In the Workshop of the Translator. Walter Benjamin in/on Translation

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Taking as its starting point Walter Benjamin’s The Task of the Translator, the paper provides insights on both his theory of translation and some of the translations of this essay. In doing so, the author lets the readers enter both Benjamin’s and her trans-lator’s workshop. This process leads to a reflection at a metalevel on the dialectical ten-sion between translator and translation, highlighting a hiatus between the experience of translating and the process of thinking about it. Translation emerges as a process of metamorphosis that lets the original survive in new forms, making us aware that the concept of an absolute singularity does not have any reason to exist, both for works of art and for our life. Thus, translation offers a privileged observation-point from which to re-flect upon the concept of “life”, subverting one of the most stable categories of Western philosophy, one which is often taken for granted: the concept of subjectivity. Through the concept and the practice of translation, we become aware that every text, as every existence, is the result of a series of encounters and collisions and should therefore be considered only from the dimension of plurality.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJOLMA: The Journal for the Philosophy of Language, Mind and the Arts
Jahrgang3
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)213-222
Anzahl der Seiten10
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 20.12.2022
Extern publiziertJa

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2022, Edizioni Ca' Foscari. All rights reserved.

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Legitimacy and Institutional Change in International Organisations
  2. Museum visitors and non-visitors in Germany: A representative survey
  3. Verfassung ohne Rhetorik? – Zur neuen Gestalt der Europäischen Union
  4. What has gone wrong with application development? Who is the culprit?
  5. Gemeinsames Lernen von Studierenden, Lehramtsanwärtern und Lehrenden
  6. Marina F. Bykova, Kenneth R. Westphal (Hrsg.) The Palgrave Hegel Handbook
  7. Forschendes Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht
  8. VwGO §108 [Urteilsgrundlagen; freie Beweiswürdigung; rechtliches Gehör]
  9. Koring, Bernhard: Eine Theorie pädagogischen Handelns. - Weihnheim, 1989
  10. Die Revision der Bagatellbekanntmachung der Europäischen Kommission
  11. Watermills in the historic irrigation system 'Palmeral de Elche', Spain
  12. Auenböden der Elbe als Archiv für die Stoffdynamik im Einzugsgebiet
  13. San Antonio Statement on brominated and chlorinated flame retardants
  14. Photooxidation as Advanced Oxidation Treatment of Hospital Effluents
  15. Untersuchendes Lernen der Naturwissenschaften mit allen SchülerInnen
  16. Literature Review zu konzeptionellem Lernen in Open Inquiry Settings
  17. Viertklässler diskutieren: Was können wir tun, damit jeder Arbeit hat?
  18. Socio-economic analysis for the authorisation of chemicals under REACH
  19. Theorie-Praxis-Verzahnung als konstituierendes Element des ZZL-Netzwerks
  20. Sozial- und naturwissenschaftliche Bildung in der Grundschule Italiens
  21. Zum Stand der Waldpädagogik in forstlichen Einrichtungen Deutschlands
  22. (De-)Thematisierungsweisen von Bildungsausschlüssen an der Grenze zur EU
  23. Geschäftsmodelle und Erfolgsfaktoren von deutschen Bioenergiedörfern
  24. Erfolgreiches Nachhaltigkeitsmanagement in Hotellerie und Gastronomie
  25. Operationalizing ecosystem services for the mitigation of soil threats
  26. Group membership does not modulate goal- versus movement-based imitation
  27. Mitigating the Impact of Climate Change by Reducing Evaporation Losses