Open Access und Open Educational Resources: Gemeinsames Handeln für die Öffnung von Wissen

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

Authors

In den letzten zehn Jahren hat sich das offene Internet als Hauptkanal für wissenschaftliche und in Ansätzen auch für schulische Publikationen etabliert. Durch die damit einhergehenden Veränderungen bei den Erstellungs- und Publikationsprozessen entstanden neue Bewegungen zur Wissensverteilung für Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler sowie für pädagogische Fachkräfte im Schul- und Lehrbetrieb.
Zwei Bewegungen stehen dabei im Mittelpunkt: Open Access (OA) und Open Educational Resources (OER). Welches Potenzial sich aus ihrer Verbindung ergibt, soll im Folgenden untersucht werden.
Original languageGerman
Title of host publicationLernen in der digitalen Gesellschaft – offen, vernetzt, integrativ : Abschlussbericht
EditorsLuise Ludwig, Kristin Narr, Sabine Frank, Daniel Staemmler
Number of pages4
Place of PublicationBerlin
PublisherInternet & Gesellschaft Collaboratory
Publication date03.04.2013
Edition1
Pages114-117
ISBN (print)978-3-9503139-9-4
Publication statusPublished - 03.04.2013

Documents

Recently viewed

Researchers

  1. Ivana Weber

Publications

  1. Microstructure and mechanical characterization of cast Mg-Ca-Si alloys
  2. Phantasmal Spaces
  3. Relational Transdisciplinarity: Five Reflexive Steps for Embodying Relational Ontologies in Transdisciplinary Learning Contexts
  4. Wege in eine bessere Zukunft der Hochschulen
  5. Union membership and age: the inverted u-shape hypothesis under test
  6. The bispecific SDF1-GPVI fusion protein preserves myocardial function after transient ischemia in mice.
  7. Report on the First CELIS NOW Conference ‘The Age of Open Strategic Autonomy’
  8. 'Where is everybody?' An empirical appraisal of occurrence, prevalence and sustainability of technological species in the Universe
  9. To the unknown reader: Constructing absent readership in the eighteenth-century novel: Fielding, Sterne and Richardson
  10. Mitarbeitergeleitete engpassorientierte Steuerung
  11. Armenia
  12. Why Geographical Indications Can Support Sustainable Development in European Agri-Food Landscapes
  13. Über Franz Hessel
  14. Restoring reflection in management education
  15. The Friend as Conceptual Persona in Deleuze and Guattari
  16. Organizational public value and employee life satisfaction
  17. PlanBude Hamburg
  18. Influences of the chemical structure of entrainers on the activity coefficients in presence of biodiesel
  19. Transferability of approaches to sustainable development at universities as a challenge
  20. A journey worth taking
  21. Development of Competencies Across the Life Course
  22. Daten, Wahn, Sinn
  23. Comment on “fluorotechnology is critical to modern life
  24. Unfreiwillige Mitarbeit
  25. Einführung
  26. Knowledge sharing for shared success in the decade on ecosystem restoration
  27. Don’t Break the Oath, Henrik Marstal (2022)
  28. Sozialarbeit mit Ausländern
  29. Case Study
  30. Resources or landmarks
  31. Konfliktkulturen, Konfliktdefinitionskonflikte und Mediation
  32. Universität und Praxis
  33. Polarisierung der Einkommen von Selbständigen?
  34. Zur Repräsentativität der FFB-Ärzteumfrage