Miira Hill

Dr.

Miira Hill

Contact

Dr. Miira Hill

  1. 2021
  2. Published

    Die Nahbarkeit des Digitalen. Zur Verminderung von Technikangst durch (weibliche) Vergemeinschaftung

    Hill, M. & Kirn, K., 2021, Buzzword Digitalisierung: Relevanz von Geschlecht und Vielfalt in digitalen Gesellschaften. Apelt, F., Grabow, J. & Suhrcke, L. (eds.). Opladen: Verlag Babara Budrich, p. 47-68 22 p. (L'AGENda; vol. 11).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  3. 2020
  4. Published

    Innovative Popular Science Communication? Materiality, Aesthetics and Gender in Science Slams

    Hill, M., 24.11.2020, Genealogy of Popular Science: From Ancient Ecphrasis to Virtual Reality. Morcillo, J. M. & Robertson-von Trotha, C. Y. (eds.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 517-546 30 p. (Wissenschafts- und Technikgeschichte; vol. 1).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  5. Published

    Wissenschaft und Öffentlichkeit im Zeichen der Digitalisierung: Die Produktion und Kommunikation des Science Slams

    Hill, M., 22.04.2020, Science-Slam: Multidisziplinäre Perspektiven auf eine populäre Form der Wissenschaftskommunikation. Niemann, P., Bittner, L., Hauser, C. & Schrögel, P. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, p. 149-180 32 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  6. 2019
  7. Published

    On New Forms of Science Communication and Communication in Science: A Videographic Approach to Visuality in Science Slams and Academic Group Talk

    Wilke, R. & Hill, M. B., 01.04.2019, In: Qualitative Inquiry. 25, 4, p. 363-378 16 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Schaubilder: Zur kommunikativen Konstruktion des Knoblauch’schen Denkens. Oder: zur Frage, warum Huberts Schaubilder ohne ihn keinen Sinn ergeben

    Hill, M. & Braunisch, L., 03.2019, Kleines Al(e)phabet des Kommunikativen Konstruktivismus: Fundus Omnium Communicativum - Hubert Knoblauch zum 60. Geburtstag. Schnettler, B., Tuma, R., vom Lehn, D., Trauer, B. & Eberle, T. S. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 385-390 6 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticles for encyclopediaResearch

  9. Published

    Forschendes Lernen an der Leuphana Universität Lüneburg: Das Leuphana Semester

    Weiser, A., Hill, M. B., Picht, L., Prien-Ribcke, S., Lübcke, E. & Heudorfer, A., 01.2019, Forschendes Lernen in der Studieneingangsphase: Empirische Befunde, Fallbeispiele und individuelle Perspektiven. Reinmann, G., Lübcke, E. & Heudorfer, A. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 193-207 15 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  10. 2017
  11. Science Slam und die (Re)Präsentation von Wissenschaft. Neue Einsichten des Kommunikativen Konstruktivismus über Wissenschaftskommunikation in der Popkultur

    Hill, M. B., 07.04.2017, Der Kommunikative Konstruktivismus bei der Arbeit. Reichertz, J. & Tuma, R. (eds.). Weinheim & München: Juventa Verlag, p. 187-217 31 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  12. Die Versinnbildlichung von Gesellschaftswissenschaft. Herausforderung Science Slam

    Hill, M. B., 2017, Öffentliche Wissenschaft und gesellschaftlicher Wandel. Selke, S. & Treibel, A. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, p. 169-186 18 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  13. 2015
  14. Embodiment of Science in Science Slams. A Case of Informal Public Science Communication

    Hill, M. B., 2015, Studying Science Communication: A panel of the EASST2014 Conference (September 17-19th, 2014, Torun, Poland). Stengler, E. (ed.). Bristol, UK: University of the West of England, p. 18-23 6 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch