DaZKom – Professional Competencies of Pre-Service Teachers for Secondary Education in the Field of German as a Second Language
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung
Authors
The research study “DaZKom” is an interdisciplinary and inter-university project, funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) program “Modeling and Measuring Competencies in Higher Education” (KoKoHs). The objective of the project “DaZKom” is to theoretically model and empirically validate teacher competencies in the field of German as a Second Language (Deutsch als Zweitsprache – DaZ).
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Titel | The German funding initiative “Modeling and Measuring Competencies in Higher Education”: 23 research projects on engineering, economics and social sciences, education and generic skills of higher education students |
Herausgeber | Sigrid Blömeke, Olga Zlatkin-Troitschanskaia |
Anzahl der Seiten | 5 |
Erscheinungsort | Berlin, Mainz |
Verlag | Humboldt-Universität zu Berlin |
Erscheinungsdatum | 2013 |
Seiten | 58-62 |
Publikationsstatus | Erschienen - 2013 |
- Empirische Bildungsforschung
Fachgebiete
Zugehörige Projekte
Professionelle Kompetenzen angehender LehrerInnen (Sek I) im Bereich Deutsch als Zweitsprache (DaZ)
Projekt: Forschung