A Glue from Snail Slime?! Umsetzung und Evaluation eines bilingualen Moduls für den Biologieunterricht
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
Authors
This paper describes a bilingual module that combines CLIL with practical experimentation. English is used as the working language, whereas the German language is employed functionally. An evaluation was conducted with 120 students, showing a significant, gender-independent gain in biological content knowledge.
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Titel | Bilingualen Unterricht weiterentwickeln und erforschen |
Herausgeber | Bärbel Diehr, Angelika Preisfeld, Lars Schmelter |
Anzahl der Seiten | 23 |
Erscheinungsort | Frankfurt am Main |
Verlag | Peter Lang Verlag |
Erscheinungsdatum | 2016 |
Seiten | 221-243 |
ISBN (Print) | 978-3-631-67896-1 |
ISBN (elektronisch) | 978-3-631-70098-3, 978-3-653-07058-3, 978-3-631-70099-0 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 2016 |