Experiencing Exhibitions: A review of studies on visitor experiences in museums

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This article reviews significant, empirically oriented studies from the United States and Europe concerning visitor experiences in museum exhibitions in order to pinpoint similarities and differences among them. In the last twenty years, only a few scholars have tackled this research question in multifaceted empirical ways (although some of them extensively so). By comparing theoretical and methodical issues, as well as main results we are able to outline several analytical building blocks that compose a complex framework of visitor expectations, experiences and outcomes. The gathering of credible data on the exhibition or museum experience of visitors – although dating back to the tracking records of Robinson (1928) – is an ongoing challenge for an empirically inclined museum science. Since the last twenty years, however, an array of social scientists of varying disciplines at universities and museums have been examining the various dimensions of museum or exhibition experiences. What are the findings of these behavioral factors of exhibition experiences? What are the blind spots and which questions should be researched to gain a deeper understanding of experiencing exhibitions?
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftCurator
Jahrgang55
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)435-452
Anzahl der Seiten18
ISSN0011-3069
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 10.2012

Zugehörige Projekte

  • eMotion – das psychogeographische Museum: mapping museum experience

    Projekt: Forschung

Zugehörige Aktivitäten

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Interoperability of mineral sustainability initiatives
  2. Sustainability as a Fundamental Challenge for Management Accountants
  3. Franz Hessel: Sämtliche Werke in fünf Bänden
  4. Hauptsache Fußball, sozialwissenschaftliche Einwürfe, Holger Brandes ... (Hg.)
  5. In Krisen aus Krisen lernen
  6. Miss Zimmermann and her Successors
  7. Lingua necessaria?
  8. Selbstentdeckendes und problemorientiertes Lernen in Studiengängen Sozialer Arbeit
  9. Globales Lernen in der Schule
  10. Organizational identity and firm growth
  11. Gefährlicher Fall
  12. Human Terrain System
  13. Wie kann Exnovation politisch gestaltet werden?
  14. Von CSR zu Corporate Sustainability
  15. § 32 Solare Strahlungsenergie
  16. Zukunftsdenken
  17. Emotionskompetenz als Kernkompetenz für (Sozial-)Pädagogen und für ihre Schüler
  18. Leiblichkeit und Personalität
  19. Quel est le role de l’initiative personnelle
  20. Vegetation der Stromtalwiesen im niedersächsischen Elbetal
  21. Adoleszenz-Bildung-Anerkennung
  22. Handbook of European Policies
  23. Impacts of land-use intensity on soil organic carbon content, soil structure and water-holding capacity
  24. Communication as constitutive of terrorist organizations
  25. Ein Stadtteil im Aufbruch
  26. Unterrichtsqualität
  27. Kommentierte Bibliographie
  28. Weichenstellung Kohlekonsens
  29. Konsumentenforschung in der Destination – Die Gästebefragung Schleswig‐Holstein
  30. Darstellung der Referenzarbeit "Schmidt, Torben (2007) Gemeinsames Lernen mit Selbstlernsoftware im Englischunterricht"
  31. Werkzeugkiste: 26. Action Learning (AL)
  32. Armut über Generationen. Überlegungen zur methodischen Vorgehensweise in der rekonstruktiven intergenerationalen Ungleichheitsforschung und eine fallexemplarische Analyse