Matthias Barth

Prof. Dr.

  1. Published

    World in Transition: Sustainability Perspectives for Higher Education

    Adomßent, M. (Editor), Beringer, A. (Editor) & Barth, M. (Editor), 2009, Frankfurt am Main: VAS Verlag für Akademische Schriften. 245 p. (Higher education for sustainability; no. 4)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  2. Published

    Wenn wir wüssten, was wir alles wissen! kollaboratives Wissensmanagement mit einem Wiki

    Barth, M. & Burandt, S., 2008, In: Praxis Geographie. 38, 6, p. 22-26 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  3. Published

    VSCE – ein europäischer virtueller Campus für Nachhaltigkeit

    Barth, M. & Burandt, S., 2011, Das Moodle 2 Praxisbuch: Gemeinsam online lernen in Hochschule, Schule und Unternehmen . Wiegrefe, C. (ed.). Addison-Wesley Publishing, p. 368-376 368 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  4. Published

    Vielperspektivität auch in der Forschung? Beobachtungen zur Entwicklung der Sachunterrichtsforschung im Rahmen eines "Systematic Reviews"

    Barth, M., Bruhn, K., Bürgener, L., Edelhoff, S. H., Richter, S. & Freund, E. K., 2017, Vielperspektivität im Sachunterricht. Giest, H., Hartinger, A. & Tänzer, S. (eds.). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, Vol. 27. p. 40 - 48 9 p. (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  5. Published

    Umwelt bildet, warum wir anders lernen müssen, Richard Häusler; Christina Fischer (Hrsg.): Umwelt bildet /

    Barth, M., 2006, In: Germanistik. 29, 3, p. 85 1 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  6. Published

    Transformative learning in the field of sustainability: a systematic literature review (1999-2019)

    Rodriguez Aboytes, J. G. & Barth, M., 17.07.2020, In: International Journal of Sustainability in Higher Education. 21, 5, p. 993-1013 21 p.

    Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

  7. Published

    Transformation verstehen lernen: Nachhaltigkeitsbildung und Data Literacy Education in der Studieneingangsphase

    Weiser, A., van Deest, J. & Barth, M., 26.09.2022, Digitale Bildung für nachhaltige Entwicklung: Herausforderungen und Perspektiven für die Hochschulbildung. Weselek, J., Kohler, F. & Siegmund, A. (eds.). Springer Verlag, p. 53-65 13 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapter

  8. Published
  9. Published

    Transdisciplinary learning as a key leverage for sustainability transformations

    Barth, M., Jimenez-Aceituno, A., Lam, D., Bürgener, L. & Lang, D. J., 01.10.2023, In: Current Opinion in Environmental Sustainability. 64, 8 p., 101361.

    Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

  10. Published
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...14 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Marleen Heid

Publications

  1. Erforschung multidiskursiver Organisationen
  2. Legitimation strategies of corporate elites in the field of labor regulation
  3. Healthy Principals - Healthy Schools?
  4. More Foxes in the Boardroom: Systems Thinking in Action
  5. When death is compelling
  6. Wenn der Golfstrom das Drehbuch schreibt
  7. Die Computerspielnutzung Heranwachsender aus Elternsicht unter dem Blickwinkel der Habitustheorie
  8. Niklas Luhmann (1927-1998)
  9. Sag mir, warum du studierst, und ich sag dir, was du studierst
  10. Action anticipation based on an agent's epistemic state in toddlers and adults
  11. Unfair wage perceptions and sleep: Evidence from German survey data
  12. Counting racism
  13. People incorrectly correcting other people: The pragmatics of (re-)corrections and their negotiation in a Facebook group
  14. A Note on Dual Internal Labor Markets and Wages of Temporary Workers
  15. How important is culture to understand political protest?
  16. Recht im Alltag mit Pierre Bourdieu
  17. Fazit und Ausblick
  18. Über die Wahrnehmung und Wirksamkeit des Feedbacks einer mathematikbezogenen Lernplattform
  19. Workshops als Möglichkeit zur Partizipation an der Weiterentwicklung von Studiengängen
  20. Sattelfest beim Sattelfest?
  21. Environmental impact of vehicular traffic in Nigeria
  22. Merkmal und Strukturen
  23. The impact of the 2004 EU enlargement on the performance of service enterprises in Germany's eastern border region
  24. Simulative Souveränität
  25. The Statute of the International Court of Justice
  26. Synthetic biology and biosecurity
  27. Plädoyer für eine bildungstheoretisch begründete nachhaltige Curriculumrevision
  28. Resonanz zwischen Systemtheorie und Kritischer Theorie