Julia Prein

Dr.

Julia Prein

Kontakt

Dr. Julia Prein

    Fachgebiete

  • Psychologie - Entwicklungspsychologie, Soziale Kognition, Gaze Following, Methodenentwicklung, Kulturübergreifende Forschung
  1. 2025
  2. Erschienen

    PREVIC: An adaptive parent report measure of expressive vocabulary in children between 3 and 8 years of age

    Bohn, M., Prein, J., Engicht, J., Haun, D., Gagarina, N. & Koch, T., 03.2025, in: Behavior Research Methods. 57, 3, 12 S., 95.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    Measuring Variation in Gaze Following Across Communities, Ages, and Individuals: A Showcase of TANGO-CC (Task for Assessing iNdividual differences in Gaze understanding-Open-Cross-Cultural)

    Prein, J., Bednarski, F. M., Dzabatou, A., Frank, M. C., Henderson, A. M. E., Kalbitz, J., Kanngiesser, P., Kessafoglu, D., Koymen, B., Manrique-Hernandez, M. V., Magazi, S., Mujica-Manrique, L., Ohlendorf, J., Olaoba, D., Pieters, W. R., Pope-Caldwell, S., Sen, U., Slocombe, K., Sparks, R. Z., Stengelin, R., Sunderarajan, J., Sutherland, K., Tusiime, F., Vieira, W., Zhang, Z., Zong, Y., Haun, D. B. M. & Bohn, M., 01.2025, in: Advances in Methods and Practices in Psychological Science. 8, 1, 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. 2024
  5. Erschienen

    Variation in gaze following across the life span: A process-level perspective

    Prein, J. C., Maurits, L., Werwach, A., Haun, D. B. M. & Bohn, M., 11.2024, in: Developmental Science. 27, 6, 18 S., e13546.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    oREV: An item response theory-based open receptive vocabulary task for 3- to 8-year-old children

    Bohn, M., Prein, J., Koch, T., Bee, R. M., Delikaya, B., Haun, D. & Gagarina, N., 03.2024, in: Behavior Research Methods. 56, 3, S. 2595-2605 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    TANGO: A reliable, open-source, browser-based task to assess individual differences in gaze understanding in 3 to 5-year-old children and adults

    Prein, J. C., Kalinke, S., Haun, D. B. M. & Bohn, M., 03.2024, in: Behavior Research Methods. 56, 3, S. 2469-2485 17 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Erschienen

    Validation of an open source, remote web-based eye-tracking method (WebGazer) for research in early childhood

    Steffan, A., Zimmer, L., Arias-Trejo, N., Bohn, M., Dal Ben, R., Flores-Coronado, M. A., Franchin, L., Garbisch, I., Grosse Wiesmann, C., Hamlin, K., Havron, N., Hay, J. F., Hermansen, T. K., Jakobsen, K. V., Kalinke, S., Ko, E. S., Kulke, L., Mayor, J., Meristo, M., Moreau, D., Mun, S., Prein, J., Rakoczy, H., Rothmaler, K., Santos Oliveira, D., Simpson, E. A., Sirois, S., Smith, E. S., Strid, K., Tebbe, A. L., Thiele, M., Yuen, F. & Schuwerk, T., 01.01.2024, in: Infancy. 29, 1, S. 31-55 25 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. 2021
  10. Eingereicht

    Action anticipation based on an agent's epistemic state in toddlers and adults

    Schuwerk, T., Kampis, D., Baillargeon, R., Biro, S., Bohn, M., Byers-Heinlein, K., Dörrenberg, S., Fisher, C., Franchin, L., Fulcher, T., Garbisch, I., Geraci, A., Grosse Wiesmann, C., Hamlin, K., Haun, D. B. M., Hepach, R., Hunnius, S., Hyde, D. C., Karman, P., Kosakowski, H., Kovács, Á. M., Krämer, A., Kulke, L., Lee, C., Lew-Williams, C., Liszkowski, U., Mahowald, K., Mascaro, O., Meyer, M., Moreau, D., Perner, J., Poulin-Dubois, D., Powell, L. J., Prein, J. C., Priewasser, B., Proft, M., Raz, G., Reschke, P. J., Ross, J., Rothmaler, K., Saxe, R., Schneider, D., Southgate, V., Surian, L., Tebbe, A.-L., Träuble, B., Tsui, A., Wertz, A. E., Woodward, A., Yuen, F., Yuile, A. R., Zellner, L., Zimmer, L., Frank, M. C. & Rakoczy, H., 14.02.2021, (Eingereicht) 79 S. OSF.

    Publikation: Andere wissenschaftliche BeiträgeAndereForschung

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Strategien des Sichtbarmachens in der Ethnografie
  2. Local scenes, urban development and the commercialization of live music
  3. Measuring the Impacts of NGO Partnerships
  4. Alternative Modelle zur Ausgestaltung von Gemeindesteuern : mikroanalytische Quantifizierung der Einnahme-, der Einkommens- und der Verteilungseffekte
  5. Off to Louisiana
  6. Digitalisierung & Inklusion – Teil 2
  7. Openness in Cross-Cultural Work Settings
  8. Die programmatische Orientierung des Museums
  9. Asia in the edges: a narrative account of the Inter-Asia Cultural Studies Summer School in Bangalore
  10. Akustisches Kapital
  11. Step on it! How Positive Affective States Influence Young Drivers’ Driving Behaviors
  12. Postural control in Parkinson´s disease
  13. Adaptive survival mechanisms and growth limitations of small-stature herb species across a plant diversity gradient
  14. Soziale Unterschiede in der Gesundheitskompetenz von Studierenden
  15. The social–ecological ladder of restoration ambition
  16. An Bildern denken
  17. Ist die Seele noch zu retten?
  18. Erfolgskriterien ökologieorientierten Managements
  19. REGISTRATION REQUIREMENTS FOR SATELLITES AND THE REALITY OF LARGE CONSTELLATIONS
  20. Führung von Repatriates zur Unterstützung des Wissenstransferprozesses
  21. Seeanemonenmodelle der Werkstatt Blaschka
  22. Wirksamkeit Internet- und Mobil-basierter Behandlung komorbider Depression bei Diabetes.
  23. Kindertheologie und schulische Alltagspraxis
  24. „Self-Tracking“ als medienpädagogische Herausforderung
  25. Konzept zur Qualifizierung für Bildungsarbeit im Kontext von Zivilcourage und Gewaltprävention
  26. Lebensqualitätsmess-instrumente in der Reha-bilitation Unfallverletzter
  27. A synthesis for everyone: 5 years of work in Romania
  28. Building ethical awareness to strengthen co-production for transformation
  29. Organizational identity and firm growth
  30. SpurenLesen 2: Religionsbuch für die 7./8. Klasse, Lehrerband
  31. Against Water
  32. Entrepreneurial teams vs management teams
  33. Gender und Diversity in der Lehre – ein Sensibilisierungsangebot
  34. The effects of psychotherapies for major depression in adults on remission, recovery and improvement