Bringing together TIMSS 2011 and the National Educational Panel Study (NEPS) in Germany

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

Annika Nissen - Sprecher*in

Timo Ehmke - Sprecher*in

Christoph Duchhardt - Sprecher*in

Olaf Köller - Sprecher*in

Timo Ehmke - Ko-Autor*in

This study examines a linkage between the international mathematics scale of the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2011) and the mathematics assessment from the German’s National Educational Panel Study (NEPS).
The linking between these two studies was realized by a separate linking study that uses a single group design. The sample consists of N = 733 4th graders from 80 German primary schools, who completed TIMSS on a first day and NEPS test instruments on a second day.
With regard to different linking methodologies, we applied, among others, the equipercentile equating technique. The linking procedure leads to similar descriptive scale characteristics (means, standard deviation, skewness, kurtosis) between the original scale and the re-scaled scores for the full sample. The linking results produce valid scores for subgroups (gender) as well. However, the method is not appropriate for linking scores of individual students.
Finally, the possibility of using other linking techniques will be discussed and an outlook on the linking of the NEPS test to other LSA studies will be given.
07.11.201309.11.2013

Veranstaltung

14th Annual Conference of the Association for Educational Assessment Europe - AEA 2013 : International surveys, policy borrowing and national assessment.

07.11.1309.11.13

Paris, Frankreich

Veranstaltung: Sonstiges

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Annegret Schmalfeld

Publikationen

  1. New room to maneuver? National tax policy under increasing financial transparency
  2. Schule als Organisation
  3. Parteien in parlamentarischen Demokratien: das Lebenswerk von Peter Mair
  4. Smartphones im Unterricht – Wollen das Schülerinnen und Schüler überhaupt?!
  5. Bildnarrationen als Fundament zur Vermittlung von sprachlich-literarischen Kompetenzen in mehrsprachigen Klassen
  6. Regional variations of organophosphorus flame retardants
  7. Baseflow recession analysis for flood-prone black sea watersheds in Turkey
  8. Lautheitsurteil und akustischer Kontext
  9. Zwischen Ehrenamt und Berufspolitik
  10. Die Grundschul-Bibel
  11. Hochschulen im Wandel
  12. Miriam Köster, Integration und Kohärenz im Meeresumweltschutz- und Fischereirecht der EU (2019)
  13. Destination Building und Destination Branding als räumliche Konstruktionsprozesse
  14. Gesetzmäßigkeiten, Mechanismen und der soziale Tausch
  15. Entgrenzung der Gewalt
  16. Finale - Prüfungstraining Hauptschulabschluss Nordrhein-Westfalen
  17. Buch 11. Justizielle Zusammenarbeit in der Europäischen Union
  18. Motiv-Tätigkeitskongruenzen in nachberuflicher Arbeitstätigkeit
  19. Mathematikbezogene Selbsteinschätzungen und Testbereitschaft von Erwachsenen
  20. Der Koalitionsvertrag nimmt die Gesellschaft in die Pflicht
  21. Biokohle in der Landwirtschaft als Klimaretter?
  22. Management in NPO. Entwurf einer Forschungslandkarte
  23. Unterricht theorie- und evidenzbasiert analysieren und gestalten.
  24. Geschlechtergerechtigkeit
  25. Biogasanlagen
  26. International Human Resource Management and the formation of cross-cultural competence
  27. Hydrothermal carbonization (HTC) of green waste: An environmental and economic assessment of HTC coal in the metropolitan region of Berlin, Germany
  28. The interplay of social rank perceptions of Trump and Biden and emotions following the U.S. presidential election 2020