A Glue from Snail Slime?! Umsetzung und Evaluation eines bilingualen Moduls für den Biologieunterricht

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Authors

This paper describes a bilingual module that combines CLIL with practical experimentation. English is used as the working language, whereas the German language is employed functionally. An evaluation was conducted with 120 students, showing a significant, gender-independent gain in biological content knowledge.
OriginalspracheEnglisch
TitelBilingualen Unterricht weiterentwickeln und erforschen
HerausgeberBärbel Diehr, Angelika Preisfeld, Lars Schmelter
Anzahl der Seiten23
ErscheinungsortFrankfurt am Main
VerlagPeter Lang Verlag
Erscheinungsdatum2016
Seiten221-243
ISBN (Print)978-3-631-67896-1
ISBN (elektronisch)978-3-631-70098-3, 978-3-653-07058-3, 978-3-631-70099-0
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2016

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Citizen Science-Based Monitoring of Cavity-Nesting Wild Bees and Wasps – Benefits for Volunteers, Insects, and Ecological Science
  2. Participation in environmental governance
  3. Qualitätsmanagement und Qualitätsmanagementsysteme
  4. Does elevated atmospheric carbon dioxide affect internal nitrogen allocation in the temperate trees Alnus glutinosa and Pinus sylvestris?
  5. TraceSim
  6. Zwischen Selbstvermarktung und Subversion. Das Web 2.0 und seine Subjekte
  7. ‚Ich sehe was, was Du nicht siehst‘
  8. Strategische Organisation:
  9. Mobility, Media, and the Experiences of Airbnb’s Aesthetic Regime
  10. Strukturwandel oder Kommunikationsrevolution?
  11. Collaboration Benefits in Port Hinterland Transportation
  12. Stoffstromnetzbasierte Planung und Optimierung komplexer Produktionssysteme
  13. Trading Zones of Climate Change
  14. Im Gespräch bleiben. Notizen zur Kunstkritik
  15. Research in-between
  16. Eigenstrain method in simulations of laser peen forming of curved surfaces
  17. Consensus Vs. Dissensus
  18. The impact of age and experience on expatriate outcomes
  19. Gender and Diversity aspects in Engineering Education and their impact on the design of engineering curricula
  20. 3. Methoden-Muster: Austausch, Koordination, Abstimmung
  21. Zootechnologies
  22. Das endlos bewegte Buch
  23. 2. Methoden-Muster: Gestaltung von Beziehungen, Kontaktpflege, Klima
  24. Aí é orixá!
  25. Einstein und die Religion
  26. Writing Life, Writing Back, and Writing Through
  27. Sliding Mode Control and Observer-Based Disturbance Compensation for a Permanent Magnet Linear Motor
  28. Der Noth gehorchend, nicht dem eignen Trieb
  29. Kinetics and mechanism of the oxidation of dimethylsulfoxide (DMSO) and methanesulfinate (MSI-) by OH radicals in aqueous medium
  30. Integrating food security and biodiversity governance
  31. Piloting a carbon emissions audit for an international arts festival under tight resource constraints
  32. Technik, Medium, Kommunikation Zur semeiotischen Struktur des Blogs
  33. Frösche, Vögel und Menschen
  34. Handball gemeinsam gestalten
  35. Was ist „evangelischer Widerstand“?
  36. Das Parteiensystem Hamburgs