Quality in Teacher Education and Professional Development: Chinese and German Perspectives

Publikation: Bücher und AnthologienBuch

Authors

  • John Chi-Kin Lee (Herausgeber*in)
  • Timo Ehmke (Herausgeber*in)

This book addresses the past and changing contexts of Chinese and German teacher education under the impact of globalization and echoes “quality” issues of teacher education. This edited book provides a comprehensive discussion on other issues in the management and implementation of change in teacher education related to teacher education curricula for professional development of teachers. A combination of chapters provides an overview, a review of literature and research as well as offering examples of teacher education practice and updated empirical research on these topics co-edited by two senior scholars and written by experts from Mainland China (including Hong Kong) and Germany. The volume addresses key issues on teacher standards, ICT in education and e-learning in teacher education, STEM education, vocational teacher education, university-school partnership in teacher education and teaching Chinese or German as a second language. This is an up-to-date academic book to look at profound issues related to quality in teacher education and teachers’ professional development in mainland China and Germany. It will be a useful reference for graduate students and researchers in the field of international and comparative education, teacher education and curriculum studies, teacher educators and practitioners to learn from trends, best practice and challenges that have been encountered in Mainland China and Germany.

Titel in ÜbersetzungQualität in der Lehrkräftebildung und -weiterbildung
OriginalspracheEnglisch
ErscheinungsortOxon
VerlagRoutledge Taylor & Francis Group
Auflage1
Anzahl der Seiten278
ISBN (Print)9780367469375, 978-1-032-05530-5
ISBN (elektronisch)978-1-003-19797-3, 978-100045414-7
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 28.09.2021

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2022 selection and editorial matter, John Chi-Kin Lee and Timo Ehmke; individual chapters, the contributors.

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Paula Bialski

Publikationen

  1. Die Verfügbarkeit der Dinge
  2. Der Einfluss einer Konsequenz auf das einer selbstbestimmten motorischen Handlung vorausgehende Bereitschaftspotenzial
  3. New Kids made in school?
  4. Negotiating democracy with authoritarian regimes. EU democracy promotion in North Africa
  5. Das Verhaltensexperiment
  6. Ad-hoc-Mitteilung auch über Zwischenschritte eines kursrelevanten Vorgangs als Insider-Information, hier: Ausscheiden des Vorstandsvorsitzenden von Daimler („Geltl“)
  7. Ana Ofak/Philipp v. Hilgers (Hg.): Rekursionen. Von Faltungen des Wissens
  8. Reconstruction of Past and Prediction of Future Benzo[a]pyrene Concentrations Over Europe
  9. 20 years of Health Promotion Research in and on settings in Europe
  10. Eigeninitiative als Konzept positiven Verhaltens in Organisationen
  11. Diversität und Zugehörigkeit
  12. ADS-, ADHS-Maßnahmen
  13. Drawing a Picture of Citizen Entrepreneurship
  14. Lehrerinnen und Lehrer als Akteure im Transformationsprozess
  15. Studium fundamentale an der Universität St. Gallen
  16. Kontakttheorie
  17. MES-Betriebsmittelintegration aus Anwendersicht
  18. "Stachel im Fleisch"
  19. Meeting the Future
  20. Förderung des Transfers metakognitiver Lernstrategien durch direktes und indirektes Training
  21. Frauen gestalten öffentliche Räume im Ländlichen
  22. Islamophobia
  23. Schriftspracherwerb zwischen Norm- und Strukturorientierung
  24. “We are here to stay”
  25. Wirtschaft und Verkehrswende
  26. Lernorientierung und Autonomie: Unterrichten von den Lernenden aus - spielend möglich?
  27. Sustainability Entrepreneurship in the Context of Emissions Trading