Katharina Voltmer

Dr.

Katharina Voltmer

Contact

Dr. Katharina Voltmer

  1. Published

    Emotionale Kompetenz bei Kindern und Jugendlichen: Entwicklung und Folgen

    Klinkhammer, J., Voltmer, K. & von Salisch, M., 24.05.2022, 2., erweiterte und überarbeitete Auflage ed. Stuttgart: Kohlhammer Verlag GmbH. 196 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  2. Published

    Diagnose sozial-emotionaler Kompetenzen in Vorschule und Schule

    Voltmer, K. & Salisch, M., 2018, Schuleingangsdiagnostik. Schneider, W. & Hasselhorn, M. (eds.). 1 ed. Göttingen: Hogrefe Verlag GmbH & Co. KG, p. 207-222 16 p. 10. (Tests und Trends. Jahrbuch der pädagogisch-psychologischen Diagnostik. ; vol. 16).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  3. Published

    Three Meta-Analyses of Children’s Emotion Knowledge and Their School Success

    Voltmer, K. & Salisch, M., 10.2017, In: Learning and Individual Differences. 59, p. 107 - 118 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Native-born German and immigrant children’s development of emotion knowledge: A latent growth curve analysis

    Voltmer, K. & Salisch, M., 03.2019, In: British Journal of Developmental Psychology. 37, 1, p. 112-129 18 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    ATEM 3-9 Adaptiver Test des Emotionswissens: Manual

    Voltmer, K. & Salisch, M., 2021, Berlin, Heidelberg: Springer. 68 p. (SpringerTests)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  6. Published

    Emotions and social development in childhood

    Salisch, M., Voltmer, K., Miller-Slough , R., Chin, J.-C. & Denham, S. A., 05.04.2022, The Wiley‐Blackwell Handbook of Childhood Social Development. Smith, P. & Hart, C. (eds.). 3. ed. Cambridge: Wiley-Blackwell Publishing Ltd., p. 631-650 20 p. (The Wiley‐Blackwell Handbook of Childhood Social Development).

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  7. Published

    Sagt das Emotionswissen von jungen Kindern ihre phonologische Bewusstheit im Entwicklungsverlauf voraus?

    Salisch, M. & Voltmer, K., 15.10.2020, In: Kindheit und Entwicklung. 29, 4, p. 221-228 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Validierung des Adaptiven Tests des Emotionswissens für drei- bis neunjährige Kinder (ATEM 3 - 9)

    Voltmer, K., 01.07.2020, In: Diagnostica. 66, 3, p. 158-171 14 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Teaching the Teachers about Language Support Strategies: Effects on Young Children’s Language Development

    Voltmer, K., Hormann, O., Pietsch, M., Mähler, C. & Salisch, M., 04.05.2021, In: Frontiers in Psychology. 12, 11 p., 660750.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    Wie wirkt die FDS-Intervention auf die Entwicklung des Emotionswissens der Kinder?

    Salisch, M. & Voltmer, K., 01.03.2021, Fühlen Denken Sprechen: Alltagsintegrierte Sprachbildung in Kindertageseinrichtungen. von Salisch, M., Hormann, O., Cloos, P., Koch, K. & Mähler, C. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 159-170 12 p. (Sprachliche Bildung; vol. 7).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Previous 1 2 3 Next

Recently viewed

Publications

  1. Integration of Material Flow Management into Company Processes within the Automotive Industry
  2. Der Konflikt zwischen Klima- und Naturschutz bei der energetischen Verwendung von Waldrestholz
  3. Actual and potential contributions of civil society organizations to democratic EU Governance
  4. Alltag als Form des Widerstands. Oder: Vom Haushalt mit den Bildern. Zum Kino von Chantal Akerman
  5. Lessons learned for spatial modelling of ecosystem services in support of ecosystem accounting
  6. An Interdisciplinary Approach to Improving Competition Policy and Intellectual Property Policy
  7. Rezension zu: Schlittmaier, Anton: Philosophie in der Sozialen Arbeit. Ein Lehrbuch. Stuttgart 2018
  8. Selection harvest in temperate deciduous forests: impact on herb layer richness and composition
  9. Entwicklung eines Laufmusters und Entwurf einer weichen Laufmaschine nach biologischem Vorbild
  10. “Do as we say and you’ll be successful”: Accelerators as Organizations of Entrepreneurial Dressage
  11. Using Large N Longitudinal Comparison to Explain Political Recruitment in Changing Democracies
  12. Rituals of critique and institutional maintenance at the United Nations climate change summits
  13. Self-determined or non-self-determined? Exploring consumer motivation for sustainable food choices
  14. A longitudinal multilevel CFA-MTMM model for interchangeable and structurally different methods
  15. Queer Theory After Marriage Equality. Edited collection in the journal "South Atlantic Quarterly"
  16. Konzept zur Qualifizierung für Bildungsarbeit im Kontext von Zivilcourage und Gewaltprävention
  17. „desto eingedeutschter wurde ich“ Eine Rassismus kritische Perspektive auf (Hakan Salmans) Bildung
  18. Männliche Jugendliche im Frauenhaus - Chancen und Herausforderungen für die pädagogische Arbeit
  19. Die Balanced Scorecard: Chancen und Gefahren - oder: wie falsch darf eine Balanced Scorecard sein?