Scaffolding argumentation in mathematics with CSCL scripts: Which is the optimal scripting level for university freshmen?

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Argumentative scripts for computer-supported collaborative learning are scaffolds that prompt learners to take over distributed roles and to move through a sequence of activities that specify an argumentative learning discourse. Argumentative scripts may lead to suboptimal effects on learning outcomes when their level of scaffolding does not fit learners’ prerequisites regarding argumentation. This study compares the effects of three different levels of argumentative scripts on learners’ argumentation knowledge and learning motivation. Results show that university freshmen in the context of mathematics seem to learn best when the argumentative script targets a medium level, scaffolding the sequence of social discourse, but not necessarily the construction of single arguments. Non-significant results regarding the effects on motivational variables speak against the concern that a too detailed structure of scripts may be detrimental for learning due to reduced learning motivation.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftInnovations in Education and Teaching International
Jahrgang58
Ausgabenummer5
Seiten (von - bis)512-521
Anzahl der Seiten10
ISSN1470-3297
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2021

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Freedom in church and freedom in society in German theology
  2. Versicherungen für Vorhaben im Bereich des Flächenrecycling
  3. Julius Meier-Graefe: Vom „Kampf um“ zur „Sehnsucht nach“ dem Stil
  4. Prologue: Analyzing the Fine Details of Political Commitment
  5. Was bleibt? Einige Überlegungen zum Medienereignis WikiLeaks
  6. Vom Konzept zur Konzeption: Das Sozioökonomische Curriculum
  7. Diversity, threats and conservation of European wood-pastures
  8. Forest Ecosystems: A functional and biodiversity perspective
  9. Modelling the impact of climate change on Tanzanian forests
  10. Kleinstgründungen von Frauen - Verbleibs- und Wechselfaktoren
  11. Das amerikanische Notstandregime nach dem 11. September 2001
  12. Die Verwendung von Dokumentations-Apps in Kindertagesstätten
  13. Preserving Colias myrmidone in European cultural landscapes
  14. Selbstevaluation - ein Einstieg in Schulentwicklungsprozesse?
  15. EMPLOYMENT SECURITY AND LABOR-MARKET BEHAVIOR - BUECHTEMANN,CF
  16. Kritik als Urteilskraft - wenn Trolle postkritisch nachahmen
  17. Powder Metallurgically Manufactured Metal Matrix Composites
  18. Eine verlorene Generation – Die Jugend in Europa ohne Arbeit
  19. Konfliktkulturen, Konfliktdefinitionskonflikte und Mediation
  20. Sustainability Accounting for the Industrial Use of Biomass
  21. A holistic view on security and collaboration in safe space
  22. Globale Erwärmung und Ausbreitung von Infektionskrankheiten
  23. POLICY ANALYSIS - AN INTRODUCTION - GERMAN - WINDHOFFHERITIER,A
  24. Gesundheitserleben von Lehrkräften im inklusiven Unterricht
  25. Teaching content and language in the multilingual classroom
  26. Finanzierungspraxis von Biogasanlagen in der Landwirtschaft
  27. TRY plant trait database – enhanced coverage and open access
  28. Fate of phenothiazine pharmaceuticals during Fenton process
  29. Nachhaltigkeitskommunikation: Vom Rauschen zur Rückbesinnung
  30. Zur "Eigendynamik" in den langen Wellen des Bildungswachstums
  31. Joint production and responsibility in ecological economics
  32. Using work values to predict post-retirement work intentions
  33. Qualitative Auswertungsmethoden in digitalen Lernumgebungen