MNU Journal, ‎0025-5866

Journal

  1. 2012
  2. Published

    "Wer sieht was?" und "Wer berührt wen?": Raumvorstellungsaufgaben im 4.Schuljahr

    Plath, M., 06.2012, In: MNU - Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht. 65, 4, p. 206-210 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  3. 2020
  4. Selbstreguliertes Lesen von Texten: Leseförderung im naturwissenschaftlichen Unterricht durch kognitive und metakognitive Strategien am Beispiel des Faches Biologie

    Schmitz, A. & Karstens, F., 2020, In: MNU Journal. 73, 2, p. 121-124 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. 2022
  6. Published

    Wie lang sollte eine Rollstuhlrampe sein? Ein Modellierungsbeispiel mit Bezug zum Konzept der Steigung in der Sekundarstufe I

    Schlüter, D. & Besser, M., 2022, In: MNU Journal. 75, 4, p. 304-309 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducation

  7. 2023
  8. Zur Zukunft eines Gemeinsamen Referenzrahmens für Naturwissenschaften: Ein Abgleich des GeRRN mit Bildungsplänen des Faches Biologie sechs europäischer Länder

    Janßen, N. & Ewig, M., 2023, In: MNU Journal. 2023, 05, p. 356-360 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Recently viewed

Publications

  1. Green software and green IT
  2. Organizational communication in the Germanspeaking world
  3. The effect of voters’ economic perception, Brexit and campaigns on the evaluation of party leaders over time
  4. Entrepreneurial Aalto: Where science and art meet technology and business
  5. Peuple révolutionnaire, peuple d’Auschwitz
  6. Land Take and Soil Sealing—Drivers, Trends and Policy (Legal) Instruments
  7. Biodegradation of the Antituberculosis Drug Isoniazid in the Aquatic Environment
  8. Assessing the aquatic biodegradation potential of polymeric excipients for pharmaceutical formulation
  9. Transformation of Seafood Side-Streams and Residuals into Valuable Products
  10. Mental health – backbone of the soul
  11. Why can't we view Europe from a chair?
  12. Get Rid of Your Self: Lu Märten’s Monist Art History, a Mysticism for the Machine Age
  13. Media-Educational Habitus of Future Educators in the Context of Education in Day-Care Centers
  14. Photodegradation of the antineoplastic cyclophosphamide
  15. Die Einbindung des Projekts "Leuphana Sommerakademie" in die universitäre Lehre
  16. Zur lernstrategischen Bedeutung von Übungsaufgaben im Mathematikstudium
  17. Value-based management: a review of its conceptualizations and a research agenda toward sustainable governance
  18. Gewöhnliche Räume, alltägliche Situationen. Begegnungen zwischen Architektur und Soziologie
  19. Lekcja 35-36
  20. Der Erwerb von pädagogischem Professionswissen:
  21. Innen im Außen
  22. The age of the hominin fossils from Jebel Irhoud, Morocco, and the origins of the Middle Stone Age
  23. Scientists as policy actors
  24. Uncertainty analysis of the coefficients of friction during the tightening process of bolted joints
  25. A bait-and-switch model of corporate social responsibility
  26. Konzepte praktischen Verstehens in der Pädagogik
  27. Internetbasierte kognitiv-behaviorale Behandlungsansätze:
  28. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung als regionales Projekt