Integrated Reporting Adoption, compliance, and Quality
  13. Transcending the transmission model
  14. Sammelrezension: Nils Berkemeyer/Wilfried Bos/Veronika Manitius/Kathrin Müthing (Hrsg.): Unterrichtsentwicklung in Netzwerken. Konzeptionen, Befunde, Perspektiven. Münster: Waxmann 2008
  15. Mit dem Bus zur Schule - aber sicher!
  16. Analysis and occurrence of seven artificial sweeteners in German waste water and surface water and in soil aquifer treatment (SAT)
  17. Swissness als Erfolgsfaktor
  18. Veränderte Aufgaben und neue Profile. Professionalisierung und Professionalität in der Erwachsenenbildung
  19. The role of ordinary people in democratization
  20. Einleitung
  21. Sprache in Wissenschaft: Sprachliche Anforderungen wissenschaftlicher Texte