Lifelong Learning Network for Sustainable Development

Projekt: Forschung

Projektbeteiligte

Beschreibung

Das LENSUS-Netzwerk fokussiert die Schlüsselfragen des sogenannten „Wissensdreiecks“: Bildung, Forschung und Innovation im Hinblick auf regionale nachhaltige Entwicklung. Im Projektansatz spielen Regionale Kompetenzzentren für Bildung für nachhaltige Entwicklung (RCEs) eine entscheidende Rolle, die unter ihrem Dach alle Kompetenzen einer Region zu Fragen der Nachhaltigkeit zu versammeln suchen und die Akteure der Region in ihren Lernprozessen in Richtung nachhaltiger Entwicklung unterstützen. Entsprechend strebt das Vorhaben durch die Vernetzung der europäischen RCEs an, möglichst vielfältige Potentiale für Austausch-, Lern- und Transferprozesse zu eröffnen. Ziel des 3-LENSUS-Projekts ist die prototypische Entwicklung einer virtuellen Lernumgebung für nachhaltige Entwicklung im Kontext lebenslangen Lernens. Diese setzt sich aus drei Komponenten zusammen: einer technologischen (web-basierten Netzwerkstruktur), einer organisationalen (Akteure, Institutionen und Lernressourcen und ihrer Interaktionen) sowie einer bildungsbezogenen (Lernaktivitäten, virtuelle und face-to-face Kommunikation im Lernnetzwerk). Die greifbaren Projektergebnisse werden in englischer Sprache erstellt; sie werden allesamt öffentlich zugänglich sein und kostenlos zur Verfügung stehen.
Akronym3-LENSUS
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.01.0931.07.11

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Instruments for research on transition. Applied methods and approaches for exploring the transition of young care leavers to adulthood
  2. Canopy structure influences arthropod communities within and beyond tree identity effects
  3. PI Control Applied to a Small-Scale Thermal System with Heating and Cooling Sources
  4. Unravelling insect declines: Can space replace time?
  5. How can employment relations in global value networks be managed towards social responsibility?
  6. Jackson networks in nonautonomous random environments
  7. Adding the “e-” to Learning for Sustainable Development
  8. Active plasma resonance spectroscopy: Eigenfunction solutions in spherical geometry
  9. Points of cooperation: integrating cooperative learning into web-based courses
  10. Proxy Indicators for the Quality of Open-domain Dialogues
  11. Failing and the perception of failure in student-driven transdisciplinary projects
  12. A Lyapunov Approach to Set the Parameters of a PI-Controller to Minimise Velocity Oscillations in a Permanent Magnet Synchronous Motor Using Chopper Control for Electrical Vehicles
  13. Second International Workshop on Linked Data-driven Resilience Research 2023
  14. Fallstudie
  15. Tree diversity alters the structure of a tri-trophic network in a biodiversity experiment
  16. Question answering over linked data
  17. Defining the notion of mining, extraction and collection
  18. Analog, Digital, and the Cybernetic Illusion
  19. Assessing mire-specific biodiversity with an indicator based approach
  20. Efficacy of a web-based intervention with and without guidance for employees with risky drinking
  21. Study of non-linear systems
  22. School teachers in Germany and Denmark: a comparative study of self-efficacy and distinct profiles in using Artificial Intelligence for teaching and learning
  23. Towards Authentic Engagement with Indigenous Peoples
  24. Five Frontiers for Science and Practice of Ecosystem Restoration in East African Forest Landscapes
  25. Participatory mapping of local people's values in restoration landscapes in Western Rwanda
  26. Annihilation: Wiederholung und Differenz tentakulär denken
  27. Minnesota Experimental City, oder: Zukunft als Experiment