Maik Adomßent

Dr.

  1. 2023
  2. Published

    Der Leuphana Bachelor - im Zeichen politischer Bildung für nachhaltige Entwicklung

    Prien-Ribcke, S. & Adomßent, M., 2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Michelsen, G., Barth, M. & Fischer, D. (eds.). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Babara Budrich, p. 115-135 21 p. (Ökologie und Erziehungswissenschaft der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der DGfE).

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  3. 2022
  4. Published

    Taking interdisciplinarity and transdisciplinarity to eye level with scientific disciplines: Teaching and learning in Complementary Studies at Leuphana College, Lüneburg, Germany

    Adomßent, M., 07.04.2022, Institutionalizing Interdisciplinarity and Transdisciplinarity: Collaboration across Cultures and Communities. Vienni Baptista, B. & Thompson Klein, J. (eds.). 1 ed. London: Routledge Taylor & Francis Group, p. 27-42 16 p. 3

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  5. 2019
  6. Published

    The role of green and Sustainability Offices in fostering sustainability efforts at higher education institutions

    Filho, W. L., Will, M., Salvia, A. L., Adomßent, M., Grahl, A. & Spira, F., 20.09.2019, In: Journal of Cleaner Production. 232, p. 1394-1401 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Putting sustainable campuses into force: Empowering students, staff and academics by the self-efficacy Green Office Model

    Adomßent, M., Grahl, A. & Spira, F., 10.07.2019, In: International Journal of Sustainability in Higher Education. 20, 3, p. 470-481 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Quality Education and lifelong learning for all: trying to get to grips with the iridescent, multifaced, and at the same time universal character of SDG 4

    Adomßent, M., Dlouha, J., Hopkins, C., Lotz-Sisitka, H., Razak, D. A. & Vilela, M., 2019, In: IAU Horizons. 24, 1, p. 22-23 2 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Verknüpfungen, Zielkonflikte und Synergien der Nachhaltigkeitsziele für die Lehre fruchtbar machen: Didaktische Konzeption und Umsetzung einer gemeinsamen Vorlesungsreihe der deutschen UNESCO-Lehrstühle.

    Adomßent, M., 2019, Aktuelle Ansätze zur Umsetzung der UN Nachhaltigkeitsziele. Leal Filho, W. (ed.). Berlin: Springer Science and Business Media Deutschland, p. 537-556 20 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducationpeer-review

  10. 2018
  11. Published

    Ziele, Strukturen, Wirkungen transformativer Forschung

    Stelzer, F., Becker, S., Timm, J.-M., Adomßent, M., Simon, K.-H., Schneidewind, U., Renn, O., Lang, D. J. & Ernst, A., 01.01.2018, In: GAIA. 27, 4, p. 405-408 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. 2017
  13. Published

    Hochschulen und nachhaltige Entwicklung: Analysen, Konzepte, europäische Perspektiven

    Adomssent, M., Franz-Balsen, A. & Kruse-Graumann, L., 25.03.2017, In: GAIA. 16, 1, p. 78-80 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. Published

    Engaging Teacher Educators with the Sustainability Agenda: A Case Study of a Pilot Professional Development Program from Ethiopia

    Amado, A., Dalelo, A., Adomßent, M. & Fischer, D., 2017, In: International Journal of Sustainability in Higher Education. 18, 5, p. 715-737 23 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  15. Published

    UNESCO Chair in Higher Education for Sustainable Development

    Michelsen, G., Adomßent, M., Mader, M. & Sundermann, A., 2017, Scientific Research for Sustainable Development: UNESCO Chairs in Germany. Römer, K. (ed.). Bonn: German Commission for UNESCO, p. 65-70 6 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 Next

Recently viewed

Publications

  1. Pedagogies of preparedness
  2. Postvinyl
  3. Solketal as a renewable fuel component in ternary blends with biodiesel and diesel fuel or HVO and the impact on physical and chemical properties
  4. Aufgaben philosophischer Bildung
  5. Ist das Bildung?
  6. Zur Sprache kommen
  7. Die Strafbarkeit von Sport- und Minddoping bei Minderjährigen
  8. Von der Bundes-Rahmenordnung zu einer Modulkonzeption für die Soziale Arbeit
  9. Listening to the Street
  10. Ordsall Hall in Manchester
  11. Mythos zwischen Sprache und Schrift
  12. Book review: Critical Approaches to Women and Gender in Higher Education
  13. The fight against human trafficking
  14. Einleitung
  15. Exports, Imports and Profitability: First Evidence for Manufacturing Enterprises
  16. FischTourMV - ein Beitrag zur wirtschaftlichen Entwicklung maritimer Branchen in Mecklenburg-Vorpommern
  17. Exports, R&D and productivity in German business services firms
  18. Productivity premia for German manufacturing firms exporting to the euro-area and beyond
  19. Piketty und die Rechtswissenschaft im 21. Jahrhundert
  20. Literary Trails
  21. Kaufpreiszahlung auf Notaranderkonto
  22. Von der Erlebnis- zur Sinngesellschaft - Konsequenzen für die touristische Angebotsgestaltung
  23. Bildungsmaßnahmen für Ärzte und Pflegepersonal bezüglich Arzneimittelrückstände im Wasserkreislauf
  24. Rituals of critique and institutional maintenance at the United Nations climate change summits
  25. Schutzgebiete im Klimawandel – Risiken für Schutzgüter
  26. Strategische Allianzen arbeitsmarktpolitischer Dienstleistungsunternehmen
  27. Gemeinschaft und Gesellschaft
  28. Die nachhaltigen Zwillinge: Keine soziale Gerechtigkeit ohne ökologische Gerechtigkeit