Diana Pili-Moss

Dr.

  1. 2025
  2. Erschienen

    Implicit statistical learning and working memory predict EFL development and written task outcomes in adolescents

    Pili-Moss, D., Hamrick, P., Schmidt, T., Meurers, D. & Wendebourg, K., 01.07.2025, in: System. 131, 14 S., 103656.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    The relationship between long-term memory ability and instructed second language learning: Evidence from research and implications for practice

    Pili-Moss, D., 06.2025, in: Instructed Second Language Acquisition. 8, 2, S. 172-192 21 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Effective digital practice in the competence-oriented English as a foreign language classroom in Germany: Focus on L2 development and feedback in an intelligent tutorial system

    Schmidt, T. & Pili-Moss, D., 14.05.2025, Innovative Teaching and Classroom Processes: Research Perspectives from Germany and China. Ehmke, T. & Lee, J.C.-K. (Hrsg.). Routledge Taylor & Francis Group, S. 146-158 13 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  5. 2023
  6. Erschienen

    Can adults learn L2 grammar after prolonged exposure under incidental conditions?

    Kenanidis, P., Dąbrowska, E., Llompart, M. & Pili-Moss, D., 26.07.2023, in: PLoS ONE. 18, 7, 40 S., e0288989.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. 2022
  8. Erschienen

    Enhancing EFL classroom instruction via the FeedBook: effects on language development and communicative language use.

    Pili-Moss, D., Schmidt, T., Blume, C., Middelanis, L. & Meurers, D., 12.12.2022, Intelligent CALL, granular systems and learner data : short papers from EUROCALL 2022. Arnbjörnsdóttir, B., Bédi, B., Bradley, L., Friðriksdóttir, K., Garðarsdóttir, H., Thouësny, S. & Whelpton, M. J. (Hrsg.). Voillans: Research-publishing.net, S. 328-333 6 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitel

  9. Erschienen

    The role of learners’ memory in app-based language instruction: the case of Duolingo.

    Vasileiou, I. & Pili-Moss, D., 12.12.2022, Intelligent CALL, granular systems and learner data : short papers from EUROCALL 2022. Arnbjörnsdóttir, B., Bédi, B., Bradley, L., Friðriksdóttir, K., Garðarsdóttir, H., Thouësny, S. & Whelpton, M. J. (Hrsg.). Voillans: Research-publishing.net, S. 364-369 6 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschung

  10. Erschienen

    Long-term memory predictors of adult language learning at the interface between syntactic form and meaning

    Pili-Moss, D., 03.10.2022, in: PLoS ONE. 17, 10, 19 S., e0275061.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  11. 2021
  12. Erschienen

    Cognitive Predictors of Child Second Language Comprehension and Syntactic Learning

    Pili-Moss, D., 09.2021, in: Language Learning - a journal of research in language studies. 71, 3, S. 907-945 39 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  13. Erschienen

    Effects of oral corrective feedback on the development of complex morphosyntax: An exploratory mixed-effects model study

    Pili-Moss, D., 04.05.2021, in: Instructed Second Language Acquisition. 5, 1, S. 69-103 35 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  14. 2020
  15. Contributions of declarative and procedural memory to accuracy and automatization during second language practice

    Pili-Moss, D., Brill-Schuetz, K., Faretta-Stutenberg, M. & Morgan-Short, K., 01.05.2020, in: Bilingualism: Language and Cognition. 23, 3, S. 639-651 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Jennifer Matthiesen

Publikationen

  1. § 288 Verzugszinsen und sonstiger Verzugsschaden
  2. Sustainable and Social Entrepreneurship
  3. Artikel 34 EUV [Koordiniertes Auftreten auf internationaler Ebene; Unterrichtungspflicht der Sicherheitsratsmitglieder]
  4. PISAs Folgen
  5. Schreiben im Mathematikunterricht der Grundschule – Sprachkompetenz diagnostizieren und fördern
  6. Mathematik für Wirtschaftsinformatiker & Übungen
  7. The European Commission in justice and home affairs
  8. Liability of Rating Agencies Under German and European Law
  9. L’avventura della percezione tra rappresentazione e affetto
  10. Utilization of phenolic compounds by microalgae
  11. Corruption and Electoral Support for New Political Parties in Central and Eastern Europe
  12. Tourismusräume
  13. Strafrechtsprobleme des gentechnologischen Enhancements im Spitzensport
  14. „Aber viel wichtiger, ich hoffe, nicht." Funktion und Relevanz beruflicher Nutzung von digitalen Plattformen durch fortgeschrittene Musikstudierende
  15. Business Cases for Sustainability
  16. Albert Freiherr von Schrenck-Notzing (1862 - 1929)
  17. Klimaschutz in der strategischen Umweltprüfung
  18. On Gambiarras
  19. Alexander und Margarete Mitscherlich: "Die Unfähigkeit zu trauern"
  20. Climate Change Law in Germany - Legislation, Iurisdiction, and Governmental Ambitions
  21. Engaging citizens in sustainability research
  22. Gesundheitsförderung und Schule
  23. Yemen's Solar Revolution
  24. Ansätze zu einer komparatistischen Kinder- und Jugendliteraturforschung
  25. Archival research on sustainability-related executive compensation.
  26. Räume der Beobachtung von Kindern
  27. Verkehrswissenschaftliche Arbeiten 12
  28. Das Drama im Leben der Institutionen
  29. Evaluation of a Training Concept in Therapy of Postural Instability in Parkinson`s Disease.
  30. Ein Kontingenzansatz zu Planung und Erfolg von Kleinunternehmen
  31. Deutsch Englisch Schülerleistungen International (DESI)
  32. From the Household of the Soul to the Economy of Money
  33. Rezension zu: Otto, Hans-Uwe / Polutta, Andreas / Ziegler, Holger (Hg.): Evidence-based Practice – Modernising the Knowledge Base of Social Work?. Opladen: Barbara Budrich 2009
  34. Transdisciplinarity