A Glue from Snail Slime?! Umsetzung und Evaluation eines bilingualen Moduls für den Biologieunterricht

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Authors

This paper describes a bilingual module that combines CLIL with practical experimentation. English is used as the working language, whereas the German language is employed functionally. An evaluation was conducted with 120 students, showing a significant, gender-independent gain in biological content knowledge.
OriginalspracheEnglisch
TitelBilingualen Unterricht weiterentwickeln und erforschen
HerausgeberBärbel Diehr, Angelika Preisfeld, Lars Schmelter
Anzahl der Seiten23
ErscheinungsortFrankfurt am Main
VerlagPeter Lang Verlag
Erscheinungsdatum2016
Seiten221-243
ISBN (Print)978-3-631-67896-1
ISBN (elektronisch)978-3-631-70098-3, 978-3-653-07058-3, 978-3-631-70099-0
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2016

DOI