DaZKom – Professional Competencies of Pre-Service Teachers for Secondary Education in the Field of German as a Second Language

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

The research study “DaZKom” is an interdisciplinary and inter-university project, funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) program “Modeling and Measuring Competencies in Higher Education” (KoKoHs). The objective of the project “DaZKom” is to theoretically model and empirically validate teacher competencies in the field of German as a Second Language (Deutsch als Zweitsprache – DaZ).
OriginalspracheEnglisch
TitelThe German funding initiative “Modeling and Measuring Competencies in Higher Education”: 23 research projects on engineering, economics and social sciences, education and generic skills of higher education students
HerausgeberSigrid Blömeke, Olga Zlatkin-Troitschanskaia
Anzahl der Seiten5
ErscheinungsortBerlin, Mainz
VerlagHumboldt-Universität zu Berlin
Erscheinungsdatum2013
Seiten58-62
PublikationsstatusErschienen - 2013

Zugehörige Projekte

  • Professionelle Kompetenzen angehender LehrerInnen (Sek I) im Bereich Deutsch als Zweitsprache (DaZ)

    Projekt: Forschung