The elicitation process in developing of case library for Case-Based Reasoner system whilst consideration for validating electronic communication technologies

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

Knowledge based expert systems are one of the few successes of Artificial Intelligence research. However, despite the success of knowledge-based decision support systems in many sectors, developers have encountered problems with eliciting the necessary knowledge from the expert for their system. Knowledge elicitation is a difficult process, and implementing this elicited Knowledge into a KBS is a difficult and tedious task requiring specialist skill. A more recent approach known as case-based reasoning forms an alternative method of building expert systems. This allows the developers to limit the legacy of bottleneck in knowledge elicitation, thus limiting this or in some cases totally forgoing the knowledge elicitation process all together ...
OriginalspracheEnglisch
Titel6th International conference on Information systems, analysis and synthesis - ISAS 2000
HerausgeberMichel Torres
Anzahl der Seiten5
ErscheinungsortOrlando
Verlag International Institute of Informatics and Systemics
Erscheinungsdatum2000
Seiten503-507
ISBN (Print)9800766960
PublikationsstatusErschienen - 2000
Veranstaltung6th International conference on Information systems, analysis and synthesis - ISAS 2000 - Olando, USA / Vereinigte Staaten
Dauer: 22.07.200026.07.2000
Konferenznummer: 6

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Weibliche Identitätsentwicklung und Rollenfindung unter besonderer Berücksichtigung der Sozialisationserfahrungen geistig behinderter Mädchen und junger Frauen
  2. Veränderung von Staatlichkeit und öffentliche Güter – Voraussetzungen für Nachhaltigkeit, Geschlechtergerechtigkeit und Sicherung der Lebensgrundlagen (livelihood)
  3. Vernetzung von Klassenzimmer und universitärem Seminarraum: Videokonferenzsysteme als Bindeglied zwischen Theorie-Praxis-Elementen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung
  4. Design and evaluation of learning processes in an international sustainability oriented study programme. In search of a new educational quality and assessment method
  5. Restoring Depleted Resources: Efficacy and Mechanisms of Change of an Internet-Based Unguided Recovery Training for Better Sleep and Psychological Detachment From Work
  6. An Advanced Double Column-Switching Technique (LC-LC) for Liquid Chromatography/Electrospray Ionisation Tandem Mass Spectrometry for Fully Automated Analysis of Caspofungin
  7. Elke Endert: Über die emotionale Dimension sozialer Prozesse. Die Theorie der Affektlogik am Beispiel der Rechtsextremismus- und Nationalsozialismusforschung. Konstanz: UVK 2006
  8. Research-Practice Partnerships in der Lehrkräftebildung: Potenziale und Herausforderungen am Beispiel institutionen- und phasenübergreifender Entwicklungsteams des ZZL-Netzwerks
  9. Auswirkung kompetenzorientierter, prozessbezogener und individueller Leistungsbewertung und -rückmeldung auf das Lernen von Mathematik am Beispiel einer empirischen Unterrichtsstudie
  10. Effekte einer online- und videobasierten Feedback-Intervention im Praktikum auf die professionelle Wahrnehmung von Klassenführung und Selbstwirksamkeitserwartung von Lehramtsstudierenden
  11. Diskriminierungskritische Schulentwicklung durch Kooperationen mit migrationsgesellschaftlichen Akteur:innen? Konzeptionelle Überlegungen im Anschluss an Strategien des Community Organizing
  12. Actuator- and/or sensor element for sleeve in medical field e.g. limb or joint fracture treatment, has nano-wires comprising nano-fibers, where element deforms and acquires dimensional change of nano-fibers via electrical signal