Can rare arable plants benefit biological pest control potential of cereal aphids in croplands?

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Alina Twerski
  • Harald Albrecht
  • Róbert Gallé
  • Fabian Sauter
  • Péter Császár
  • Christina Fischer

In agricultural landscapes, arable plants are negatively affected by management intensification. These species can fulfill various ecosystem functions, such as biological pest control, by supporting predators. The ecosystem functions of common plant species are widely known. By contrast, the contribution of rare arable plants (RAPs) to biocontrol in cereal fields remains poorly understood. This study investigated the effect of RAPs on biocontrol potential. We compared cropped plots with and without sowing of rare and threatened arable plant species and investigated the effects on cereal aphids and their antagonistic predators, active hunting, and web-building spiders, as well as carnivorous/omnivorous carabids. We counted the total number of aphids on cereal shoots and trapped ground-dwelling arthropods on an experimental field and on 10 agricultural farms in the vicinity of Munich, Germany, in 2018 and 2019. The effects of the presence of RAPs were analyzed using linear mixed-effect models, whereas cover of RAPs was analyzed using structural equation models. Linear models revealed that the presence of RAPs did not significantly affect the aphid density and the activity densities of spiders and carabids. Structural equation models revealed direct negative effects of RAP cover on aphid density. However, no indirect effects via the predators of aphids were detected. Direct negative effects of active hunting spiders on aphids were determined, but not of the other potential predators. Our results suggest that RAPs may impact aphid infestation, however, the activity density of spiders and carabids were unsuitable indicators for such interactions.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftBasic and Applied Ecology
Jahrgang66
Seiten (von - bis)40-49
Anzahl der Seiten10
ISSN1439-1791
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.02.2023

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Analysing the Gender Wage Gap Using Personnel Records of a Large German Company
  2. Das Assessment auf der SCoRe-Lernplattform
  3. Markets, technology and environmental regulation
  4. "Rebellious Subjects: The Politics of England’s 2011 Riots"
  5. Der Auftrag der Schule - heute
  6. Handeln im Lichte des Gerichts
  7. Bankenwettbewerb
  8. Verfahren zur Erkennung von Ausreißern in einer Folge von digitalisierten Messwerten
  9. (Hey, hey) We're going wild and wicked
  10. "Silver Workers" – Eine explorative Studie zu aktiven Rentnern in Deutschland
  11. Book Reviews: The Politics of Migration and Immigration in Europe, Andrew Geddes, London, Thousand Oaks and New Delhi, Sage Publications, 2003, ISBN 0-7619-5668-9
  12. Handlungsfeld berufliche Bildung
  13. Experiencing the global dimension of sustainability
  14. Übungen im Sachkontext
  15. Partner Assessment as a Key to Entrepreneurial Success
  16. Thinking Against Nature: Nature, Ideation, and Realism between Lovecraft and Shelling
  17. Lesen mithilfe von KI – Potentiale des Plastischen Readers im mehrsprachigen berufsschulischen Kontext
  18. The combined effects of remnant vegetation and tree planting on farmland birds
  19. Hochschulen und das Leitbild der Nachhaltigkeit
  20. Fire and landscape context shape plant and butterfly diversity in a South African shrubland
  21. Kollaborative Materialerstellung für das Klassenmusizieren
  22. Außerschulisches Lernen und nachhaltige Entwicklung
  23. Umwelt (Umweltpolitik)
  24. Meme Therapy
  25. Digitale Public Health
  26. "Post"– "Pop"– "Pseudo"? – Zur Diskussion popfeministischer Zeitschriften als Arenen der (Re-)Artikulation feministischer Öffentlichkeiten.
  27. Reduzierung von Verkehrsunfällen mit Kinderbeteiligung in der Stadt Krefeld
  28. Der unterirdische Fluplatz
  29. Betriebswirtschaftliche Steuerlehre
  30. Das erste Buch der Könige
  31. Energiewende steht für die Chance auf Re-Industrialisierung, nicht für De-Industrialisierung
  32. Der Inlandsbezug im internationalen Strafrecht (§ 6 StGB)
  33. Demokratiemessung
  34. Der Erwerb professioneller Handlungskompetenz von Sachunterrichtsstudierenden im Kontext von Bildung für nachhaltige Entwicklung – Kompetenzerwerb durch transdisziplinäre Projektarbeit