The Democratic Capacity of Science Education or: Is Inclusive Science Education the Contemporary Science education?

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Standard

The Democratic Capacity of Science Education or: Is Inclusive Science Education the Contemporary Science education? / Abels, Simone Juliane; Wellensiek, Anneliese.
Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identität/Educational Sciences in Search of Global Identity . Hrsg. / Gerd-Bodo von Carlsburg. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, 2013. S. 205-218 (Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Band 26).

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Harvard

Abels, SJ & Wellensiek, A 2013, The Democratic Capacity of Science Education or: Is Inclusive Science Education the Contemporary Science education? in G-BV Carlsburg (Hrsg.), Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identität/Educational Sciences in Search of Global Identity . Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Band 26, Peter Lang Verlag, Frankfurt am Main, S. 205-218. https://doi.org/10.3726/978-3-653-03210-9

APA

Abels, S. J., & Wellensiek, A. (2013). The Democratic Capacity of Science Education or: Is Inclusive Science Education the Contemporary Science education? In G.-B. V. Carlsburg (Hrsg.), Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identität/Educational Sciences in Search of Global Identity (S. 205-218). (Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Band 26). Peter Lang Verlag. https://doi.org/10.3726/978-3-653-03210-9

Vancouver

Abels SJ, Wellensiek A. The Democratic Capacity of Science Education or: Is Inclusive Science Education the Contemporary Science education? in Carlsburg GBV, Hrsg., Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identität/Educational Sciences in Search of Global Identity . Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag. 2013. S. 205-218. (Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Band 26). doi: 10.3726/978-3-653-03210-9

Bibtex

@inbook{682378cbbcd146048733476fb60f3101,
title = "The Democratic Capacity of Science Education or: Is Inclusive Science Education the Contemporary Science education?",
keywords = "Didactics of sciences education",
author = "Abels, {Simone Juliane} and Anneliese Wellensiek",
note = "Includes bibliographical references",
year = "2013",
doi = "10.3726/978-3-653-03210-9",
language = "English",
isbn = "978-3-631-64467-6",
series = "Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Band 26",
publisher = "Peter Lang Verlag",
pages = "205--218",
editor = "Carlsburg, {Gerd-Bodo von}",
booktitle = "Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identit{\"a}t/Educational Sciences in Search of Global Identity",
address = "Germany",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - The Democratic Capacity of Science Education or

T2 - Is Inclusive Science Education the Contemporary Science education?

AU - Abels, Simone Juliane

AU - Wellensiek, Anneliese

N1 - Includes bibliographical references

PY - 2013

Y1 - 2013

KW - Didactics of sciences education

U2 - 10.3726/978-3-653-03210-9

DO - 10.3726/978-3-653-03210-9

M3 - Contributions to collected editions/anthologies

SN - 978-3-631-64467-6

T3 - Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Band 26

SP - 205

EP - 218

BT - Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identität/Educational Sciences in Search of Global Identity

A2 - Carlsburg, Gerd-Bodo von

PB - Peter Lang Verlag

CY - Frankfurt am Main

ER -

Links

DOI