Maik Adomßent

Dr.

  1. 2023
  2. Published

    Der Leuphana Bachelor - im Zeichen politischer Bildung für nachhaltige Entwicklung

    Prien-Ribcke, S. & Adomßent, M., 2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Michelsen, G., Barth, M. & Fischer, D. (eds.). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Babara Budrich, p. 115-135 21 p. (Ökologie und Erziehungswissenschaft der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der DGfE).

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  3. 2022
  4. Published

    Taking interdisciplinarity and transdisciplinarity to eye level with scientific disciplines: Teaching and learning in Complementary Studies at Leuphana College, Lüneburg, Germany

    Adomßent, M., 07.04.2022, Institutionalizing Interdisciplinarity and Transdisciplinarity: Collaboration across Cultures and Communities. Vienni Baptista, B. & Thompson Klein, J. (eds.). 1 ed. London: Routledge Taylor & Francis Group, p. 27-42 16 p. 3

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  5. 2019
  6. Published

    The role of green and Sustainability Offices in fostering sustainability efforts at higher education institutions

    Filho, W. L., Will, M., Salvia, A. L., Adomßent, M., Grahl, A. & Spira, F., 20.09.2019, In: Journal of Cleaner Production. 232, p. 1394-1401 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Putting sustainable campuses into force: Empowering students, staff and academics by the self-efficacy Green Office Model

    Adomßent, M., Grahl, A. & Spira, F., 10.07.2019, In: International Journal of Sustainability in Higher Education. 20, 3, p. 470-481 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Quality Education and lifelong learning for all: trying to get to grips with the iridescent, multifaced, and at the same time universal character of SDG 4

    Adomßent, M., Dlouha, J., Hopkins, C., Lotz-Sisitka, H., Razak, D. A. & Vilela, M., 2019, In: IAU Horizons. 24, 1, p. 22-23 2 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Verknüpfungen, Zielkonflikte und Synergien der Nachhaltigkeitsziele für die Lehre fruchtbar machen: Didaktische Konzeption und Umsetzung einer gemeinsamen Vorlesungsreihe der deutschen UNESCO-Lehrstühle.

    Adomßent, M., 2019, Aktuelle Ansätze zur Umsetzung der UN Nachhaltigkeitsziele. Leal Filho, W. (ed.). Berlin: Springer Science and Business Media Deutschland, p. 537-556 20 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducationpeer-review

  10. 2018
  11. Published

    Ziele, Strukturen, Wirkungen transformativer Forschung

    Stelzer, F., Becker, S., Timm, J.-M., Adomßent, M., Simon, K.-H., Schneidewind, U., Renn, O., Lang, D. J. & Ernst, A., 01.01.2018, In: GAIA. 27, 4, p. 405-408 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. 2017
  13. Published

    Hochschulen und nachhaltige Entwicklung: Analysen, Konzepte, europäische Perspektiven

    Adomssent, M., Franz-Balsen, A. & Kruse-Graumann, L., 25.03.2017, In: GAIA. 16, 1, p. 78-80 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. Published

    Engaging Teacher Educators with the Sustainability Agenda: A Case Study of a Pilot Professional Development Program from Ethiopia

    Amado, A., Dalelo, A., Adomßent, M. & Fischer, D., 2017, In: International Journal of Sustainability in Higher Education. 18, 5, p. 715-737 23 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  15. Published

    UNESCO Chair in Higher Education for Sustainable Development

    Michelsen, G., Adomßent, M., Mader, M. & Sundermann, A., 2017, Scientific Research for Sustainable Development: UNESCO Chairs in Germany. Römer, K. (ed.). Bonn: German Commission for UNESCO, p. 65-70 6 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Sybille Münch

Publications

  1. Ballon, Luftschiff, Flugzeug
  2. Rechtschreiben unterrichten - Einführung in den Sammelband
  3. Moosbrand
  4. Wie aus Geflüchteten Kollegen werden
  5. Sind wir bereit für eine Musikwirtschaft 5.0?
  6. Stakeholders’ Perspectives of Species Diversity in Tree Plantations
  7. Geld kauft Einfluss
  8. Synästhetische Ansätze in der Kunstvermittlung
  9. Renewable Energy
  10. Equity, Education and Health: Learning from Practice
  11. Comment on Cesana-Arlotti et al. (2018)
  12. Platform for sustainable aviation fuels-combining ecological research and sustainability management with industrial needs
  13. "Mit Gott für König und Vaterland!"
  14. Accounting for Sustainable Aviation
  15. Verdrängung und Profit
  16. Total body burden and tissue distribution of polyfluorinated compounds in harbor seals (Phoca vitulina) from the German Bight
  17. Wie verändert sich Kunst, wenn sie zur Tätigkeit ohne Werk wird
  18. Reiseentscheidung
  19. Fremderfahrungen und Fremddarstellungen
  20. Airbnb and rental markets
  21. Pumpspeicher an Bundeswasserstraßen
  22. Verschleppter Kohleausstieg: Erreichen der Klimaziele rückt in weite Ferne
  23. Deliberative Partizipation als Baustein demokratischer Politikgestaltung jenseits des Nationalstaates
  24. Treaty breaches and responses
  25. Explore, engage, empower
  26. REAL SOCIALIZATION AND SOCIAL UTOPIA - BLOCH,ERNST AS SOCIAL PHILOSOPHER
  27. Public responses to climate change and low-carbon energy
  28. Bildungsstandards
  29. Sachunterricht als Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  30. Zum Kollisionsrecht der Plattformverträge am Beispiel Zimmervermittlung
  31. Das Lachen, der gezielte Witz und die verbo(r)gene Wahrheit
  32. Jugend und Alkohol
  33. §15 Umweltschutz im Bauplanungs- und Raumordnungsrecht
  34. Planetary Integrity
  35. Entobjektivierung der Rechnungslegung durch latente Steuern (auf Verlustvorträge)