Nele Groß
Dr.
- 2025
- PublishedSchool teachers in Germany and Denmark: a comparative study of self-efficacy and distinct profiles in using Artificial Intelligence for teaching and learningMah, D.-K., Groß, N., Dalsgaard, C. & Prilop, C. N., 29.10.2025, In: Journal of Research on Technology in Education.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review 
- PublishedEffort–reward imbalance and burnout among German school leaders. Representative study findings and implications for an underserved occupational groupGroß, N., Dadaczynsky, K. & Pietsch, M., 01.02.2025, In: European Journal of Public Health. 35, 1, p. 79-84 6 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review 
- PublishedJenseits der Normen: Einblicke in meinen Arbeitsalltag als (autistische) wissenschaftliche MitarbeiterinGroß, N., 2025, Autistische Menschen in Studium und Hochschule. Lindmeier, C., Richter, M. & Schipp, C. (eds.). Stuttgart: Kohlhammer Verlag, p. 190-194 4 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter › peer-review 
- 2024
- PublishedArtificial intelligence in higher education: exploring faculty use, self-efficacy, distinct profiles, and professional development needsMah, D.-K. & Groß, N., 12.2024, In: International Journal of Educational Technology in Higher Education. 21, 1, 17 p., 58.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review 
- 2022
- Student Crowd Research: Videobasiertes Lernen durch Forschung zur NachhaltigkeitGroß, N. (Editor), Preiß, J. (Editor), Paul, D. (Editor), Brase, A. K. (Editor) & Reinmann, G. (Editor), 30.09.2022, Münster: Waxmann Verlag. 202 p. (Medien in der Wissenschaft; vol. 79)- Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research 
- PublishedDas Assessment auf der SCoRe-LernplattformVagts, T., Seyfried, L.-M. & Groß, N., 2022, Student Crowd Research: Videobasiertes Lernen durch Forschung zur Nachhaltigkeit . Groß, N., Preiß, J., Paul, D., Brase, A. K. & Reinmann, G. (eds.). Waxmann Verlag, p. 41 - 52 12 p. (Medien in der Wissenschaft; vol. 79).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review 
- 2021
- PublishedStudentische Forschung im digitalen Raum: Ein Re-Design auf verschiedenen GestaltungsebenenReinmann, G., Brase, A., Groß, N. & Jänsch, V., 2021, Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung : Tagungsband der 15. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung. Bohndick, C., Bülow-Schramm, M., Paul, D. & Reinmann, G. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, p. 331 - 341 11 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review 
- 2019
- PublishedEinfluss des Musizierens auf die Alltagsbewältigung und Gesundheit von Schülerinnen und SchülernGroß, N. & Schwippert, K., 2019, Mit Musik durch die Schulzeit? : Chancen des Schulprogramms JeKi – Jedem Kind ein Instrument . Schwippert, K., Lehmann-Wermser, A. & Busch, V. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 59 - 77 19 p. IVResearch output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review 
- PublishedImplementierung und langfristige Wirkungen des Projekts ‚Jedem Kind ein Instrument‘. Anlage und Durchführung der Längsschnittstudien SIGrun und WilmASchwippert, K., Lehmann-Wermser, A., Busch, V., Groß, N. & Krupp-Schleußner, V., 2019, Mit Musik durch die Schulzeit? : Chancen des Schulprogramms JeKi – Jedem Kind ein Instrument . Schwippert, K., Lehmann-Wermser, A. & Busch, V. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 17 - 29 13 p. IIResearch output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review 
- 2018
- PublishedMacht musizieren resilient? Untersuchung von sozialen, familiären und personalen Ressourcen für die psychische Gesundheit von JugendlichenGroß, N., 2018, Münster: Waxmann Verlag. 265 p. (Internationale Hochschulschriften; vol. 655)Research output: Books and anthologies › Monographs › Research › peer-review 

