The Global Sustainability Summer School 2012

Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventExternal workshops, courses, seminarsEducation

John-Oliver Engler - Participant

    The Global Sustainability Summer School 2012 is an intensive two-week program that will be organized jointly by the Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK) and the Institute for Advanced Sustainability Studies (IASS), in partnership with the Santa Fe Institute (SFI). It will explore global sustainability issues from a complex system perspective with particular focus on risks, uncertainties, and extreme events.

    With enrollment limited to 35 participants, the summer school wants to attract young professionals aged 25-40 from universities, governmental and non-governmental agencies and industry over a wide range of disciplines and professions. Participants will come from all world regions, fostering international cooperation and exchange.

    The program will comprise lectures, field trips and interactive project activities. Field trips will lead to the German parliament, a carbon-capture-and-storage demonstration site, and an artist’s workshop in Berlin. Each participant will produce an op-ed article to be published in his/her local media and will take part in a scientific illustration exercise. Students will also be involved in constructing agent-based models or staging a theatre performance, according to their personal preferences and educational backgrounds

    Programm enthält, Vorlesungen, Workshops, Podiumsdiskussionen und verschiedene Exkursionen
    08.07.201221.07.2012
    The Global Sustainability Summer School 2012

    Event

    The Global Sustainability Summer School 2012

    08.07.1221.07.12

    Potsdam, Germany

    Event: Seminar

    Recently viewed

    Researchers

    1. Dominik Ahrari

    Publications

    1. Forschung zur Heimerziehung. Eine vergleichende Bilanzierung in Großbritannien und Deutschland
    2. Geschlecht und Ethnizität in audiovisuellen Medien
    3. Measuring Health Literacy in Childhood and Adolescence with the Scale Health Literacy in School-Aged Children - German Version The Psychometric Properties of the German-Language Version of the WHO Health Survey Scale HLSAC
    4. Divergent Perceptions of Peace in Post-Conflict Societies:
    5. Lehren für und Lernen in heterogene(n) Gruppen
    6. Maßgebliche inhaltliche Regelungen des Investitionsschutzrechts
    7. Grundsätze ordnungsmäßiger Kooperation zwischen Aufsichtsrat und Abschlussprüfer
    8. Nationale und internationale Kooperationen und Dissemination
    9. Solarenergie im Jemen-Konflikt: Entwicklungen, Herausforderungen, Chancen
    10. Abteilung orientierte Gesundheitsförderung für Mitarbeiter – was Führungskräfte tun können und sollten
    11. Soziale Herkunft und Kompetenzerwerb
    12. Was heißt Bildung im 18. Jahrhundert?
    13. Abschätzung der flächenhaften Verteilung der nassen Deposition
    14. Draußen? Zur Dialektik von Enteignung und Aneignung und zu deren aktuellen Erscheinungsformen
    15. Aufgaben 2.0
    16. Beteiligungsprojekte für Kinder
    17. European natural gas supply secure despite political crises
    18. International Academic Partnership "Teaching and Learning Sustainability"
    19. Mobil in Deutsch und Geographie/Erdkunde
    20. The European Union and Democracy Promotion in the Mediterranean
    21. Kommentierung des § 43 VwGO (Feststellungsklage)
    22. Review Kerry-Anne Mendoza, 2015, Austerity
    23. Schwärmen
    24. The role of emotions in human–nature connectedness within Mediterranean landscapes in Spain
    25. New room to maneuver? National tax policy under increasing financial transparency
    26. Aquajogging
    27. Sustainability Communication
    28. § 350 Erlöschen des Rücktrittsrechts nach Fristsetzung
    29. Texte lesen und verstehen, Lösungswege diskutieren: Das Schulbuch als zentrales Element mathematischen Kommunizierens?
    30. Juristisches Gutachten über die Förderung der Vorbereitung zur Wiederverwendung von Elektro-Altgeräten im Sinne der zweiten Stufe der Abfallhierarchie
    31. Schaffen aus Fülle.
    32. VwGO §109 [Zwischenurteil]
    33. Wo bleiben die Kinder im Kinderschutz?
    34. Kommunikations- und Arbeitsstrukturen für die transdisziplinäre Kooperation
    35. Fundamental social motives measured across forty-two cultures in two waves