Bringing together TIMSS 2011 and the National Educational Panel Study (NEPS) in Germany

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

Annika Nissen - Sprecher*in

Timo Ehmke - Sprecher*in

Christoph Duchhardt - Sprecher*in

Olaf Köller - Sprecher*in

Timo Ehmke - Ko-Autor*in

This study examines a linkage between the international mathematics scale of the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2011) and the mathematics assessment from the German’s National Educational Panel Study (NEPS).
The linking between these two studies was realized by a separate linking study that uses a single group design. The sample consists of N = 733 4th graders from 80 German primary schools, who completed TIMSS on a first day and NEPS test instruments on a second day.
With regard to different linking methodologies, we applied, among others, the equipercentile equating technique. The linking procedure leads to similar descriptive scale characteristics (means, standard deviation, skewness, kurtosis) between the original scale and the re-scaled scores for the full sample. The linking results produce valid scores for subgroups (gender) as well. However, the method is not appropriate for linking scores of individual students.
Finally, the possibility of using other linking techniques will be discussed and an outlook on the linking of the NEPS test to other LSA studies will be given.
07.11.201309.11.2013

Veranstaltung

14th Annual Conference of the Association for Educational Assessment Europe - AEA 2013 : International surveys, policy borrowing and national assessment.

07.11.1309.11.13

Paris, Frankreich

Veranstaltung: Sonstiges

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. How can sustainable chemistry contribute to a circular economy?
  2. Parteien in parlamentarischen Demokratien: das Lebenswerk von Peter Mair
  3. Governing global telecoupling toward environmental sustainability
  4. Bildnarrationen als Fundament zur Vermittlung von sprachlich-literarischen Kompetenzen in mehrsprachigen Klassen
  5. AEUV Art. 262 Rechtsstreitigkeiten im Bereich des geistigen Eigentums
  6. Skandinavische Weihnachtsgeschichten
  7. Regional variations of organophosphorus flame retardants
  8. Lewis A. Coser. Refugee scholars in America: Their impact and their experiences. New Haven and London: Yale University Press, 1984. xviii + 351 pp. (cloth)
  9. Transdisciplinary research
  10. Aufschwung und Höhepunkte der Rockkultur
  11. Media Review: Contemporary Art as Collective Organizing (and its Contradictions)
  12. Sustainability Management in Business Enterprises
  13. Lautheitsurteil und akustischer Kontext
  14. Die Grundschul-Bibel
  15. Hochschulen im Wandel
  16. Demokratie und Postdemokratie
  17. Lehrkräfte als Experten für die eigene Lern- und Emotionsarbeit
  18. Manchester - Eine Stadt erfindet sich neu
  19. Selbstbezug in videobasierten Unterrichtsreflexionen von Lehramtsstudierenden im Bachelor
  20. Xenotransplantation
  21. Exports, imports and profitability: First evidence for manufacturing enterprises
  22. Sinn und Verstehen im naturwissenschaftlichen Unterricht II
  23. Die Marktprämie im EEG 2012 - eine erste Zwischenbilanz
  24. La Prothéticité du désir
  25. Gesetzmäßigkeiten, Mechanismen und der soziale Tausch
  26. Sustainability, science, and higher education
  27. Finale - Prüfungstraining Hauptschulabschluss Nordrhein-Westfalen
  28. Vom Wahn- und Wahrsprechen des technologisch Unbewussten
  29. Natur ist, was man daraus macht !
  30. Gravierende Irrtümer der Flusskonferenz vom 15. September 2002
  31. Kritik postdigital
  32. Auf die Temperatur kommt es an!