The Creation of the Concept through the Interaction of Philosophy with Science and Art

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In What Is Philosophy? we find philosophy devised as that power of thinking and creating which, in a division of labour with science and art, creates the concept. This division of labour points to the free interplay of Reason, Understanding and Imagination in Kant's Critique of Judgement and enables us to affirm, without obliterating the differences in kind, the non-hierarchical relationship between the three forms of thought that is asserted by Deleuze and Guattari. However, as powers of thinking and creating, philosophy, science and art do not inscribe themselves in a transcendental subject. Rather, Deleuze and Guattari conceive of them, following Spinoza's ‘creating nature’, as powers that express themselves in an attribute in which every thinking subject participates.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftDeleuze Studies
Jahrgang7
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)26-52
Anzahl der Seiten27
ISSN1750-2241
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.02.2013
Extern publiziertJa

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© Edinburgh University Press.

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. The link between supervisory board reporting and firm performance in Germany and Austria
  2. Was wissen Grundschullehrer und Grundschullehrerinnen über die Graphematik des Deutschen.
  3. Deutsches Zentrum für Integrations- und Migrationsforschung DeZIM e.V. (Externe Organisation)
  4. Experimental culture in a soap bubble: The case of Jean Siméon Chardin’s painting of 1733/34
  5. Nachhaltigkeit und Werte im Leuphana-Semester. Nachhaltigkeit und Werte im Leuphana-Semester
  6. Podiumsdiskussion: When History Rhymes... Vom Nutzen und Nachteil des historischen Vergleichs
  7. 2nd Symposium on Predictive Control of Electrical Drives and Power - SLED PRECEDE IEEE 2013
  8. Panel Cointegration Testing with Time Trend and Analysis of Money Demand in OECD Countries
  9. Erste Ergebnisse zur Messung pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerausbildung.
  10. Teaching the U.S. Elections in the EFL Classroom. The U.S. Embassy School Election project 2016
  11. Bildung für nachhaltige Entwicklung im Elementarbereich. Baustein Kooperation und Vernetzung
  12. Deutsche Vereinigung für gewerblichen Rechtsschutz und Urheberrecht e.V. (Externe Organisation)
  13. 16th congress of the European Association of Work and Organizational Psychology - EAWOP 2013
  14. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung als Perspektive für Unterricht und Schulentwicklung
  15. Humanismus und Kulturkritik. Ernst Cassirers amerikanisches Werk als philosophischer Denkraum
  16. Mental health from the Perspective of Principals. A new direction for School Health Promotion?
  17. Ministerium für Arbeit, Gleichstellung und Soziales Mecklenburg-Vorpommern (Externe Organisation)
  18. Presentation of the paper entitled "Vision-Based Deep Learning Algorithm for Detecting Potholes"