DE
EN
Forschungsindex FOX
Start
Forschende
Publikationen
Projekte
Organisationen
Downloads
Über FOX
//
Start
//
Zeitschriften
//
Mathematical and Computational Forestry ...
//
Publikationen
//
Mathematical and Computational Forestry and Natural-Resource Sciences,
1946-7664
Fachzeitschrift
:
Zeitschrift
0 - 0 von 0
Seitengröße:
10
10
20
50
100
sortieren:
Erscheinungsjahr
Erscheinungsjahr
Titel
Typ
Eintragsjahr
Zuletzt angesehen
Projekte
Nachhaltigkeit in Bildungsinstitutionen in Schleswig-Holstein (NaBiSch): Recherche, Entwicklung eines Bildungskonzepts, Begleitung einer Zielgruppe und Evaluation
Aktivitäten
Umweltpolitik im demokratischen Verfassungsstaat. Legitimität und die Rolle von Partizipation in umweltpolitischen Problembearbeitungsprozessen
Raumvorstellung(en) in schriftlichen und realraumbasierten Settings - Ergebnisse einer quantitativen Studie mit Grundschulkindern der vierten Klasse
Educating through pricing? Linking Sustainable Products' availability and pricing in schools and the development of sustainable consumer competence
Die Einstellungen, Überzeugungen und Reflexionskompetenz von angehenden Englischlehrkräften: Eine Lerngelegenheit zum inklusiven Englischunterricht
Wissenstransfer interdisziplinär – Netzwerkarbeit in der inklusionsorientierten Lehrer_innenbildung. Betrachtungen am Beispiel des Projektes DoProfil
Eemian and early weichselian vegetation and uranium/thorium and thermoluminescence age determinations from sections in Northeast Lower-Saxony, Germany
Contrasting pragmatic choices in responding to thanks in Ireland, England and Canada (New Apporaches to Irish English (Corpus) Pragmatics - 2019, Dortmund)
North America's Pacific coastal rainforest under climate change: Deriving recommendations for conservation management from spatial modeling approaches
Transdisziplinäre Entwicklungsteams in der LehrerInnenbildung - Verbindung von Akteuren aus dem Kontext (schul-)pädagogischer und hochschulischer Bedingungen
Linguistically Responsive Teaching in Teacher Education – Innovative Approaches to Analyzing and Improving Pre-service Teachers’ Beliefs about Multilingualism
'Nationale Kinder- und Jugendliteratur im Prozess der Modernisierung und Internationalisierung - am Beispiel der Bundesrepublik Deutschland und der Türkei' 1995
NEPS. Wissenschaftliche Begutachtung mathematischer Testaufgaben für Schülerinnen und Schüler im Rahmen des BMBF-Forschungsprojekts NEPS: Nationales Bildungspanel.
Nachhaltigen Konsum fördern in Bildungseinrichtungen: Jugendmilieus, transdisziplinäre Interventionsentwicklung und die Veränderung (hoch)schulischer Konsumkultur
Preise
Lehrpreis der Leuphana Universität Lüneburg 2011: Lehrveranstaltung: Was ist Kritik? – Ausgangspunkte für Analysen in Medienkulturen (Forschungsprojekt)
Lehrpreis der Leuphana Universität Lüneburg 2010: Lehrveranstaltung: „Bildung für einen nachhaltigen Konsum“ im Leuphana Bachelor, Major Umweltwissenschaften
Verleihung des 1. Preises in der Kategorie "Best Young Researcher of the Year 2007" während des dies academicus 2008 durch die Leuphana Universität Lüneburg
Verleihung des 1. Preises in der Kategorie "Best Young Researcher of the Year 2008" während des dies academicus 2009 durch die Leuphana Universität Lüneburg
Three-year grant from German Science Foundation (DFG: Deutsche Forschungsgemeinschaft) to contact the sixth round of the World Values Surveys in Germany (WE2266/9-1)
Förderung der Open-Access-Publikation der Habilitationsschrift (Trademark and Unfair Competition Conflicts: Historical-Comparative, Doctinal, and Economic Perspectives
Publikationen
Parking space management through deep learning – an approach for automated, low-cost and scalable real-time detection of parking space occupancy
The psychological strategy process and socio-demographic variables as predictors of success in micro- and small-sacle business owners in Zambia
Determinanten der Wiedergründungsbereitschaft – Eine empirische Untersuchung der Aspekte nachhaltiger Zufriedenheit deutscher Existenzgründer
