Roger Dale Jones

Roger Dale Jones

Contact

Roger Dale Jones

  1. Published

    Climate Challenge: An environmental video game to develop environmental competency

    Jones, R. D., 2014, In: Der Fremdsprachliche Unterricht. Englisch. 48, 129, p. 32-37 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    Load, Release and Fire: Exploring medieval warfare in an online simulation game

    Jones, R. D., 2013, In: Der Fremdsprachliche Unterricht. Englisch. 47, 125, p. 14-18 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    JFK. Fostering historical learning and media literacy

    Fries, V. & Jones, R. D., 2013, In: Der Fremdsprachliche Unterricht. Englisch. 47, 123, p. 44-53 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Approaching the Cognitive and Social Functions of World of Warcraft Fan-Comics

    Jones, R. D., 30.06.2015, In: Networking Knowledge. 8, 4, 11 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Digital Games and Fan-Discourse: Implications and Considerations for Complex Task Development in the EFL Classroom

    Jones, R. D., 2016, Web 2.0 und komplexe Kompetenzaufgaben im Fremdsprachenunterricht. Becker, C., Blell, G. & Rössler, A. (eds.). Frankfurt a. M.: Peter Lang Verlag, p. 157-170 14 p. ( Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernorientiert; vol. 32).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  6. Published

    Interaktives Fremdsprachenlernen: Potenziale und Herausforderungen

    Jones, R. D., Stuhlmann, S. & Zeyer, T., 2016, Interaktivität beim Fremdsprachenlehren und -lernen mit digitalen Medien: Hit oder Hype?. Zeyer, T., Stuhlmann, S. & Jones, R. D. (eds.). Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, p. 11-42 32 p. (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  7. Published

    A Playful Approach to Interactive Media in the Foreign Language Classroom

    Jones, R. D., 2016, Interaktivität im Fremdsprachenlernen und -lehren mit digitalen Medien : Hit oder Hype?. Zeyer, T., Stuhlmann, S. & Jones, R. D. (eds.). Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, p. 139-162 24 p. (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  8. Published

    Interaktivität beim Fremdsprachenlehren und -lernen mit digitalen Medien: Hit oder Hype?

    Zeyer, T. (Editor), Stuhlmann, S. (Editor) & Jones, R. D. (Editor), 2016, Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag. 285 p. (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Recently viewed

Publications

  1. Notting Hill Gate 3 Basic
  2. Towards productive functions?
  3. A Note on the firm size-export relationship
  4. Technological opportunities and their rejection
  5. Die Landung: SignalhochX (Projektbeschreibung)
  6. Editorial zum Schwerpunktthema
  7. Unterrichtsbesprechungen im Langzeitpraktikum
  8. Climate change and society - communicating adaptation
  9. Rekbaar en toch precies
  10. Evaluating entrepreneurship curricula
  11. Migration Struggles and the Global Justice Movement
  12. Institutional challenges for space activities in Europe
  13. Geburtstag im Zoo
  14. Die Büchse der Pandora
  15. Vergleichssystematik für Optimierungsansätze
  16. Personalisation as currency
  17. Lively Artifacts
  18. Flexibility, dual labour markets, and temporary employment – Empirical evidence from German establishment data
  19. Advancing the Integration of Corporate Sustainability Measurement, Management, and Reporting
  20. RSE, management responsable et isomorphisme institutionnel : une analyse à partir des résultats d’une enquête internationale
  21. The influence of teacher-trainings on in-service teachers’ expertise: a teacher-training-study on formative assessment in competency-oriented mathematics
  22. Career engagement
  23. Culturally adapted mathematics education with ActiveMath
  24. Maritime strategies of rising powers
  25. Hannah Arendt
  26. Migration
  27. Decision support in the field of online marketing - development of a data landscape
  28. Do learner characteristics moderate the seductive-details-effect?
  29. Sternenstaub
  30. Just Leave Us Alone
  31. Regulierung eines nachhaltigen Lieferkettenmanagements
  32. Agroecología en Bogotá Región
  33. Long Live the Immaterial! - Körper und Kunst in Zeiten der Virtualisierung
  34. Reiseentscheidung