Nele Fischer

Nele Fischer

Contact

Nele Fischer

  1. 2020
  2. Published

    Pre-service teachers’ beliefs about multilingualism in school: an evaluation of a course concept for introducing linguistically responsive teaching

    Fischer, N. & Lahmann, C., 06.2020, In: Language Awareness. 29, 2, p. 114-133 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    The role of beliefs in teacher professionalisation for multilingual classroom settings

    Schroedler, T. & Fischer, N., 03.2020, In: European Journal of Applied Linguistics . 8, 1, p. 49-72 24 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. 2019
  5. Published
  6. 2018
  7. Published
  8. Published

    DaZKom - a Structure Model of Pre-service Teachers' Competency for Teaching German as a Second Language in the Mainstream Classroom

    Carlson, S. A., Köker, A., Rosenbrock-Agyei, S., Ohm, U., Koch-Priewe, B., Hammer, S., Fischer, N. & Ehmke, T., 2018, Professionelle Kompetenzen angehender Lehrkräfte im Bereich Deutsch als Zweitsprache. Ehmke, T., Hammer, S., Köker, A., Ohm, U. & Koch-Priewe, B. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 261-283 23 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  9. Published

    Nationale und internationale Kooperationen und Dissemination

    Hammer, S. & Fischer, N., 2018, Professionelle Kompetenzen angehender Lehrkräfte im Bereich Deutsch als Zweitsprache. Ehmke, T., Hammer, S., Köker, A., Ohm, U. & Koch-Priewe, B. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 285-293 9 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  10. Published

    Überzeugungen zu Sprache im Fachunterricht: Erhebungsinstrument und Skalendokumentation

    Fischer, N., Hammer, S. & Ehmke, T., 2018, Professionelle Kompetenzen angehender Lehrkräfte im Bereich Deutsch als Zweitsprache. Ehmke, T., Hammer, S., Köker, A., Ohm, U. & Koch-Priewe, B. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 149-184 36 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  11. 2016
  12. Published

    Überzeugungen von Lehramtsstudierenden zu Mehrsprachigkeit in der Schule.

    Hammer, S., Fischer, N. & Koch-Priewe, B., 2016, In: Die deutsche Schule. 2016, Beiheft 13, p. 147-171 25 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Recently viewed

Publications

  1. CO2 taxation and competitiveness of the German economy - an analysis with the macroeconomic information system (MIS)
  2. Adaptation of the Brine Shrimp Artemia Salina (Branchiopoda: Anostraca) to Filter-Feeding
  3. Depicting Women in Brazilian Social Realism: A Transnational and Computational Analysis
  4. Produce, publish, share - A YouTube video contest
  5. The Science and Practice of Landscape Stewardship, Claudia Bieling, Tobias Plieninger. Cambridge University Press (2017)
  6. Die Sintflut
  7. Kant meets Minkowski
  8. Sicherheit von Internet-Servern und Web-Services
  9. Nachhaltigkeit virtuell lernen?
  10. Grundvorstellungen zur Division - auch mit Rest
  11. Der Diskurs über Bilder?
  12. Attitudes toward social and environmental scoring system: analysis of normative framing and individual influencing factors
  13. Medientheater/Theatermedien
  14. Combining charcoal sediment and molecular markers to infer a Holocene fire history in the Maya Lowlands of Petén, Guatemala
  15. Einstein und die Religion
  16. Crowdfunding
  17. The diversity of gendered adaptation strategies to climate change of Indian farmers: A feminist intersectional approach
  18. Effect of thermal and mechanical treatments on the hot working response of Mg-3Sn-1Ca alloy
  19. Exports and Firm Characteristics in German Manufacturing Industries: New Evidence from Representative Panel Data
  20. Workshop über "Hypersystem-Konzepte in Medien und kultureller Produktion"
  21. A critical review of the Stress Corrosion Cracking (SCC) of magnesium alloys
  22. Medien des Immediaten
  23. Governance und Leistung im Umbruch
  24. Services from plant-pollinator interactions in the Neotropics
  25. Sustainability economics – general versus specific, and conceptual versus practical
  26. On German Research into the Didactics of Mathematics across the Life Span
  27. Tris Vonna-Michell
  28. Daten tanzen
  29. Citizen science for assessing ecosystem services
  30. Entrepreneurial Traits, Entrepreneurial Orientation, and Innovation in the Performance of Owner-Manager Led Firms: A Meta-analysis
  31. Rationale Irrationalität oder „Warum lehnen die Intellektuellen den Kapitalismus ab?“
  32. Fallbasiertes Lernen in der Schulpädagogik am Beispiel Classroom-Management
  33. Strukturelle Kopplungen.
  34. Im Verbund zu nachhaltiger interdisziplinärer Lehre über Digitale Spiele
  35. Inner Development Goals zur Erreichung der Sustainable Development Goals – Ein Self-Assessment als Reflexionsanlass zum Einsatz in transformativen Lernprozessen
  36. Talking to the Holy Spirit and Growling with the Bears
  37. Firms’ wage structures, workers’ fairness perceptions, job satisfaction and turnover intentions
  38. The impacts of social-ecological system change on human-nature connectedness