Comparing apples with oranges? An approach to link TIMSS and the National Educational Panel Study in Germany via equipercentile and IRT methods
Effects of introspective vs. extraspective instruction in scaling of hedonic properties of flavouring ingredients by Chinese and German subjects
Mythos Afrikasöldner. Modernisierung, mann-männliches Begehren und männliche Subjektbildung in der deutschsprachigen Literatur des 20. Jahrhunderts
Digitized planning processes in the revitalization of buildings by an interdisciplinary project study empirical work with students in argentina
Universal screening for latent and active tuberculosis (TB) in asylum seeking children, Bochum and hamburg, Germany, September 2015 to November 2016
Determinants and consequences of corporate social responsibility decoupling—Status quo and limitations of recent empirical quantitative research
Translating interventions to improve competence, motivation, and support of heating professionals to increase energy efficiency in Swiss buildings
Führt die Neuordnung der Berufsaufsicht und externen Qualitätskontrolle der Wirtschaftsprüfer nach dem APAReG zu einer erhöhten Prüfungsqualität?
Wyzwania edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w konflikcie między praktycznością warunkami strukturalnymi a transferem konceptualnej kompleksowości
Temperature and palaeolake evolution during a Middle Pleistocene interglacial–glacial transition at the Palaeolithic locality of Schöningen, Germany
Learning processes for interpersonal competence development in project-based sustainability courses – insights from a comparative international study
Abbauverhalten von klinikspezifischen Abwasserinhaltsstoffen und deren Beeinflussung des Bakterienwachstums im Closed-Bottle-Test: Desinfektionsmittel.
Policy as normative influence? On the relationship between parental leave policy and social norms in gender division of childcare across 48 countries
Netzwerkbasierte Betrachtung von ko-konstruktiven Interaktionsprozessen im Unterricht – Ein Ansatz zur Beschreibung und Analyse von Angebot und Nutzung
Inklusionsorientierte Lehrkräftebildung an der Leuphana Universität Lüneburg - Entwicklung und Implementation von Basisqualifikation und Profilstudium
Climate reporting quality following the recommendations of the task force on climate-related financial disclosures: A Focus on the German capital market
A cross-sectional study of university students' pocket money variance and its relationship with digital health literacy and subjective well-being in Ghana
B7-H1 restricts neuroantigen-specific T cell responses and confines inflammatory CNS damage: implications for the lesion pathogenesis of multiple sclerosis.
Kinder, Küche, Krise der Reproduktion. Ein Mailwechsel über Konstellationen von Sorge-, Lohn- und Schreibarbeit in Romanen von Caroline Muhr bis Anke Stelling
Impacts of offshore wind farms on sediment structure and the water column during construction, and changes in bottom topography during the operation phase
§1 Einführung: Das Verwaltungsrecht der Europäischen Union als Gegenstand rechtswissenschaftlicher Forschung - Entwicklungslinien, Prinzipien und Perspektiven
Development of a cell culture system for studying effects of native and photochemically transformed gaseous compounds using an air/liquid culture technique
Simultaneous Determination of 11 Sulfonamides by HPLC–UV and Application for Fast Screening of Their Aerobic Elimination and Biodegradation in a Simple Test
Function-, incentive- and expense-related compensation of supervisory boards and audit committees - Empirical Evidence in the German DAX 30, MDAX, SDAX and TecDAX
The role of expert feedback in the development of pre-service teachers’ professional vision of classroom management in an online blended learning environment
Bildungsbiographische Aspekte von Qualifikationsaneignungen und -verwendungen im Erwerbsleben von Frauen im Berufsbereich personenbezogener Dienstleistungen
A strategy for an initial assessment of the ecotoxicological effects of transformation products of pesticides in aquatic systems following a tiered approach