Daniel J. Lang

Prof. Dr.

Daniel J. Lang

Kontakt

Prof. Dr. Daniel J. Lang

  1. Bridging The Great Divide in Sustainability Science: Beförderung von transformativem Wandel durch das Verbinden von Hochleistungsmodellierung und Transformationsexperimenten - Beiträge zur Überbrückung der Diskrepanz in den Nachhaltigkeitswissenschaften

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Kümmerer, K. (Wissenschaftliche Projektleitung), von Wehrden, H. (Wissenschaftliche Projektleitung), Forrest, N. (Projektmitarbeiter*in), Engler, J.-O. (Projektmitarbeiter*in), Zimmermann, H. (Projektmitarbeiter*in), Wiek, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Laubichler, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Ghosh, A. (Projektmitarbeiter*in), Reich, M. (Projektmitarbeiter*in), John, B. (Projektmitarbeiter*in) & Feller, R. L. (Projektmitarbeiter*in)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur

    01.06.1630.09.19

    Projekt: Forschung

  2. TRANSFORM: Beschleunigung von Experimenten für nachhaltiges Unternehmertum in lokalen Räumen

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Schaltegger, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.04.1831.03.25

    Projekt: Anderes

  3. CapaCity: Building Capacity for Climate Resilience and Sustainability in Cities

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), John, B. (Wissenschaftliche Projektleitung), Wiek, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Keeler, L. W. (Wissenschaftliche Projektleitung), Beaudoin, F. D. (Wissenschaftliche Projektleitung), Fink, J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Shandas, V. (Wissenschaftliche Projektleitung), Lerner, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Almasan, O. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Tamm, K. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.02.1815.03.19

    Projekt: Forschung

  4. CapaCity: Building Sustainability Implementation Capacity in City Staff and Leadership

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), John, B. (Projektmitarbeiter*in), Wiek, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Keeler, L. W. (Projektmitarbeiter*in), Beaudoin, F. D. (Wissenschaftliche Projektleitung), Fink, J. (Projektmitarbeiter*in), Shandas, V. (Projektmitarbeiter*in), Lerner, A. (Projektmitarbeiter*in), Almasan, O. (Projektmitarbeiter*in) & Tamm, K. (Projektmitarbeiter*in)

    01.03.1728.02.18

    Projekt: Forschung

  5. CCP: Complexity or control? Paradigms for sustainable development

    Vilsmaier, U. (Wissenschaftliche Projektleitung), Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Hörl, E. (Wissenschaftliche Projektleitung), Laubichler, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Herberg, J. (Koordinator*in), Caniglia, G. (Projektmitarbeiter*in), Leistert, O. (Projektmitarbeiter*in), Schrickel, I. (Projektmitarbeiter*in), Meyer, E. (Projektmitarbeiter*in) & Schmieg, G. (Projektmitarbeiter*in)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur

    01.01.1531.03.20

    Projekt: Forschung

  6. EdFCA: Educating Future Change Agents - Higher Education as a Motor of the Sustainability Transformation

    Barth, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Halberstadt, J. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Wiek, A. (Projektmitarbeiter*in)

    Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur

    01.03.1630.04.20

    Projekt: Forschung

  7. Einführungsphase und Begleitangebot Td Projekte/Master Sustainability Science

    Vilsmaier, U. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.01.1230.04.15

    Projekt: Lehre und Studium

  8. ESD for 2030: Lernen für und in resiliente(n) und nachhaltige(n) Kommunen

    Lang, D. J. (Wissenschaftliche Projektleitung), Bürgener, L. (Koordinator*in) & Drautz, S. (Projektmitarbeiter*in)

    Deutsche Bundesstiftung Umwelt

    01.01.2131.12.24

    Projekt: Forschung

Vorherige 1 2 3 4 5 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Like! You saved #energy today. Fostering Energy Efficiency in Buildings – The implementation of social media patterns as symbols in Building Management Systems‘ Graphical User Interfaces using Peirce’s semeiosis as a communication concept
  2. The Meaning of Higher-Order Factors in Reflective-Measurement Models
  3. Exploring intrinsic, instrumental and relational values for sustainable management of social-ecological systems
  4. Diversity: Konzept. Programmatik. Praxis.
  5. Complex predicates in German resultative constructions
  6. Development and validation of chemometrics-assisted spectrophotometry and liquid chromatography methods for the simultaneous determination of the active ingredients in two multicomponent mixtures containing chlorpheniramine maleate and phenylpropanolamine hydrochloride.
  7. Temporal discrimination as a function of marker duration
  8. Vocational identity as a mediator of the relationship between core self-evaluations and life and job satisfaction
  9. Dynamic Capabilities in Sustainable Supply Chain Management
  10. Combining Model Predictive and Adaptive Control for an Atomic Force Microscope Piezo-Scanner-Cantilever System
  11. The role of place in shaping responsibility logics
  12. Multilayer neural networks
  13. Participation in multi-level policy implementation: exploring the influence of governance culture
  14. Mapping the Order of New Migration
  15. Model-Based Optimization of Spiral Coils for Improving Wireless Power Transfer
  16. Cognitive load and science text comprehension
  17. Soil texture and altitude, respectively, largely determine the floristic gradient of the most diverse fog oasis in the Peruvian desert
  18. Gas-Kampf oder Gas-Krampf
  19. Sustainability-oriented technology exploration: managerial values, ambidextrous design, and separation drift
  20. Effect of grain size and structure, solid solution elements, precipitates and twinning on nanohardness of Mg-Re alloys
  21. Editors’ Introduction
  22. Development of an Active Aging Index for the Organizational Level
  23. Planning for Sea Spaces I: Processes, Practices and Future Perspectives
  24. Dispute and morality in the perception of societal risks: extending the psychometric model
  25. Where Tasks, Technology, and Textbooks Meet: An Exploratory Analysis of English Language Teachers’ Perceived Affordances of an Intelligent Language Tutoring System
  26. Towards a caring transdisciplinary research practice
  27. Comparing Instrument-induced effects in EFL requests
  28. Temporal and spatial scaling impacts on extreme precipitation
  29. IFIP WG 13.5 workshop on resilience, reliability, safety and human error in system development