The role of uncertainty and trust in the marketing of new technologies

Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

Standard

The role of uncertainty and trust in the marketing of new technologies. / Rößl, Dietmar; Fink, Matthias; Kraus, Sascha.
Trust and New Technologies: Marketing and Management on the Internet and Mobile Media. ed. / T. Kautonen; H. Karjaluoto. Cheltenham/Northampton: Edward Elgar Publishing, 2008. p. 282-295.

Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

Harvard

Rößl, D, Fink, M & Kraus, S 2008, The role of uncertainty and trust in the marketing of new technologies. in T Kautonen & H Karjaluoto (eds), Trust and New Technologies: Marketing and Management on the Internet and Mobile Media. Edward Elgar Publishing, Cheltenham/Northampton, pp. 282-295.

APA

Rößl, D., Fink, M., & Kraus, S. (2008). The role of uncertainty and trust in the marketing of new technologies. In T. Kautonen, & H. Karjaluoto (Eds.), Trust and New Technologies: Marketing and Management on the Internet and Mobile Media (pp. 282-295). Edward Elgar Publishing.

Vancouver

Rößl D, Fink M, Kraus S. The role of uncertainty and trust in the marketing of new technologies. In Kautonen T, Karjaluoto H, editors, Trust and New Technologies: Marketing and Management on the Internet and Mobile Media. Cheltenham/Northampton: Edward Elgar Publishing. 2008. p. 282-295

Bibtex

@inbook{82018419bf6749a1b8c73fe959f0c3bf,
title = "The role of uncertainty and trust in the marketing of new technologies",
keywords = "Management studies",
author = "Dietmar R{\"o}{\ss}l and Matthias Fink and Sascha Kraus",
year = "2008",
language = "English",
isbn = "978-1-8472-0568-1",
pages = "282--295",
editor = "T. Kautonen and H. Karjaluoto",
booktitle = "Trust and New Technologies",
publisher = "Edward Elgar Publishing",
address = "United Kingdom",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - The role of uncertainty and trust in the marketing of new technologies

AU - Rößl, Dietmar

AU - Fink, Matthias

AU - Kraus, Sascha

PY - 2008

Y1 - 2008

KW - Management studies

UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=84881810367&partnerID=8YFLogxK

M3 - Chapter

SN - 978-1-8472-0568-1

SP - 282

EP - 295

BT - Trust and New Technologies

A2 - Kautonen, T.

A2 - Karjaluoto, H.

PB - Edward Elgar Publishing

CY - Cheltenham/Northampton

ER -

Recently viewed

Publications

  1. The influence of visual texture on perceiving the location of auditory events
  2. Regionalzentren – Bildung für nachhaltige Entwicklung (RCEs) Was? Noch nie gehört?
  3. Subsidiarität und Selbstorganisation als Leitprinzipien der Hochschulsteuerung
  4. Vom schwierigen Vergnügen einer Kommunikation über die Idee der Nachhaltigkeit
  5. Parallelen zwischen Nachhaltigkeit, Wissensgesellschaft und lebenslangem Lernen
  6. Vom schwierigen Vergnügen einer Kommunikation über die Idee der Nachhaltigkeit
  7. Selbstverständnis, Unternehmensstrategie und Arbeitsbelastung von Buchverlegern
  8. Negative Geschäfts- oder Firmenwerte im Handels- und Steuerrecht sowie nach IFRS
  9. Der Prozess der Feststellung sonderpädagogischen Förderbedarfs in Deutschland
  10. Plädoyer für eine bildungstheoretisch begründete nachhaltige Curriculumrevision
  11. Berufswissenschaftliche Forschung in den Berufsfeldern Erziehung/Sozialpädagogik
  12. Master-Studiengang "Schulpädagogik/Didaktik" für den Quereinstieg in den Lehrerberuf
  13. Préparation à la transition de l’école obligatoire à la formation professionnelle
  14. Expectation, Motivation and Willingness to Prolong Working Life of German Workers
  15. Einführung: Über die Schwierigkeit, Kindern mit Aufmerksamkeitsproblemen zu helfen
  16. Grundsätze ordnungsmäßiger Kooperation zwischen Aufsichtsrat und Abschlussprüfer
  17. Diskussionsinhalte der 10. Hamburger Auditing and Control Conference am 20./21.09.2012
  18. Der Zusammenhang zwischen Corporate Governance und Kapitalkosten des Unternehmens
  19. Verteilungswirkungen der Steuerreform 2000/2005 im Vergleich zum "Karlsruher Entwurf"
  20. PowerPoint und die Einkapselung von Prozessualität im projektübergreifenden Lernen
  21. Towards a Multi-Level Approach to Studying Entrepreneurship in Professional Services