Roger Dale Jones

Roger Dale Jones

Contact

Roger Dale Jones

  1. 2016
  2. Published

    A Playful Approach to Interactive Media in the Foreign Language Classroom

    Jones, R. D., 2016, Interaktivität im Fremdsprachenlernen und -lehren mit digitalen Medien : Hit oder Hype?. Zeyer, T., Stuhlmann, S. & Jones, R. D. (eds.). Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, p. 139-162 24 p. (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  3. Published

    Digital Games and Fan-Discourse: Implications and Considerations for Complex Task Development in the EFL Classroom

    Jones, R. D., 2016, Web 2.0 und komplexe Kompetenzaufgaben im Fremdsprachenunterricht. Becker, C., Blell, G. & Rössler, A. (eds.). Frankfurt a. M.: Peter Lang Verlag, p. 157-170 14 p. ( Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernorientiert; vol. 32).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  4. Published

    Interaktives Fremdsprachenlernen: Potenziale und Herausforderungen

    Jones, R. D., Stuhlmann, S. & Zeyer, T., 2016, Interaktivität beim Fremdsprachenlehren und -lernen mit digitalen Medien: Hit oder Hype?. Zeyer, T., Stuhlmann, S. & Jones, R. D. (eds.). Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, p. 11-42 32 p. (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  5. Published

    Interaktivität beim Fremdsprachenlehren und -lernen mit digitalen Medien: Hit oder Hype?

    Zeyer, T. (Editor), Stuhlmann, S. (Editor) & Jones, R. D. (Editor), 2016, Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag. 285 p. (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  6. 2015
  7. Published

    Approaching the Cognitive and Social Functions of World of Warcraft Fan-Comics

    Jones, R. D., 30.06.2015, In: Networking Knowledge. 8, 4, 11 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. 2014
  9. Published

    Climate Challenge: An environmental video game to develop environmental competency

    Jones, R. D., 2014, In: Der Fremdsprachliche Unterricht. Englisch. 48, 129, p. 32-37 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. 2013
  11. Published

    JFK. Fostering historical learning and media literacy

    Fries, V. & Jones, R. D., 2013, In: Der Fremdsprachliche Unterricht. Englisch. 47, 123, p. 44-53 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. Published

    Load, Release and Fire: Exploring medieval warfare in an online simulation game

    Jones, R. D., 2013, In: Der Fremdsprachliche Unterricht. Englisch. 47, 125, p. 14-18 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Recently viewed

Publications

  1. Bioavailability of Antibiotics at Soil-Water Interfaces
  2. Implicit Safety Culture assessment - a mental chronometry approach
  3. Chimäre Interaktivität
  4. Laakso-Taagepera-Index
  5. Baudelaire and the literary fabrication of the poor
  6. Knowledge transfer in age-diverse coworker dyads in China and Germany
  7. Handbook on Maritime Hybrid Threats — 10 Scenarios and Legal Scans
  8. Governance of Professional Service Firms
  9. Der Ekel als Privileg?
  10. Hegels Konzeption der Individualität in den Jugendschriften
  11. 'Freiwurf Hamburg': Qualitative Evaluation of an Inclusive Sports Project
  12. Some studies on Mg alloy reinforced with ceramic discontinuous phases
  13. Balloons, Sweat and Technologies
  14. Literature Review zu konzeptionellem Lernen in Open Inquiry Settings
  15. Impulse für eine stadtverträgliche Mobilität
  16. Zur Bestandesentwicklung von Crassula helmsii in den Holmer Teichen (Lüneburger Heide)
  17. Das Unwort erklärt die Untat
  18. Rezension Chris Porter, 2019, Supporter Ownership in English Football
  19. Hoffnungsträger Green Economy?
  20. „L’Internationale des Gouines et des Pédales“
  21. Positive intercropping effects on biomass production are species-specific and involve rhizosphere enzyme activities
  22. Artful Legitimacy
  23. 'So tun als ob' 2.0
  24. Transdiagnostic internet intervention for indonesian university students with depression and anxiety
  25. The health consequences of child mental health problems and parenting styles
  26. Wege zur Kooperation
  27. The legal dimensions of rule of law promotion in EU foreign policy
  28. The Necessity and Challenges of Researching Sexual Abuse in Amish Communities
  29. Implementing Sustainability in Higher Education