La emancipación en educación ambiental: Formación en una Universidad Brasileña

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Based on Critical Theory and Emancipator Environmental Education, the study aimed at analyzing the dialectic of emancipation and its potentials in Environmental Education (EE). The research method was structured following a qualitative, participatory research approach, which includes focus group techniques and documental textual analysis. The category "dialectic of emancipation in the socio-environmental training project" was priorised here, with the sub-categories "emancipation", "emancipator EE", "autonomy" and "freedom". It was observed that the potential emancipator elements include the contradictions in the processes of education and in the bureaucratic and power relations of the institutions that can limitate the autonomy and freedom of individuals, besides the valorization of the experience in collectives in search of the democratization of the EE, as a potential for reflections and critical actions within the HEI.

Titel in ÜbersetzungEmancipation in environmental education: Training at a Brazilian University
OriginalspracheSpanisch (Ecuador)
ZeitschriftMultidisciplinary Journal of Educational Research
Jahrgang8
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)205-230
Anzahl der Seiten26
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 15.06.2018
Extern publiziertJa

Bibliographische Notiz

Funding Information:
Las autoras agradecen el apoyo de la Universidade Federal de São Carlos (UFSCar) y del CNPq (procesos: 311000/2014-2, 421096/2016-0 y 310149/2017-7).

Publisher Copyright:
© 2018, Hipatia Press. All rights reserved.

    Fachgebiete

  • Critical environmental education, Critical theory, Emancipation, Higher education
  • Chemie

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Habitat preferences of the Levant Green Lizard, Lacerta media israelica (Peters, 1964)
  2. Climate change and modelling of extreme temperatures in Switzerland
  3. Bildung - Studium - Praxis
  4. Leuphana Sommerakademie
  5. Die Rettung des Ontologischen durch das Ontische?
  6. Popularklagen im Privatrecht
  7. Forschungsförderung unter dem Aspekt transdisziplinärer Integrationsaufgaben
  8. Hafenplanung - eine Marktübersicht
  9. Name ohne Eigenschaften
  10. Bestandsaufnahme und Würdigung der empirischen Rechnungslegungsforschung zum Goodwill Impairment Only Approach nach IFRS
  11. Higher Education for Sustainable Consumption
  12. Quality of firms' imports and distance to countries of origin
  13. Economic and Fiscal Policy Aspects of Climate Change
  14. Für Hans-Jürgen Krahl
  15. Platons politische Philosophie des Fleischesseropfers
  16. Erfolgserfassung nach Handels- und Steuerrecht sowie nach IFRS
  17. Die Steine von Venedig
  18. Wer Qualität fordert, muss Lehrergesundheit fördern
  19. Michael Hoffmann. 2017. Stil und Text. Eine Einführung (Narr Studienbücher). Tübingen: Narr/Francke/Attempto
  20. Kontakttheorie
  21. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Deutschland: vom Projekt zur Struktur?
  22. Die unsichtbare Stadt
  23. "Sicherung der Tarifautonomie durch gesetzliche Verpflichtung zur Tarifeinheit?" - die Position von ver.di
  24. Weidelandschaften und Wildnisgebiete
  25. Ein "altliberaler" Denker? Helmut Schelsky zwischen Sachlichkeit und Demokratie
  26. Risikoanalyse für Human Factors
  27. Évaluation du potentiel allélopathique des composés hydrosolubles de l’orge (Hordeum vulgare L. subsp. vulgare) et du grand brome (Bromus diandrus Roth.) moyennant un bio-essai modifié
  28. The tattooings of cities
  29. Natur und Landschaft
  30. Kinder l(i)eben Sport
  31. Inflexions: Journal for Research-Creation
  32. Management von Innovationsprozessen für nachhaltige Entwicklung