- //
- Start
- //
- Activities
- //
- European Journal of Psychology of Educat...
- //
European Journal of Psychology of Education (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Michael Besser - Reviewer
Related by journal
Boon and bane of being sure: the effect of performance certainty and expectancy on task performance
Schindler, S., Reinhard, M. A. & Dickhäuser, O., 01.04.2016, In: European Journal of Psychology of Education. 31, 2, p. 245-253 9 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Assessing quality characteristics of center-based early childhood environments in Germany and Portugal: A cross-national study
Tietze, W., Bairrao, J., Leal, T. B. & Roßbach, H-G., 01.06.1998, In: European Journal of Psychology of Education. 13, 2, p. 283-298 16 p., 283.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Related by researcher
BNE als Chance für einen kompetenzorientierten Mathematikunterricht. Eine fächerübergreifende Lernumgebung zum mathematischen Modellieren zur Unterstützung einer Bildung für Nachhaltige Entwicklung in der Sekundarstufe I.
Maike Hagena (Speaker), Michael Besser (Speaker) & Dominik Schlüter (Speaker)
Activity: Talk or presentation › talk or presentation in privat or public events › Transfer
LERN-IF: Zu den internen Mechanismen der Feedbackverarbeitung von Schüler*innen im inklusiven Mathematikunterricht
Fynn Töllner (Speaker), Kyra Renftel (Coauthor), Poldi Kuhl (Coauthor) & Michael Besser (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Welche Wirkung hat Feedback mit unterschiedlichem Informationsgehalt auf die Mathematikleistung von inklusiv beschulten Schüler*innen?
Fynn Töllner (Speaker), Kyra Renftel (Coauthor), Poldi Kuhl (Coauthor) & Michael Besser (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Formatives Assessment im Mathematikunterricht: Berücksichtigung von Effekten generischer und fachspezifischer Unterrichtsqualität
Michael Besser (Speaker), Maike Hagena (Speaker) & Thilo Kleickmann (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Korrkete Antwort, Erklärung oder Hint & Try again — Welches Feedback präferieren Lernende?
Friederike von Kienitz (Speaker), Sebastian Krusekamp (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Mathematisches Modellieren und Bildung für nachhaltige Entwicklung — zusammen denken, was zusammengehört?
Dominik Schlüter (Speaker), Robin Göller (Speaker), Maike Hagena (Speaker), Kathrin Padberg-Gehle (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Mit Hilfe der Mathematik eine gute Entscheidung treffen — Förderung der Fähigkeit des kritischen Denksn als Bestandteil von „21st-Century-Skills“
Maike Hagena (Speaker), Dominik Schlüter (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Sag mir, warum du studierst, und ich sag dir, was du studierst
Robin Göller (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
How do students process different feedback? A study in German inclusive mathe-matics education
Fynn Töllner (Speaker), Kyra Renftel (Speaker), Poldi Kuhl (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Potenziale mathematischen Modellierens für eine Bildung für nachhaltige Entwicklung
Robin Göller (Speaker), Dominik Schlüter (Speaker), Maike Hagena (Speaker), Kathrin Padberg-Gehle (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research