Wer lehren will, der prüfe sich: Plädoyer für einen Berufs-TÜV für Pädagogen

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Standard

Wer lehren will, der prüfe sich: Plädoyer für einen Berufs-TÜV für Pädagogen. / Sieland, Bernhard.
In: Erziehung und Wissenschaft, Vol. 52, No. 9, 2000, p. 2.

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Harvard

APA

Vancouver

Bibtex

@article{b6a9176e0767447f9ad340c3039052eb,
title = "Wer lehren will, der pr{\"u}fe sich: Pl{\"a}doyer f{\"u}r einen Berufs-T{\"U}V f{\"u}r P{\"a}dagogen",
keywords = "Psychologie",
author = "Bernhard Sieland",
year = "2000",
language = "Deutsch",
volume = "52",
pages = "2",
journal = "Erziehung und Wissenschaft",
issn = "0342-0671",
publisher = "STAMM Verlag",
number = "9",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Wer lehren will, der prüfe sich

T2 - Plädoyer für einen Berufs-TÜV für Pädagogen

AU - Sieland, Bernhard

PY - 2000

Y1 - 2000

KW - Psychologie

M3 - Zeitschriftenaufsätze

VL - 52

SP - 2

JO - Erziehung und Wissenschaft

JF - Erziehung und Wissenschaft

SN - 0342-0671

IS - 9

ER -

Recently viewed

Researchers

  1. Almut Beringer

Publications

  1. Was ist Stakeholder Value?
  2. Kumulation von Querschnitten
  3. Social and ethical aspects in sustainability performance measurement and assessment. A systematic literature review
  4. Spanning Sustainability Management Boundaries
  5. Business owners' action planning and its relationship to business success in three African countries
  6. Die Bedeutung von Gender-Mainstreaming bei der Entwicklung von Anrechnungsverfahren
  7. The effect of chief financial officers’ expert power on tax avoidance – Empirical evidence from Germany
  8. Formatives Assessment im Mathematikunterricht: Berücksichtigung von Effekten generischer und fachspezifischer Unterrichtsqualität
  9. Gesellschaftliche Individualisierung und lebenslanges Lernen
  10. Notting Hill Gate 6
  11. Von rhetorischer zu organisationaler Realität?
  12. Kendinize bir hayat edinin!
  13. Unterricht im Lernbereich Globale Entwicklung
  14. Human capital investments in children - A comparative analysis of the role of parent-child shared time in selected countries
  15. Das Rätsel der Ankunft
  16. Soziale Medien als Technologien der Überwachung und Kontrolle
  17. (Review) The Shape of Spectatorship. Art, Science, and Early Cinema in Germany by Scott Curtis. New York: Columbia University Press, 2015.
  18. Authoritarianism as a group phenomenon
  19. Stress-Bewältigungs-Trainings
  20. Implizite Logiken des pädagogischen Blickes
  21. Upheaval in the Depot’s Wake
  22. Bildung und Emanzipation
  23. The Life Cycle of Party Government across the New Europe
  24. Expatriate success
  25. Social theatre as a tool for environmental learning processes: a case study from Madrid, Spain
  26. Cultural Leadership in Practice
  27. The role and benefits of population biological research for nature conservation monitoring
  28. Die Evaluationspraxis an Deutschen Schulen
  29. Energiespeicherung in Bundeswasserstraßen
  30. Data – Culture – Society
  31. Emotional foundations of the public climate change divide
  32. Lobbying in Europe: Public Affairs and the Lobbying Industry in 28 EU Countries, edited by A.Bitonti and P.Harris (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2017, ISBN 9781137552556)