Multidimensional Cross-Recurrence Quantification Analysis (MdCRQA)–A Method for Quantifying Correlation between Multivariate Time-Series

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In this paper, Multidimensional Cross-Recurrence Quantification Analysis (MdCRQA) is introduced. It is an extension of Multidimensional Recurrence Quantification Analysis (MdRQA), which allows to quantify the (auto-)recurrence properties of a single multidimensional time-series. MdCRQA extends MdRQA to bi-variate cases to allow for the quantification of the co-evolution of two multidimensional time-series. Moreover, it is shown how a Diagonal Cross-Recurrence Profile (DCRP) can be computed from the MdCRQA output that allows to capture time-lagged coupling between two multidimensional time-series. The core concepts of these analyses are described, as well as practical aspects of their application. In the supplementary materials to this paper, implementations of MdCRQA and the DCRP as MatLab- and R-functions are provided.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftMultivariate Behavioral Research
Jahrgang54
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)173-191
Anzahl der Seiten19
ISSN0027-3171
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 04.03.2019
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. On the Power and Performance of a Doubly Latent Residual Approach to Explain Latent Specific Factors in Multilevel-Bifactor-(S-1) Models
  2. Framework for the Parallelized Development of Estimation Tasks for Length, Area, Capacity and Volume in Primary School - A Pilot Study
  3. Strategische Umweltprüfung bei planerischen Ausweisungen für Offshore-Windparks in der deutschen ausschließlichen Wirtschaftszone (AWZ)
  4. The role of spatial, verbal, numerical, and general reasoning abilities in complex word problem solving for young female and male adults
  5. A suite of multiplexed microsatellite loci for the ground beetle Abax parallelepipedus (Piller and Mitterpacher, 1783) (Coleoptera, Carabidae)
  6. Zukunftsfähige Formate für digitale Lernangebote – innovative didaktische Ansätze am Beispiel einer Lernplattform für Künstliche Intelligenz
  7. Perspektiven für den Umgang mit Unsicherheiten und Ambivalenzen in der beruflichen (Lehrkräfte-)Bildung – Gedanken von Andreas Fischer (1955–2019)
  8. Modelling, Simulation and Experimental Analysis of a Metal-Polymer Hybrid Fibre based Microstrip Resonator for High Frequency Characterisation
  9. Well done (for someone of your gender)! Experimental evidence of teachers’ stereotype-based shifting standards for test grading and elaborated feedback
  10. Studierende als Spiele-Entwickler*innen und Forscher*innen – Zur Integration von Produktdesign und forschendem Lernen in die Englisch-Lehrkräftebildung
  11. Vom Betrieb in die Domäne – Partizipative Entwicklung nachhaltigkeitsorientierter Lernaufgaben für die Berufsausbildung in der Lebensmittelindustrie
  12. Neues zur Rechtsschutzgarantie: Das Ende des Beurteilungsspielraums im Jugendschutzgesetz – Zugleich Besprechung von BVerwG, Urteil vom 30. Oktober 2019 – 6 C 18/18
  13. Appreciation of multilingual teaching activities by secondary school students in Germany: findings from a quasi-experimental intervention study on teaching French
  14. Calculation of Average Mutual Information (AMI) and false-nearest neighbors (FNN) for the estimation of embedding parameters of multidimensional time series in matlab
  15. Bericht über die Tagung zum 20-jährigen Jubiläum der Sektion Soziologie der Kindheit in der Deutschen Gesellschaft für Soziologie vom 24. bis 26. September 2015 in Halle