Critical look at dynamic sketches when learning mathematics

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Among neglected topics in the development of mathematics education is the frequently mentioned use of modern technology, especially hypermedia-based learning environments. This paper examines the use of computer technology for mathematics teaching on tertiary level, especially for distance learning and assessment. It focuses on dynamic sketches, which were used to offer students opportunity to recognize and represent elements of functions and binary operations within a distance education management. It seems that moving from old study culture towards a modern one brings many kinds of cognitive, emotional and social problems. Our experiences do not support the view that using interactive JAVA applets, for example, would bring special advantages without an appropriate pedagogical framework connected to reflective tutoring.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftThe Teaching of Mathematics
Jahrgang9
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)19-29
Anzahl der Seiten11
ISSN1451-4966
PublikationsstatusErschienen - 2006
Extern publiziertJa

    Fachgebiete

  • Erziehungswissenschaften - assessment , JAVA applet, conceptual knowledge, distance education , hypermedia , interactive , mathematics , procedural knowledge, tertiary education

Dokumente

Links

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Gemeinsame Perspektiven für eine nachhaltige Waldwirtschaft
  2. Die "Arisierung" von jüdischem Haus- und Grundbesitz in Bremen
  3. Betriebliche Ausbildungsstrategien im demografischen Wandel
  4. Transformation des Einzelhandels in osteuropäischen Städten
  5. MARKET DRIVEN POWER PLANT INVESTMENT PERSPECTIVES in Europe
  6. Forschendes Lernen implementieren durch Design-Based-Research
  7. Das System Jugendhilfe heute und der Stellenwert von Eltern
  8. Quality Assurance of Specification - The Users Point of View
  9. Illusion Fortschritt - Wissen und Vergessen in der Pädagogik
  10. Vzdělávání pro udržitelný rozvoj pro pedagogy v mateřských školách
  11. Buch 11: Justizielle Zusammenarbeit in der Europäischen Union
  12. Online hands-on trainings (real worlds in virtual environments)
  13. Touristsein als temporäres Sein in alltagsabgewandten Räumen
  14. Lehrerinnen und Lehrer als Akteure im Transformationsprozess
  15. Implementation of Sustainability Management and Company Size
  16. Il Rinascimento nella Kunstwissenschaft intorno al Novecento
  17. Interaktive Nachhaltigkeitsberichterstattung von Unternehmen
  18. Die Familie: eine unverzichtbare Lebensform in der Dauerkrise
  19. Climate change as an element of sustainability communication
  20. Koproduktives Stadtmachen als Motor der Quartiersentwicklung?
  21. Von echten Geschenken, falschen Verkäufen und realen Verlusten
  22. Der Übergang ins Postfossile Zeitalter- Übersehene Knappheiten
  23. Wo lernen Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf besser?
  24. Professionalisierung der Ausbildung braucht Didaktikforschung
  25. The New European Public Country-by-Country-Reporting Requirement
  26. Die gleichberechtigten Anderen und die erweiterte Denkungsart
  27. Leuphana Professional School – ein Ort für Lebenslanges Lernen